Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Fiat Ducato kone (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=161666)

ojaniitty 16.12.2019 23:44

Fiat Ducato kone
 
Ei nyt ihan tämän palstan aihe vaan tietoa saattaa olla silti.Mahtaako 1:s korin
Ducaton 1,9 vapari kone sopia 2:korin 1,9 turbo koneen tilalle.Olisi moottorin hajoittanut 2:korinen tiedossa ja hyvä 1:korin kone nurkissa kun siitä hajosi laatikko ja kori.

Krisse 17.12.2019 19:08

No lähetää nyt alkaisiksi siitä että ykköskopan 1.9:t on 1929 kuutioisia mutta kakkoskoppaa on tarjolla sekä 1905 että 1929 kuutioisia ja ne on ihan eri moottorit.

Jos ei ole kuutioista tietoa niin helposti tunnistaa venttiilikopasta, 1905 koneen koppa on keskeltä kolmella pultilla ja 1929 on usealla pultilla reunoista. Jos molemmat pannut ovat samaa kokoa niin voi vaikka sopiakin, mutta eri moottorityypin vaihtamisessa on taatusti enemmän puuhaa kuin vain plug & play ja luovuttajasta tarvitaan muutakin kuin pelkkä moottori. Mahdollisesti lootaa ja vetoakseleita (jotka eivät ainakaan eri korimallista sovi) myöten, en enää muista kun omasta projektista on jo jokunen vuosi..

Aikanaan kun etsin tuota 1905 konetta (yhden veivin laakeri porsinut) niin ei ollutkaan ihan helppo homma, yhdelläkin purkaamolla sanoivat suoraan että se on niin huono kone etteivät ne edes viitsi myydä niitä kun aina tulee joku ongelma vastaan :-)

estate 18.12.2019 11:01

1905 cc moottori on PSA:n (Pösön) XUD9 ja 1929 cc fiiatin.

Ykköskorisessa 81-93 1,9D/TD on kaikissa (Fiat/Pösö/Citikka) hiivatin 1929 cc motti.

Kakkoskorisessa 93-99 PSA:n koneita ei ole ollut Ducatossa eikä hiivatin myllyjä Pösössä/Citikassa (paitsi 98-99 2,8 i.d TD suoraruikkari joka on Ivecon mylly ja käytössä myös Pösössä/Citikassa). Eli 1,9D/TD Ducatossa on hiivatin 230A pata ja 1,9D/TD Boxerissa/Jumperissa PSA:n XUD9 mylly. 00-01 malleissa 1,9D/1,9TD on Pösön esikammio XUD9 myös Ducatossa ja 2,0 JTD/Hdi Pösön DW10.

Faceliftatussa kakkoskorisessa -02 jäi suoraruikkarit ja esikammiot historiaan ja 2,0 JTD/HDi commonrail on kaikissa Pösön DW10 1997 cc.

tekniikkamies 18.12.2019 15:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja estate (Viesti 1421449)
1905 cc moottori on PSA:n (Pösön) XUD9 ja 1929 cc fiiatin.

Ykköskorisessa 81-93 1,9D/TD on kaikissa (Fiat/Pösö/Citikka) hiivatin 1929 cc motti.

Kakkoskorisessa 93-99 PSA:n koneita ei ole ollut Ducatossa eikä hiivatin myllyjä Pösössä/Citikassa (paitsi 98-99 2,8 i.d TD suoraruikkari joka on Ivecon mylly ja käytössä myös Pösössä/Citikassa). Eli 1,9D/TD Ducatossa on hiivatin 230A pata ja 1,9D/TD Boxerissa/Jumperissa PSA:n XUD9 mylly. 00-01 malleissa 1,9D/1,9TD on Pösön esikammio XUD9 myös Ducatossa ja 2,0 JTD/Hdi Pösön DW10.

Faceliftatussa kakkoskorisessa -02 jäi suoraruikkarit ja esikammiot historiaan ja 2,0 JTD/HDi commonrail on kaikissa Pösön DW10 1997 cc.

2,8 HDI Jumperissa ei tee siitä kiihtysautoa, mutta jos enempi ajaisin, niin ei heti tulis mieleen laittaa 1,9:siä.

Gary Grand 19.12.2019 10:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1421459)
2,8 HDI Jumperissa ei tee siitä kiihtysautoa, mutta jos enempi ajaisin, niin ei heti tulis mieleen laittaa 1,9:siä.

Ihan samaa tässä sivussa miettinyt.
1.9td Ducato -99 9-hlö penkeillä oli edelisessä työpaikassa asioiden hoitoa varten ja kyllä se aika syvät haavat jätti..
Nyt on itsellä -02 2.8hdi pösö, eikä tarvii valtateiden mäkiin pykältää kahta pykälää pienempää..:rolleyes:

tekniikkamies 19.12.2019 11:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1421492)
Ihan samaa tässä sivussa miettinyt.
1.9td Ducato -99 9-hlö penkeillä oli edelisessä työpaikassa asioiden hoitoa varten ja kyllä se aika syvät haavat jätti..
Nyt on itsellä -02 2.8hdi pösö, eikä tarvii valtateiden mäkiin pykältää kahta pykälää pienempää..:rolleyes:

Tiedäkkös kertoa saako tuollaisesta 2001 vuoden pommista, jossa ei ole OBD:tä ABS:än henkiin kotikonstein mitenkään järkevästi kun ilmeisesti se yksikkö on paskana, mitä kaikkea järjestelmään kuuluu?

Periaatteessa sen pitäs tulla henkiin jos toisesta vehkeestä ottaa tarpeeksi osia. Tottakai niitä ABS paskalaatikoita pitää olla ties kuinka monta versiota.

Moottorihan ei ihan surkea ole, eikä takatila.

Gary Grand 19.12.2019 11:53

Mulla oli varaosa-autona tuollanen -01 Ducato, jonka purin perusteellisesti.
ABS-systeemihän ei noissa ole mitenkään hirveän monimutkainen. Johtosarja, anturit, pumppu ja ohjausboksi.

Tuosta Ducatosta oli yksi johto ohitettu johtosarjasta(vedetty rinnalle uusi), ilmeisesti johdon tai liitoksen petettyä. Ettei vaan olisi sama ongelma..

Koitanpa muistaa illalla penkoa, josko nuo ABS osat olisi vielä tallella. Ne saa kyllä postikuluilla jos on tarvetta? Mikään etuantureita lukuunottamatta ei tainnut olla vaihtokelpoista tuon -02 mallin kanssa jos oikein muistan..:D

tekniikkamies 19.12.2019 14:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1421500)
Mulla oli varaosa-autona tuollanen -01 Ducato, jonka purin perusteellisesti.
ABS-systeemihän ei noissa ole mitenkään hirveän monimutkainen. Johtosarja, anturit, pumppu ja ohjausboksi.

Tuosta Ducatosta oli yksi johto ohitettu johtosarjasta(vedetty rinnalle uusi), ilmeisesti johdon tai liitoksen petettyä. Ettei vaan olisi sama ongelma..

Koitanpa muistaa illalla penkoa, josko nuo ABS osat olisi vielä tallella. Ne saa kyllä postikuluilla jos on tarvetta? Mikään etuantureita lukuunottamatta ei tainnut olla vaihtokelpoista tuon -02 mallin kanssa jos oikein muistan..:D

Jos oot Petäjävedellä, se ei ois sika kaukanakaan. Oisko mahdollista, et otettas kumpikin kuva ABS möykystä siitä kohtaa, missä koodeja lukee?

Sun ei tarvis lähetellä. Näitä on hienoa harrastaa... :D

Gary Grand 19.12.2019 14:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1421504)
Jos oot Petäjävedellä, se ei ois sika kaukanakaan. Oisko mahdollista, et otettas kumpikin kuva ABS möykystä siitä kohtaa, missä koodeja lukee?

Sun ei tarvis lähetellä. Näitä on hienoa harrastaa... :D

Italialais-ranskalaisen yhteistyön tulos ei voi olla kuin haraste..:rolleyes:

Kattelen illalla, jos löydän noita kalikoita.. Olen ne saattanut hävitysvimmassa nakata romukuormaankin,:mad: Kaikkiea EI VOI säilyttää.:(

tekniikkamies 19.12.2019 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1421505)
Italialais-ranskalaisen yhteistyön tulos ei voi olla kuin haraste..:rolleyes:

Kattelen illalla, jos löydän noita kalikoita.. Olen ne saattanut hävitysvimmassa nakata romukuormaankin,:mad: Kaikkiea EI VOI säilyttää.:(

Jos kuvia saa, voidaan verrata. Laitoin oman varmuuden vuoksi käymään jos sen sittenkin sais viel liikenteeseen.

ojaniitty 19.12.2019 23:13

Kiitos tiedoista,tuo nurkissa oleva kone on sitten se 1929 kone kun venttiilikoppa on kiinni ympäriltä 10:llä ruuvilla.Ajatus oli vain vaihtaa tuo moottori 2:kopan tekniikan jatkoksi,mutta se ei ilmeisesti sitten sovi.

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta


Sivu luotu: 02:33 (GMT +2).