Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota hilux laturi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=162945)

Savolaine 03.05.2020 18:30

Toyota hilux laturi
 
Niin elikkäs kyseessä on nyt 1978 hiluxi lataus ongelma eli nyt tulee laturilta itessään noin 12-13V ja sitten kun jännitteensäätäjän laittaa kiinni niin tulee yli 17-18V virtaa, mutta toimii myös ilman jännitteen säätäjää niin missähän on vikaa. Ja on alkuperäinen denson laturi missä ei ole sisäistä säätäjää.

HJ60_Jussi 03.05.2020 19:36

Oli samaa ongelmaa LJ70 ja tuli kuntoon ostamalla uusi jännitesäädin. Ensin kokeiltiin tarvikeella niin jäi kojelautaan vaikka mitä valoja. Orkkis maksoi 96€ Ja toimii taas

BJ-40/76 03.05.2020 21:51

Missä käytössä hilux on? ja onko 2.2 Litran diesel?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Savolaine (Viesti 1429880)
Niin elikkäs kyseessä on nyt 1978 hiluxi lataus ongelma eli nyt tulee laturilta itessään noin 12-13V ja sitten kun jännitteensäätäjän laittaa kiinni niin tulee yli 17-18V virtaa, mutta toimii myös ilman jännitteen säätäjää niin missähän on vikaa. Ja on alkuperäinen denson laturi missä ei ole sisäistä säätäjää.

Hätäapuna voit avata säätimen metallikopan, ja VAROVASTI irroittaa kiinnipalaneet kärjet; toki jostain voi olla johtokin poikki....
Ja jos kärjet on palanut kiinni, ne pitää hioa puhtaaksi, hiekkapaperilla
Ja nuo latausjännitteen säätimen käret on ne, jossa on avautuva- ja sulkeutuva kosketin, ja se jousi, joka vetää koskettimia auki, on hentoisen varren päässä; sitä jousen ja rungon välistä metalliliparetta taivuttamalla säädetään latausjännitettä.
Tuo uusi elektroninen säädin on hyvä sijoitus....

Jos diesel: Muistaakseni jo noissa ensimmäisissä alipainepumppu on laturin perässä?

Ja tuo sinäänsä jo pienitehoinen laturi on välitetty pyörimään huomattavan hitaasti, joten jos normaaliajoa enemmän tarvetta sähkölle, siis esim. työvaloja tms, niin kannattaa harkita uudemman dieselin laturia; en muista ulkoa, miten nuo uudemmat laturit sopii paikoilleen.... Mutta muistaakseni L ja 2L moottorien laturit sopii kohtuu työllä ristiin.
Välissä taisi olla sisäisellä säätimellä oleva laturi, jossa alipainepumppu päässä? tuo sähköjen muutos on oma hommansa, latauksen merkkivalon toimintaan saaminen vaatii aika paljon työtä....
Ja uudemmat,alipainepumppu hihnapyörän ja laturin välissä, sisäisellä säätimellä, olevat vaatii uudet letkut (paineöljylle, paluuputkelle öljypohjaan ja alipaineletkulle) ja kokonaan uuden kiinnityksen.

Ja kun tuon ikäinen hilux, niin konehuoneessa paljon tilaa: Laita toinen laturi, jos sähkölle tarvetta; esim. bosch:n ulkoisella tuulettimella olevalle laturille ei tarvi paljoa sähkötöitä tehdä: paksu kaapeli akulle, ja virtalukolta tms. pienen hehkun kautta heräte, silloin kun kone käy.

p.s onko nelivetoinen hilux?

Savolaine 04.05.2020 08:08

Siis tämähän on 78vm bensa ja takavetoinen, tässä ei ole alipaine pumppua mutta tuossa on kyllä muutama 2.2d diisseli ja yksi 2.4 kanssa. Mietin myös sitä että laturit näyttää muuten samalle mutta pumppu on vaan lisäksi perässä että jos sen saisi irti niin testaisi diisselin laturilla.

HJ60_Jussi 04.05.2020 14:43

Vaihda tavallinen uusi laturi missä on sisäinen säädin. Ei oo amerikan temppu asentaa ja ois hyvä. Ihan tarvikelaturi


Sivu luotu: 19:06 (GMT +2).