![]() |
Toyota 8" taka-akseliin levyjarrut
Mistä jarru osista helpoin toteuttaa ja tiedän että juttua on tääl aijemminki ollu aiheesta.
Jonkun patrollin levy vissiin menee ilman navan muokkausta suoraan? Mistä satulat? Ja suzukin pää sylinteri hoitamassa jarruja niin ei sais olla mitään hirmu 4mäntäsiä malleja! |
Omassa susnassa on Ln65 etusatulat/levyt (4-mäntäset) edessä ja takana muistaakseni kakkoskorisen pajeron levy + jonkun volkkarin etusatulat (1-mäntäset)
Muistikuva ois että olis mk2 1.9d caddy etusatulat. Voi toki olla että olivat mk2 golffistakin tms. Kiinnitysrauta ihan suorasta pellistä pulttiliitoksilla. Susnan oma pääsylinteri riittää ihan hyvin kunhan pitää pyöränlaakerien välykset kunnossa. Kuva satulasta https://forums.offipalsta.com/album....ictureid=96626 |
Tuo patrollin levy ja T5 portterin takasatula on kaikkein helpoin mielestäni.
Tuo levy menee suoraan navan päälle eli riittää kun kopautat rumpukamat pois. T5:sen satuloita on hyvin saannissa, niissä riittää massat ja niissä on käsijarru. Tuo paketti mahtuu 15" vanteen sisään just ja just. Itsellä tämä toteutus hiluxissa, mutta kuvaa ei nyt tähän hätään ole ja mutuna muistelisin että gr:än levy. Mutta eihän tossa muuta taikaa ole kuin että levyn sisähalkasija on riittävä. Tuossa patrollin levyssä on kun siinä on rumpujarrukamat normaalisti sisällä käkkäriä varten. Ja sitten sen kattoo että levy ei ole liian paksu satulalle. Pääsylinteriä sitten isommaksi jos ei riitä jarru muuten. |
Lainaus:
Omassa on v6 pajeron levyt ja satulat en muista mistä... |
Toisessa HJn jäähdytetty jarrulevy ja T5 satula. Toisessa LJn jäähdyttämätön levy ja T4 satula. Riippuu siitä paljonko pitää olla akselimassat. Vetoakselin laippa pitää koneistaa pienemmäksi, jotta menee jarrulevyn sisään.
|
Lainaus:
|
Itellä myös HJ.n jäähdytetyt levyt ja T5 transportterin satulat. Eipä se navan työstäminen kummoinen homma ole, siinä ohessa se menee kun satuloille adaptereita väsää yms..
|
Lähinnä näkisin sen sorvaamisen pois jättämisen apuna kun jotain hajoaa metsässä. Varaosaksi kelpaisi keppi kuin keppi eikä tarvitsisi alkaa sorvaamaan metsässä. Huoltohelppoushan on offroadi autossa A ja O
|
No sattuuko kenelläkään olemaan satulan kiinnike rauta aihioita valmiiksi laseri tai vesi leikattuja mitkä tulis tikun pinnapulttien alle kiinni
|
Lainaus:
Juuri tuota helppohuoltoisuutta ja sitä että minimoi jutut jotka pysäyttää matkan teon pidän itekin mielessä kun näitä värkkejä väsäilee. |
Lainaus:
Itsellä on tallilla varoilta valmiit paketit niin siinä mielessä sama olisi vaikka olisi valmiit sorvatut nyt perästä aateltuna. |
Niin paras kun pitää varalla vetarit joissa ei ole jarrukilpiä ja laakerit on paikoilla ja laipat sorvattuna. Tai sit työstämättömät vetarit, laakerisarja ja akkuralläkkä mukana niin on äkkiä sopivan pieni laippa.
Toinen puoli tuli itekin paikoilla laikattua eikä paljoa häpeä toisselle puolelle joka on sorvattu pienemmäksi. Perä ylös pykälä päälle ja laikkaamaan ni hyvä tulee. |
Cad kuvaa ei tähän hätään löydy. Mutta sitten kun rälläkä joutaa sorvihommista niin leikkaa tämmöisen
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=199231 |
Lainaus:
Mikkoha84@gmail.com |
Lainaus:
|
Laippojen sarjavalmistus ei liene järkevää, koska mittoihin vaikuttaa käytetty jarrulevy ja myös satulan sijoittelu voi muuttua. Esim iskunvaimentajien paikka vaikuttaa...
|
Lisää omia kokemuksia:
https://forums.offipalsta.com/showth...103525&page=67 |
Sivu luotu: 12:49 (GMT +2). |