![]() |
Blazer K5-76 "Kirkontorni"
4 Liiteet
Tämä Projektihan alkoi jo 3v sitten kun upea "liki" täydellinen raato tuli kaverilta vaihto kaupalla pihaan, tais olla oravan nahka kauppa th400 ja blazerin konepelti kauppahintana;) no sitten se seiso tuossa pellolla siinä kunnossa kun tuli 2020 tammikuuhun kunnes aikaa rupes olemaan muilta asiolta.
Uudenvuoden aattona pilkottiin viimonen ajokuntoinen terapia Blazeri kaljapäissään kaverin kanssa:p niin sen jälkeen oli pakko alottaa tämä Projekti "kirkontorni nimi siintä kun on joku tehny tästä korkeen kun kirkon tornin:rolleyes: no koitetaan vähän mataloittaa. Nyt tätä on pajotettu tyyliin 1 päivä viikossa joskus enemmän joskus vähemmän:D Ja kuvia sekä tekstii koitan joskus lisäillä kun jotain tapahtuu tallissa :D Eli Projektin tiedot;) Chevrolet Blazer K5 1976 Tekniikan osat kulkeutuneet jo osittain aijemmin talliin. Moottori 454 HO Teräs kampi I profiili teräsveivit, Takomännät, Lunatin mekaaninen rullanokka,comp cams rullakeinut tarvike ruisku. Vaihteisto Th350 tai Th400 Jakkis Np 203 Tai Np205 Akselit "nato 1008" versiot. takaakseli 14bolt Eaton Detroit locker 4.56 ruuvi Etuperä Dana 60 Eaton Detroit locker 35 booriset cromo vetarit teräs ristikot 4.56 ruuvi Jousitus "lehtihengarit" edessä ja takana 4 tuuma pitemmillä pakoilla. Kuvien musta uutenavuotena teuraaksi menossa:) viimonen kuva aarteesta siinä kunnossa kun se tontille tuli. |
6 Liiteet
Ja sitten kuvia varsinaista kohteesta siirtymässä pellolta talliin ja ensi kurkistus sisään mitä aarteita on 3v sitten saatukaan kaupan mukana;) sekä siivousta että näkee ees pohjan sisältä eikä se näyttäny 44 vuota vanhaksi ees pahalta :p
|
4 Liiteet
ja vähän kuvia ympäriinsä raivauksen jälkeen.
|
5 Liiteet
Sitten on jo päästy vähän pajottaa, jonkun tekemät uudet helmakotelot sekä uusi siiven kaari sai väistyä leepun rälläkän edessä;)
palkia jo mallailtu ja isompaa siiven kaarta tehty. |
4 Liiteet
Vähän joutuu sisäpuolen rengas kotelookin muokkaamaan mutta mukavahan se on ehjää peltii pilkoo ja hitsailla:p
Palkki kiinni ja osa uutta kaarenreunaa jo paikallaan. kori hommat ollu 5 päivää seis kun on pitäny keskittyy romujen myyntiin ja koneen osien etsintään rapakon takaa :) |
Ompas yllättävän tervepeltinen :O
|
Hyvältä vaikuttaa! ja hienot tilat puuhata ja säilyttää aarteita!
|
Mitkäs gummit on alle tulossa? Sen verran reilusti kaarta leikattu, että tuli kysymys mieleen :D
|
Lainaus:
42"-44" mukaan vähän mitottelin noita koteloita. |
2 Liiteet
Lainaus:
nyt nostin vähän helma linjaa niin samalla sai ruosteet pois oven ala reunasta. |
Lainaus:
|
En ainakaan nyt myöhemmin mietin välitysten vaihtoon, ja pitää virittää lisää jos ei jaksa mennä :D
|
38,5 menee samoilla välityksillä nätisti omassa pelissä.. onhan se 44 isompi mutta niin on toi konekkin ja luonteeltaan varmasti väännökkäämpi. Luulen että kuopii menemään ihan reippaasti tuollaisenaan. Laatikko kestää kyllä ellei oo jo valmiiks huono. Jäähdytys kuntoon tietysti.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mie remppasin oman laatikon (TF727) vahvemmilla osilla ja laitoin manuaalikoneiston sekä käytin jakiksen (NP203) osina ja huolsin.. Mie käytin tuon oman turbiinin JN-tradingilla ja pienen koeajon jälkeen tuntuu hyvältä.. Tarpeeks iso jäähdytin vaan, miulla on syylärin edessä syylärin kokoinen kenno laatikolle ja laitoin vielä laatikon öljypohjaan lämpömittarin. |
Laitetaas projekti seurantaan! :D
Joo lämmönhallinta on tärkeä! Liian tehokasta jäähdytystä ei taida olla. Oman TH400:n öljyt jäähtyy jäähdytyskierrossa melkein käden lämpöisiksi, mutta lämmönvaihdin onkin kotoisin pakastimesta :D :D |
Lainaus:
|
12 Liiteet
Päivitetääs välillä.
Itse autolle ei ole pariin viikoon tapahtunu mitään, tekniikaan koitettu hommailla puuttuvia osia, jako/vaihelaatikon aihioita purettu ja kasattu,vaihelaatikon osalistaa mietitty ja etitty useemmalle kitkalevylle tarkoitettuja rumpuja varastosta ja minkä tyyppisen manuaali ventiilipöydän ostan kun niitäkin on useempaa versioo ja toimitamallia, koneeseen saatu ihan tuttavapiiristä hommattuu käytettynä keinuvivut ja rulla nostajat, nokan tyypiä/arvoja laskettu varmaan 50 eri versioo:confused: koneeseen saapu ruisku setti,turbiini tai ainakin aihio (b&m nitrous holeshot) löyty kemistä samoin pakosarjat, koneeseen viellä himottas nostaa puristusta joten mäntiä vähän netistä etitty:) jakolaatikko oli hyvä yksilö,yhden laakerin ja stefat vaihdoin ketjukin oli kun uusi:eek: taka joukin vaihdoin laippamalliin noille High Angele Drivelanen kardaaneille ja kardaani levyjarrulle sopivaan versioon, etu perän lukon sisään vielä kurkistin uudestaan kun keksin netistä että sen tartunta herkyyttä voi säätää:rolleyes: ja omaksi iloksi vertailin Dana44/60 vetareitten kokoa:cool: lopput vapaa ajat menny kolehtii kerätessä eli omia rojuja kaupatessa ja toisia romuja ostaessa:D Tänään tuulisessa mut aurinkoisessa kelissä pojan kanssa puretiin 2 paria Blazerin vakio akseleita haku valmiiksi harrastaja tovereille. huomenna pitää lähteä tuulen kaatoja keräämään metsästä ni voi olla et talli ei enää illalla houkuta jos sitä pääsis heti alku viikosta vaikka jatkaa hitsaamista korin kimpussa. |
Kerroppas lissee tuosta etulukon säätelystä? Tai linkki sinne nettisivulle?
|
Lainaus:
itteeni se herätti kiinostuksen kun tuossa toisessa miun Detroit lockerissa ei noita kalvo jousii ole:confused: |
Extra jouset varmaan auttaa vapauttamaan lukkoa. Sehän on lähtökohtaisesti kiinni normitilanteessa. Vois kuvitella että etuperä käyttöön halutaan helpottaa mutka-ajoa, eli päästäis helpommin ulkokurvin puoleisen renkaan pyörii lujempaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
8 Liiteet
Tää päivitys on vähän jääny kun on ollu olevinaan niin paljon tekemistä iltasin eli tullu vahittuu sohvaa vähintään yhtä paljon ku oltuu tallissa:p
Edellisen päivityksen jälkeen saatu ovet työn alle toinen valmis toinen kesken,kuskin puoli ois liki valmis repsikan puoli menossa jotain kuviakin tullu otettuu, kuskin puolen palkiin piti tehdä kiilamainen levike pala kun joltain harhautu ajatus mitä piti muistaa kun palkki helmaa mallasin, mut 4 metrii saumaa ja sekin tuli liki hyväksi:D Tekniikan rakentelu kiinostas paljon enemmän kun tuo korin muokkaus;) mootorin ohjausta tullu ihmeteltyy, poltoaine tankii mitoteltu ja tupla pensapumpuille tankin sisäistä keruu kammioo ym mikä ei edistä yhtään autoo, vaihteistoon tuli uusii osia ja purettu varaosa laatikoita parempien osien toivossa, muutenkin tuossa tekniikassa kävi niin kun aina et lähti mopokeulii:( ehjä kone, vaihteisto purettu ja hommattu uusii leluja lisää ja lissää eli jos virityksen jälkeen teho ei tipu 10% enenpää nii sehän on onistunu:D Sitten vielä hommattiin teinille eka maasturi :) ni siinä menee Isänkin aika vähän syrjäsilmällä seuratessa kun se rakentelee;) Tojota se on ja haisee tupa öljylle ja siin ei ole kunnon jousiikaan sellase jotkuu rautalanka kiekurat :eek: mut mahtuu paremmin puiten välistä ja näkeekin jotain eteen päin kun siin on letukan hanska lokeron luukun kokonen konepelti;) siintäkin tähän pari kuvaa tehköön jos haluaa oman topiikin:rolleyes: |
Sivu luotu: 17:59 (GMT +2). |