![]() |
Korotettu auto ulkomailta, meneekö läpi katsastuksesta?
Miten katsastus hoituu jos auto rekisteröitynä ulkomailla ja korotettuna mutta rekisteriotteessa ei ole mainintaa korotuksesta?
Saako sitä mitenkään rekisteriin jos ei ole korotettu tuv hyväksytyllä sarjalla? Tai meneekö mutisematta läpi jos ei ihan järkyttävän korkea? |
Lainaus:
Ei kyllä kokemusta ole tuollasesta mutta veikkaanpa et ne vaatii samat asiat mitä ne vaatii suomessaki olevista korotetuista autoista eli jos autoa nyt korottaa alustan osalta niin pyörän suuntaus paperii ne tuntuu haluuvan saada nähdä ja muutos katsastus että saa otteeseen ja totta kai kysyvät kuinka paljon korotettu.. Jos koppaa nostettu ainoastaan niin se vaatii vaan pelkän muutos katsastuksen |
Periaatteessa, jos auto on liikennekelpoinen eli katsastettu toisessa EU-maassa, kelpaa se Soviet Finlandiassakin.
Toki Ingennöörille Periaatteessa voi olla aavistuksen häilyvä käsite... |
Ei ulkomailla katsastettu auto välttämättä mene läpi leimasta Suomessa. Muutosten pitää olla sellaisia että ne on täällä sallittuja. Sillä ei ole juuri väliä mitä ulkomaisessa rekisteriotteessa lukee.
|
Eli pitää olla tuv paperi lift kitistä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos joku osaisi samalla vinakta sarjaa Isuzu D-max 2008 3.0L automaattiin niin otetaan tieto vastaan. |
Annat olla auton tuonti maan rekisterissä jos jotai tuonti vaikeuksia tiedossa.
Maksat Suomeen alv ja autoveron ja jatkat ajamista vanhalla rekisteröinnillä /kilvissä. Teoreettinen sakko 7ps, pori-Turku akselilla useita harlikoita joissa tuota ongelmaa, pari saanut 7ps aikaiseksi valvojilta, mutta kaikki sakot syyttäjä jättänyt vetämättä käräjille koska unionin sääntöjen kanssa pahasti ristissä. Eivätkä uskalla ottaa enempää autoverotus sekoiluja tilille. Ja euro käräjillä ei hyvä heilu jos kahden maan kansalliset verot maksettu ja käyttöä yritetään estää. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mikä noissa mopoissa on ongelmana? Paperit epäselviä vai liikaa vaihdettuja osia et prosentit pomppaa? |
Pääosin harrikkaa, jos nyt oikein ymmärtänyt niin liian pitkiä etuhaarukka ja ihmeellisiä moottori runko yhdistelmiä, osa jopa suht itse värkättyjä. Eivät olisi tänne leimattavissa millään.
Yleensä näissä vekottimissa tuontimaa Ruotsi, johon helppo tehdä vakuuttelut ja mahdolliset katsastukset (muutokset) ja liikennevakuutuksen helposti saatavilla henkilökohtaiset sairaus korvaukset mallia suomi. (tätä ei euroryssällä ole) Ja diesel autoissa taitaa yleisin olla Viro, tosin pykälän ahdasmielisempi rakentelun / katsastusten suhteen. Jää se käyttömaksukin samalla pois. Mutta suomea kuitenkin huomattavasti sallivampi. Samoin helpommalla kaikki Sveitsi, USA ja shengenin ulkopuoliset suht helpolla rekisteriin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Omavalmisteitakin saa kilpiin, maailma on muuttunut kovasti. Kiitos MMAF -järjestölle ns. chopper -lain päivittämisen suhteen... On menty oikeaan suuntaan, muutosten sallimisen suhteen, kaukana on 90-luvun alkupuolen "harrikka-vainot" jolloin kilvet lähti tien päällä mitä vähäisimmistäkin puutteista. Ännenvaimennuksen riittämättömyys todettiin antennipiiskaa pakoputkeen tuuppaamalla, mielikuva mahdollisista luvattomuuksista polliisilla riitti kilvenirrotteluun... |
^ Näinpä. Yllättävän kevyesti saa täysin omatekohärpäkkeen vanhalla mp-moottorilla rekisteriin, ei tartte välttämättä ostaa mitään uutta osaa.
|
Lainaus:
Koskee suomiautoja samalla tavalla. |
Sivu luotu: 00:10 (GMT +2). |