Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Korotettu auto ulkomailta, meneekö läpi katsastuksesta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=162237)

Mack 14.02.2020 19:54

Korotettu auto ulkomailta, meneekö läpi katsastuksesta?
 
Miten katsastus hoituu jos auto rekisteröitynä ulkomailla ja korotettuna mutta rekisteriotteessa ei ole mainintaa korotuksesta?

Saako sitä mitenkään rekisteriin jos ei ole korotettu tuv hyväksytyllä sarjalla?
Tai meneekö mutisematta läpi jos ei ihan järkyttävän korkea?

tomppaa 14.02.2020 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mack (Viesti 1425340)
Miten katsastus hoituu jos auto rekisteröitynä ulkomailla ja korotettuna mutta rekisteriotteessa ei ole mainintaa korotuksesta?

Saako sitä mitenkään rekisteriin jos ei ole korotettu tuv hyväksytyllä sarjalla?
Tai meneekö mutisematta läpi jos ei ihan järkyttävän korkea?


Ei kyllä kokemusta ole tuollasesta mutta veikkaanpa et ne vaatii samat asiat mitä ne vaatii suomessaki olevista korotetuista autoista eli jos autoa nyt korottaa alustan osalta niin pyörän suuntaus paperii ne tuntuu haluuvan saada nähdä ja muutos katsastus että saa otteeseen ja totta kai kysyvät kuinka paljon korotettu.. Jos koppaa nostettu ainoastaan niin se vaatii vaan pelkän muutos katsastuksen

Hulivili 14.02.2020 21:02

Periaatteessa, jos auto on liikennekelpoinen eli katsastettu toisessa EU-maassa, kelpaa se Soviet Finlandiassakin.
Toki Ingennöörille Periaatteessa voi olla aavistuksen häilyvä käsite...

offroadjouni 14.02.2020 21:12

Ei ulkomailla katsastettu auto välttämättä mene läpi leimasta Suomessa. Muutosten pitää olla sellaisia että ne on täällä sallittuja. Sillä ei ole juuri väliä mitä ulkomaisessa rekisteriotteessa lukee.

Mack 14.02.2020 22:27

Eli pitää olla tuv paperi lift kitistä?

-MaTTi- 14.02.2020 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mack (Viesti 1425350)
Eli pitää olla tuv paperi lift kitistä?

Ei tartte TÜV:iä, vaan soveltuvuustodistus ko. kotteroon ja korotus ei saa olla yli 77 mm jousilla tai saman koppaa rungolta. Kaikkineen sis. renkaista johtuva max. 150 mm.

-MaTTi- 14.02.2020 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hulivili (Viesti 1425344)
Periaatteessa, jos auto on liikennekelpoinen eli katsastettu toisessa EU-maassa, kelpaa se Soviet Finlandiassakin.

Ei pidä paikkaansa. Ehkä poikkeusluvalla, mut tuskin silläkään jos ei ole missään virallisissa papereissa mainittu.

Mack 14.02.2020 23:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1425351)
Ei tartte TÜV:iä, vaan soveltuvuustodistus ko. kotteroon ja korotus ei saa olla yli 77 mm jousilla tai saman koppaa rungolta. Kaikkineen sis. renkaista johtuva max. 150 mm.

Msitä tuollaisen soveltuvuustodistuksen saa ja koskeeko sama suomessa asuvia autoja jos korotetaan.

Jos joku osaisi samalla vinakta sarjaa Isuzu D-max 2008 3.0L automaattiin niin otetaan tieto vastaan.

Satakunta 23.02.2020 01:37

Annat olla auton tuonti maan rekisterissä jos jotai tuonti vaikeuksia tiedossa.
Maksat Suomeen alv ja autoveron ja jatkat ajamista vanhalla rekisteröinnillä /kilvissä.

Teoreettinen sakko 7ps, pori-Turku akselilla useita harlikoita joissa tuota ongelmaa, pari saanut 7ps aikaiseksi valvojilta, mutta kaikki sakot syyttäjä jättänyt vetämättä käräjille koska unionin sääntöjen kanssa pahasti ristissä.

Eivätkä uskalla ottaa enempää autoverotus sekoiluja tilille. Ja euro käräjillä ei hyvä heilu jos kahden maan kansalliset verot maksettu ja käyttöä yritetään estää.

Mika_T 23.02.2020 10:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Satakunta (Viesti 1425763)
Annat olla auton tuonti maan rekisterissä jos jotai tuonti vaikeuksia tiedossa.
Maksat Suomeen alv ja autoveron ja jatkat ajamista vanhalla rekisteröinnillä /kilvissä.

Pitääkö se joka vuosi ajaa jonnekki epsanjan auringon alle katsastettavaksi että sillä saa myös suomessa ajella...

Rölli 23.02.2020 11:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Satakunta (Viesti 1425763)
Annat olla auton tuonti maan rekisterissä jos jotai tuonti vaikeuksia tiedossa.
Maksat Suomeen alv ja autoveron ja jatkat ajamista vanhalla rekisteröinnillä /kilvissä.

Teoreettinen sakko 7ps, pori-Turku akselilla useita harlikoita joissa tuota ongelmaa, pari saanut 7ps aikaiseksi valvojilta, mutta kaikki sakot syyttäjä jättänyt vetämättä käräjille koska unionin sääntöjen kanssa pahasti ristissä.

Eivätkä uskalla ottaa enempää autoverotus sekoiluja tilille. Ja euro käräjillä ei hyvä heilu jos kansalliset verot maksettu ja käyttöä yritetään estää.


Mikä noissa mopoissa on ongelmana? Paperit epäselviä vai liikaa vaihdettuja osia et prosentit pomppaa?

Satakunta 24.02.2020 01:41

Pääosin harrikkaa, jos nyt oikein ymmärtänyt niin liian pitkiä etuhaarukka ja ihmeellisiä moottori runko yhdistelmiä, osa jopa suht itse värkättyjä. Eivät olisi tänne leimattavissa millään.

Yleensä näissä vekottimissa tuontimaa Ruotsi, johon helppo tehdä vakuuttelut ja mahdolliset katsastukset (muutokset) ja liikennevakuutuksen helposti saatavilla henkilökohtaiset sairaus korvaukset mallia suomi. (tätä ei euroryssällä ole)

Ja diesel autoissa taitaa yleisin olla Viro, tosin pykälän ahdasmielisempi rakentelun / katsastusten suhteen.
Jää se käyttömaksukin samalla pois. Mutta suomea kuitenkin huomattavasti sallivampi. Samoin helpommalla kaikki Sveitsi, USA ja shengenin ulkopuoliset suht helpolla rekisteriin.

Satakunta 24.02.2020 01:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1425770)
Pitääkö se joka vuosi ajaa jonnekki epsanjan auringon alle katsastettavaksi että sillä saa myös suomessa ajella...

Naapureihin käy helposti, haet samalla ettanit tai Viru valgeeta.

JasuT 24.02.2020 10:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Satakunta (Viesti 1425805)
Pääosin harrikkaa, jos nyt oikein ymmärtänyt niin liian pitkiä etuhaarukka ja ihmeellisiä moottori runko yhdistelmiä, osa jopa suht itse värkättyjä. Eivät olisi tänne leimattavissa millään.

Ei pidä nykyään paikkaansa. Saa leimattua ihmeellisilläkin moottorinvaihdoilla, rungon saa hyvin pitkälle muokata, keulalla saa olla mittaa siten että kokonaispituus on neljä metriä -entisen kahden metrin akselivälin sijaan jne. Toki vaatii jarru- ja käsittelykokeet suoritetuksi, mutta jos ei niitä läpäise niin silloin kyseessä on vaarallinen laite...

Omavalmisteitakin saa kilpiin, maailma on muuttunut kovasti. Kiitos MMAF -järjestölle ns. chopper -lain päivittämisen suhteen...
On menty oikeaan suuntaan, muutosten sallimisen suhteen, kaukana on 90-luvun alkupuolen "harrikka-vainot" jolloin kilvet lähti tien päällä mitä vähäisimmistäkin puutteista. Ännenvaimennuksen riittämättömyys todettiin antennipiiskaa pakoputkeen tuuppaamalla, mielikuva mahdollisista luvattomuuksista polliisilla riitti kilvenirrotteluun...

-MaTTi- 24.02.2020 13:38

^ Näinpä. Yllättävän kevyesti saa täysin omatekohärpäkkeen vanhalla mp-moottorilla rekisteriin, ei tartte välttämättä ostaa mitään uutta osaa.

-MaTTi- 24.02.2020 13:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mack (Viesti 1425355)
Msitä tuollaisen soveltuvuustodistuksen saa ja koskeeko sama suomessa asuvia autoja jos korotetaan.

Helpoimmillaan lataat pdf:n jousivalmistajan sivulta. Tai pyydät niitä laatimaan lausunnon.
Koskee suomiautoja samalla tavalla.


Sivu luotu: 00:10 (GMT +2).