Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   offiauton penkitys / säätö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=163703)

A.I 15.08.2020 19:31

offiauton penkitys / säätö
 
Mitenkäs porukka on käynyt säädättämässä offiautot?
nappulakumit ei rullille kelpaa joten normaali pyörä laitettava. tällöin omassa menee välitys puolet hitaammaksi kuin normaalisti.
eli huiput arviolta isolla puolella siinä karvan päälle 100kmh.

Riittääkö tämä nopeus rullilla? -pitää varmaan ainakin jarrullinen penkki olla että hommasta tulee yhtään mitään?
lisämurhetta tekee automaattivaihteisto.

Kokemuksia / vinkkejä kaivataan.

HJ60_Jussi 15.08.2020 19:48

minä kävin penkittämässä HJ:n 35 mutikoilla ja ei se menny oikeen hyvin putkeen. Sehän ensin suttas rullilla ja sitte ku oli vedetty överisti liinoilla lattiaa vasten saatiin leimalle kelvollinen veto 0.4 ahdoilla. Konetehoksi saatiin mitattua 105 heppaa. Voimansiirtohäviöt oli jotain 65 heppaa. Aika mielenkiintoisia muotoja mutikka otti niiden rullien päällä.

A.I 15.08.2020 20:15

mulla jeepin tekniikka ja jakoloota ei anna pelkkää takavetoa valita joten vaatii vielä 4wd penkin..
helpottaa kyllä pidon kanssa. tehoa pitäisi tulla arviolta n. 220-240hp

toyovoima 16.08.2020 08:59

Porvoossa (autotune) onnistui BJ75 penkitys ilman ongelmia. Otettiin takapyöriltä, mutta mahollisuus myös nelivetomittaukseen.

A.I 16.08.2020 09:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyovoima (Viesti 1434826)
Porvoossa (autotune) onnistui BJ75 penkitys ilman ongelmia. Otettiin takapyöriltä, mutta mahollisuus myös nelivetomittaukseen.

oliko pelkkä tehon mittaus?
oliko jarrullinen penkki?

Rak 16.08.2020 09:13

Onhan niitä sellaisiakin dynoja joissa napataan renkaat irti ja pultataan aparaatti suoraan napaan. Nelivetoversioinakin.

Mut ehkä mä ensisijaisesti kyselisin näitä asioita firmasta johon oisin autoa viemässä.

Timo_L 16.08.2020 09:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1434814)
mulla jeepin tekniikka ja jakoloota ei anna pelkkää takavetoa valita joten vaatii vielä 4wd penkin..
helpottaa kyllä pidon kanssa. tehoa pitäisi tulla arviolta n. 220-240hp

Mikä tekniikka tarkemmin, osassa jatkuvan nelivedon jakiksia voi ottaa etukardaanin irti ilman että jakis siitä mitenkään häiriintyy..

A.I 16.08.2020 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1434830)
Mikä tekniikka tarkemmin, osassa jatkuvan nelivedon jakiksia voi ottaa etukardaanin irti ilman että jakis siitä mitenkään häiriintyy..


jeep ZJ 5.2l magnum automaatilla ja NP249 jakoaskilla

Timo_L 16.08.2020 09:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1434833)
jeep ZJ 5.2l magnum automaatilla ja NP249 jakoaskilla

Jos jakis on uudempaa tyyppiä, eli '96-'98 vuosimallin autosta, etukardaanin voi irrottaa. Veto taakse menee suoraan pääakselia pitkin, visko ei osallistu siihen touhuun mitenkään.
'93-'95 249:ssä etukardaania ei voi irrottaa, koska etu- ja takalähdön välissä on planeetta sekä visko -> veto molempiin päihin menee viskon kautta.

dynamics1 16.08.2020 13:00

Motes Jyväskylä.
Vasta yksi bj kävi boggereilla penkissä ei pito ongelmia ja on jarrullinen ja 4wd penkki. Rj ja suzuki käynyt myös tuolla suosittelen.

A.I 16.08.2020 17:37

eteläsuomesta ensisijaisesti hakusessa. jyväskylä pistetään mieleen. kiitos tästä

93vuotisesta tekniikka.

bluevan 16.08.2020 17:59

Ugin alapuolella taitaa yks nelikkopenkki olla ;)
Edit..... jaa ei löytynyt nettisivuja enää joten liekkö lopettanut :(

MK 16.08.2020 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1434828)
oliko pelkkä tehon mittaus?
oliko jarrullinen penkki?

Kysy tuolta www.autotune.fi tai www.ruuvauspaja.fi

Sama kaveri pyörittää molempia.

toyovoima 16.08.2020 18:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1434828)
oliko pelkkä tehon mittaus?
oliko jarrullinen penkki?

Mulle riitti pelkkä mittaus, Toyotan 3B moottori ei vaadi propellipään jeesiä säätämiseen :)
Jarrullinen 4wd penkki tämä Porvoossa oleva autotune. Tämän paikan etu vielä se,että onnistuu iltaisin ja viikonloppuisin

-MaTTi- 17.08.2020 12:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rak (Viesti 1434829)
Onhan niitä sellaisiakin dynoja joissa napataan renkaat irti ja pultataan aparaatti suoraan napaan. Nelivetoversioinakin.

Mut ehkä mä ensisijaisesti kyselisin näitä asioita firmasta johon oisin autoa viemässä.

Kelatiellä Korsossa Rasmus Speedillä on tällainen. 2-vetoversio tosin. Itse kävin jatkuvalla nelikolla siellä taannoin, otin etukardaanin irti ja keskilukko päälle.

Timo_L 17.08.2020 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1434886)
Kelatiellä Korsossa Rasmus Speedillä on tällainen. 2-vetoversio tosin. Itse kävin jatkuvalla nelikolla siellä taannoin, otin etukardaanin irti ja keskilukko päälle.

Täytyykin pitää mielessä tuo paikka :cool:

pee 18.08.2020 07:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyovoima (Viesti 1434826)
Porvoossa (autotune) onnistui BJ75 penkitys ilman ongelmia. Otettiin takapyöriltä, mutta mahollisuus myös nelivetomittaukseen.


Ääni tälle ����


siellä myös G. kävi käymässä, juurikin 4-veto penkin kaipuussa

Erittäin asiallinen paja !

A.I 18.08.2020 17:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1434886)
Kelatiellä Korsossa Rasmus Speedillä on tällainen. 2-vetoversio tosin. Itse kävin jatkuvalla nelikolla siellä taannoin, otin etukardaanin irti ja keskilukko päälle.

vajaavetodyno ei käy. rasmus speed sääti joskus mersua jossa oli joku englantilainen säädettävä ecu johon hänellä oli tarvittavat ohjelmoitikaapelit.
-piuha olisi maksanut 600e joten en viitsinyt ostaa omaksi vaan katsoin helpommaksi viedä rasmukselle.

auto kävi E85 polttoaineella ja toisen reissun jälkeenkään ei saanut kylmäkäynnistystä kohdalleen vaan piti sahata se 1-2min.
auto viipyi siellä muutoman päivän että sai testattua kylmäkäynistystä..
-Ei ollut mitenkään halpa mies eikä jäänyt kyllä kovin hyvää makua hommasta.

Moottori toimi muuten kyllä hyvin ja säädöt tuntuivat olevan kohdallaan.

Ippe69 18.08.2020 17:24

Itse käytin rullilla 35" mutiaisilla. Keskilukko päällä ilman etukardaania, eikä muuten aiheuttanut ylimääräistä ohjelmaa mutta piti aika tarkkaan asetella auto suoraan ettei renkaat osunu rullien viereisiin pelteihin. Dynossa siis vain yksi iso rulla joka ei keskitä.
Automaatti ilman pakkovaihteita vielä haittana, mutta kyllä siitä lukemat saatiin.
https://photos.app.goo.gl/rBgdVEGpFoDG5AA19

t.haapala 19.08.2020 08:32

Mää käytin hoojiin sporttiautos kyrös tehonmittaukses. 33" mutikat oli alla eikä ollu mitää ongelmaa.
Ja on nelivetopenkki

A.I 19.08.2020 18:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala (Viesti 1434969)
Mää käytin hoojiin sporttiautos kyrös tehonmittaukses. 33" mutikat oli alla eikä ollu mitää ongelmaa.
Ja on nelivetopenkki

kyselin sporttiautosta mutta ukko sanoi ettei nappuloilla ole asiaa rullille. pitäisi olla ihan normi pyörä.:confused:

jokke-76 21.08.2020 20:10

M&M engineerin Tammisaari. Löytyy penkki mut ei oo hajua et onko nelikko malli.


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).