![]() |
1kzt ennakonsäätö mekaanisella pumpulla
Onko jollain ollu samaa ongelmaa että kylmänä ei lähde käyntiin kuin pitkän sahaamisen jälkeen, ennakkoa pitäis pumppuun saada lisää mutta ei mahdu kääntymään enempää kun ottaa jo kiinni lohkoon. Mitä ratkasuja vois olla, ainoo mitä nyt keksiny että tekis pumpun akseliin uuden kiilauran että sais ennakkoo lisää
|
Ettei pumpun sisäinen ennakonsäädin olisi nyt jumissa? Yleisesti siinä on joko mekaaninen vaijeri, vahapatruuna jossa kiertää jäähäri tai sitten sähköinen solkku. Uskon että kyllä kunnossa oleva pumppu käynnistää vehkeen hiukan tiukemmassakin pakkasessa ilman lämmitystä.
|
Kaikissa vanhoissa volkkareissa ei edes ole tuota kiilauraa hyödynnetty, vaan luotettu siihen että pysyy kartion ansiosta paikoillaan. Lähinnä sen takia se siinä vaan on että saadaan pumppu indeksoitua oikeaan asentoon, ei sen kautta voimaa kulje.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joskus jouduttiin laittamaan jakoa "pieleen", kun pumpun hammaspyörässä kiilaura heitti tehtaan jäljiltä 7 astetta! Nämä kotimaisessa dieselmoottorissa. Noissa oli pakko käyttää kiilauraa, kun rivipumpussa ei ollut mitään, millä olisi voinut asetuksen todeta. Ei ollut ns lukkopumppu. |
Onko hehkut ok?
Mulla 2lt pumppu ja ennakonsäätö pois pelistä kokonaan ja lähtee tulille että napsahtaa. |
Jos ennakko on oikeasti niin myöhäsellä ettei tahdo käyntiin lähteä niin se kyllä käynnistyttyään käryää sinistä niin helvetisti että sen kyllä huomaa.
Jos se käy kylmänä siististi tyhjäkäyntiä niin ei se ajotus kovin pahsti metässä ole. Nyt jos ennakko on vedetty ihan tappiin aikaselle niin vaarana on että sieltä alkaa männät halkeileen. |
Vika oli tosiaan ennakossa, pumppu pois ja konetta kääntämällä lisää ennakkoa. 1kzt jakopää tosiaan hammasrattaalla ja pumpulta lähtee vasta hihnalla nokkapyörälle. Jätin kiilan kokonaan pois pumpusta niin sai noin "hampaan" verran käännettyä ennakkoa.
|
Sivu luotu: 22:55 (GMT +2). |