![]() |
Mikä v-moottori Maks 2,8litrainen
1 Liiteet
Kysyn täällä koska mobilistiryhmissä jos avaan suuni aiheesta niin mut mestataan julkisesti.
Kuten jotkut tietää niin mulla on rs50 Toyota crown. Laitetaan kuva niin kaikki tietää millaista kapineesta kyse https://forums.offipalsta.com/attach...1&d=1587196940 Tämähän on 2 mittaisella neloskoneella, eikä Toyotan kaasutrukilta kuulostava moottori oikein sovi tälläsen auton ulkoiseen olemukseen. Tämän mallin isoin moottori on 2,3 litrainen kuutoskone, joka antaa laittaa Suomen muutossäädösten mukaan 2,875 litraisen koneen tilalle. Kun viime kerran muutoskatsastussääntöihin oli tulossa muutoksia, oli esityksessä litratilavuusrajan poisto. Ostin vähän riskillä tähän 3litraisen runnerin V6 kiukaan (3vz-e) No, litratilavuusraja ei poistunutkaan ja krouni on edelleen neloskoneella ja tallin perukoilla makaa runnerin kone ilman sijoituskohdetta. Kysymys kuuluu; mitä moottoria suosittelisit tähän? Sellainen josta sais vähän kiusattua tehoja, ja äänimaailma sopis jollain tavalla auton muuhun ilmeeseen? Hankintahinta pitäis olla järkevä, ja V6 ehkä kiinnostaa eniten. Plussaa ois tietysti vielä se että jos moottori on ruiskukone, niin moottorinohjaus olis sen verran tyhmä että sytkän saa pelaamaan kohtuullisella vaivalla ilman ruiskua, ja auto pelaa kaasareilla. (Koska oldschool) Ei sais pilata autoa, hieno auto mutta ei kyllä huvita ajella koska moottori on typerä |
Vanha foordin 2.6 V6 tai sierran/scorppion 2.8i V6 olisi ainakin suht pienikokoinen.
|
VW/Audi 2,8 5v kone 193hv
|
PRV V6, karvan alle 2,8 litraisena löytyy Pösöistä, Volvoista ja DeLoreanista. Omaa vielä omalaatuisen käyntiäänen, odd-fire -sytytyksen takia, vasta kolmelitraisen kanssa keksivät halkaista kammentapit jotta saatiin sytty tasavälein... (on muuten nykyformuloissa palattu tuohon, V6 90 asteen lohkolla, odd-fire sytyllä) Jos tuota syttyä pelkää, niin nykyään (tai kymmenkunta vuotta ainakin) osaa Mega ohjata semmoisenkin kipinää.
Maseratilla on pieniä V-kutosia myös, BiTurboissa, mutta taitanee mennä budjetista pahasti metsään? Ja olisi yksi Maseratin vapari-V6 tiedossa, Sm Sitikan alkuperäinen joka olisi kivasti 2,7 litrainen, kaasareilla ja kärkisytkällä... |
Miten tojotan oma 2VZ moottori? Saatavuudesta ja muusta ei itsellä ole tietoa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_VZ_engine |
Eihän tuollaista Toyotaa voi pilata muun merkin moottorilla, kyllä sinne joku Toyotan moottori kuuluu...
|
No, amerikanmeininkiä tässä haetaan kuitenkin
https://en.wikipedia.org/wiki/Genera...2%B0_V6_engine 2.8 L; 173.1 cu in (2,837 cc) Löytyy hiton monesta autosta ja kuulostaa silti ihan moottorille. "amöriikka"miehet heittelee näitä pois kun pitää aina olla se kasi.. Minusta tän kutosen pakopuolella kuulostaa kivalle.. https://www.youtube.com/watch?v=UIhuTLGDadY https://www.youtube.com/watch?v=XzfakL0xOQ4 https://www.youtube.com/watch?v=K8knH_4ctZk |
Se uus määräyshän on yhä pöydällä. Korona vaan taisi sotkea hommat eikä tuota kuulu vielä, mutta viimesimmässä luonnoksessa ei ollut iskutilavuusrajoja. Kannattaisiko se oottaa niin sitten voi pudottaa vaikka kasin pellin alle:D
|
Suzukissahan on myös 2/2.5/2.7l V6:sta joka on varsin kompakti, tosin ei korkeussuunnassa.
|
Miksi V6? Tuollaiseen autoon kuuluu suora kuutonen (ainakin minun mielestäni).
Sellaisia löytyy herkästi BMW, useampaa eri mallia, ja Mersu. Ja monen moisista JDM Toyotista..?? Sekä ihan suomeenkin tulleista Celica Supra, Crown Super Saloon... Tuolla aiemmin ehdoteltiin VAG 2.8 V6 30V konetta. Se on lyhyt, mutta pirun leveä, koska kone on 90 asteen V-kulmalla. Alun perin Audin V8:n pätkä. Jos tarviit mittatietoja, niin saat niitä päivän-parin varoitusajalla. Itellä talviautona Passat V6 syncro. VAG 90 asteen V6 koneita: 2598 cc 12V 150 hv 2771 cc 12V 174 hv 2393 cc 30V 165 hv 2771 cc 30V 193 hv 2671 cc 30V biturbo 230-380hv Sitten on tietysti 15 asteen VAG VR6: 2792 cc 12V 174 hv 2861 cc 12V 184 hv 2792 cc 24V 204 hv Edit: 90-luvun lopun BMW M52 moottoreista (2.0-2.8, 150-193 hv) voidaan myöskin ottaa mittoja tarvittaessa. Aina kun poika on autoinen maisemissa. |
Lainaus:
Mul ollu kans tollanen tosin farmari ja iso-isä osti uutena vuotta vanhemman. Laitoi 80-mallin Crownin dieselin ja 5 vaihteisen vaihteiston. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ainakin noita mondeon raatoja jossa v6 saa puoli ilmatteex. Sieltähän voi sitte vaikka ottaa kaikki ruiskuhilppeet yms. jos kiinnostaa. selkeitä ohjeita löytyy esim. tuolta:http://locostbuilders.co.uk/forum/47...php?tid=179921
|
V6 koska sillä saa makiat lurinat pakoputkesta? :D
Mä laittaisin jonku viispyttysen tollaseen, sais ääntä ja kulkua kivasti ja leimallekkin ehkä. Parhaat saundit vajaapyttyisistä ainakin. |
Mitäa jos käyt toukokuun puolivälin jälkeen leimalla ja sovitat sitten sen runnerin vz:n sinne.
Pari vuotta seurailet tilannetta ja jos muuttuu säädökset niin leimaat sen. Tai katsot saako tuota 3.0:aa väitettyä pienemmäksi vz-sarjan koneeksi... Toyotan 5M tietysti suorana kuutosena menee vielä nykyisiin rajoihin, tosin ei sekään sinne suoraan istu, vaikka M-kone on ollut vaihtoehtona. |
Lainaus:
|
Hmm
Mites 2.0 V6 Nissan Maximasta?:rolleyes:
|
Lainaus:
Mikäköhän on saatavuus moisella? |
Lainaus:
|
Onhan noita
Lainaus:
|
Lainaus:
Ite kahtosin suoraa kutosta ennemmin kun v6. En itse ole kuullu hyvän kuulosta v6 motoria |
Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=D2OlsCu1tfc https://www.youtube.com/watch?v=GKKZFHRannw ... ja tietysti MG Metro 6R4... |
datsun 260c
|
Sivu luotu: 06:17 (GMT +2). |