Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Vw Polo, 1996, korotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=163068)

nevo 15.05.2020 22:06

Vw Polo, 1996, korotus
 
Tämä ei ole maasto-auto, mutta on etuveto-kulkine.
Vw polo 6n, 3 ovinen.

- Ja tarve olisi korottaa. Noin esim. 5 cm.
Huonot tiet vaatii maavaraa...
- Onko tietoa, sopiiko esim. jostain vag-tuotteesta etu-joustintuet, pitemmät?
ja taakse ? jouset, tai koko taka-akseli?
- Kats. kelpoisena olisi pidettävä.

- Vaihdoin 13" pyörät 14" kokoon, ja renkaat on 185/70.
Ja maavara on edelleen liian pieni.
(- Jos 2wd maavaran kasvatus häiritsee 4wd offroad keskustelua,
niin pahoittelen, ja saa poistaa tämän ).

Hcet 15.05.2020 22:41

Ilmeisesti tarve vaan maavaralle?
Korotuspalat etuiskarien yläpäähän. Rajottava tekijä tulee alatukivarsista ja vetareista. Paljonko ne kärsii nostaa?

Takana taitaa olla ihan vain yhdyspalkki niin samalla idealla sinne.

Helppoa ja halpaa.

Toinen on alkaa etsimään eteen pitempiä tolppia ja taakse jousia ja iskareita. Paremman saat näin.

nevo 15.05.2020 22:54

Maavaran lisäys on tarpeen. Kun liikun huonoilla teillä.
Noin, 2- 5cm korotus ehkä onnistuu, kun katselin vetonivelten kulmia.

Heguli 16.05.2020 06:56

Auttaisko joku kevyt pohjapanssari tilannetta mitenkään ? Tietty ekana tuo korotus alustaan, renkaat sulla on jo maksimissa.

nevo 16.05.2020 10:07

-tukeva suoja moottorin alle on tarpeen..
entinen muovisuoja jo irtosi.
Korottui 14" pyöräkoolla. (15" rengas ei enää mahdu eteen).
- Sopiiko, esim. golfista, passatista, tms, joustintuet tukivarret, vetoakselit, jne, tähän?
Saisi pidemmät joustot?
- Käyttökulkineen muuntelu pysynee edullisissa muutoksissa.
Kun polon maavaran saa riittäväksi, niin on kätevä "mopo" maaseudun kylä- ja metsäteillä.

Jappi 16.05.2020 11:50

Jäykemmät jouset on paras tapa korottaa, korottuu ja samalla sisäänjoustot jäykkenee. Korotuspaloihin verrattuna, pienempi korotus riittää estämään pohjakosketukset.

Hyvänä esimerkkinä itsellä oli kaksi käytännössä vastaavaa autoa, Volvon 850 ja V70, kasipätkässä uudet iskarit ja jouset niin kopsahteli pohja tuon tuostakin metsäteillä.
V70 oli -30mm madallusjousilla jotka oli vakiota selkeästi jämäkämmät, tällä pohjakosketukset oli harvassa vaikka auto oli matalampi parkissa.

-MaTTi- 16.05.2020 12:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nevo (Viesti 1430670)
Helpoin korotus oli 14" pyöräkoolla. (15" rengas ei enää mahdu eteen)

Sopiihan sinne vaikka 18”, mutta profiili on silloin jossain 35 hujakoilla.

hiluvitkutin 19.05.2020 06:35

1 Liiteet
Tollei

veijon-esso 19.05.2020 07:30

Nyt on tyyliä!

nevo 19.05.2020 19:59

- tuo on tosi hyvä, -onko esim. suzukin rungolla?
Itte ajattelin maltillisempaa, jo se noin, 2" riittäisi.

2wd pikkuauto, on kätevä helpommassa maastossa
ja pikkuteillä, "light-offroad..."


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1430852)
Tollei


hiluvitkutin 19.05.2020 22:10

Ääh. Pitkän päälle Datsun.
Eli patroll


Sivu luotu: 03:56 (GMT +2).