![]() |
Naara-ankkuri offaamiseen
Täällä missä asun ei paljoa puita ole vinssaamista ajatellen, lähinnä risukkoa. Tuossa jo aikaisemmin sain vinkkiä että ankkuri on kätevä mm kallioisessa maaperässä auton vinssin kanssa. Suosituksia ankkureista, noista kun ei oikein löydy vetolujuustaulukoita.. :confused::cool:
|
Team Tostanoin autossa ainakin on näkynyt kyydissä sellanen "pikkunen" :)
|
|
Mulla on ylimääräisenä yks naara-ankkuri, ei ihan pienimpiä - oisko ollu 8,5kg.
Myyn jos joku tarttee ja tarkistan ton koon. |
Joskus suunnitellut että tekisi hiliftiin ankkurin.
https://www.firstfour.co.uk/ground-a...lift-jack.html |
Eikö se olis aika hankala puljata tollasen liftiin tulevan ankkurin kanssa? Pirusti osia koottavaksi ja loppujen lopuksi säästää vain ankkurin ylätuen verrattuna normaaliin ankkuriin. Ja tietysti se ettei voi liftillä auttaa vetäessä jos se on kiinni ankkurin rakenteissa.
Vai jäikö mulla joku hienous/etu huomaamatta tuossa? |
Tuossa esimerkissä on aika monimutkainen setti. Käytännössä tulisi kahdella pultilla liftin varteen ja ehkä sakkeli vetoa varten. Painoahan tuossa vain säästettäisiin jos liftin osia käytetään. Lisäksi liftin reiällinen varsi toisi säädettävyyttä. Ankkuriosat olisi varsin vähän painavat ja tilaa vievät näin. Toki koko ankkurin voi tehdä aika järkevästi kun katselee netistä esimerkkejä. Ladoga Trophyssä oli paljon alumiinisia ankkureita autoissa.
|
|
Lainaus:
Harvemmalla "pikkumaasturistilla" niitä tunkkeja kuitenkaan useampaa mukana. |
Lainaus:
Tnx, ihan mielenkiintoinen ratkaisu! :cool: |
Alumiini ankkuri
3 Liiteet
Tuollainen alumiini ankkuri turailtu. Ainakin ensimmäisen testi vedon pysyy ehjänä. 😁
-Team zimi- |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
Tuollanen toimii suolla tosi hyvin, kivikossa ei kestä,eikä kannon takana, mutta pehmeässä ja pellolla pirun hyvä. Painoa tais olla joku 7kg ja kelluu.
|
|
Siinähän se olis lähes samanlainen, helpommin työstettävästä materiaalista. Miten vieläkö Suzukissa on riittävästi kantavuutta että tuollaisen teräksisen voi ottaa kyytiin?
|
Lainaus:
https://www.instagram.com/team_zimi/?hl=fi |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Katolle siintä saa hyvän spoilerin, pysyy tie siirtymillä paremmin perä maassa, ei suotta yliohjaa.
|
Epäilen että ei lähellekkään paras....
Lainaus:
-> merenpohja on aika erilainen kuin suo: Merenpohjassa voi olla liejua paksustikkin, ja sen alta yleensä löytyy kovaa. -> suossa taas pinnassa luja kerros, ja sen alapuolella pehmyttä. Tuolla aikaisemmin oli linkki "lapioankkurille", jonka kulmaa voi säätää; ja jos ei voi, niin helposti tehtävissä säädettävä. ja irroituksen voi tehdä siten, että käytännössä nostetaan ylös vinssin vaijerilla. Tuon ankkurin maasta irroitettavuuteen kannattaa uhrata pari ajatusta: Jos vinssillä ei pääsekkään repimään vääräänsuuntaa tms, niin voi tietää lapiohommia.... ->joskus veneiden ankkurit tarttuu pohjaan niin lujaan, että vaikka pääsee vetämään käytännössä suoraan ylöspäin, ja vaikka pyörittämään vetoa 360 astetta kymmeniä kertoja, niin akkuri jää pohjaan: siis joko sakkeli taikka ankkuriköysi/kettinki katkeaa... |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:47 (GMT +2). |