Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Uaziin korotusblokeja akselin ja jousien väliin. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=161604)

Rouveri 09.12.2019 22:27

Uaziin korotusblokeja akselin ja jousien väliin.
 
Onko mistään saatavilla? Rättikatto uaziin tarviisin vuosimallia 90. Pitäisi saada hieman lisää maavaraa.

ZAU 09.12.2019 22:53

Tee itse sopivasta vahvasta profiili putkesta, pidempiä u-pultteja löytyy jos tarvetta.

Rouveri 09.12.2019 23:10

Kerros
 
Mitähän ne leima miehet tykkää jos ite tekee. Paljon kustantaa sarja pitempiä U pultteja? Paljonko oot korottanu noin?

ZAU 10.12.2019 14:04

Laitoin viestiä, Matti tietää varmasti nykytilanteen korotuspaloista.

tomppaa 10.12.2019 16:57

Halutun kokosesta rhs:tä pätkät eikä tarvitse olla edes kovin paksu seinämäinenkään jos tulppaa päät ei saa autoon niin paljoo painoa jotta painuis kasaan niin eikö hän leimurilleki kelpaa. . Kelpaaha ne itse tehdyt riiputkin

Rouveri 10.12.2019 17:29

Niin
 
Tahtoo nuo säännökset vain yhtenään muuttua ja joskus on konttorikohtaisia eroja aika raskaasti näissä korotushommissa. Tulihan noita kossina tehtyä kaikenlaisia omia ratkaisuja

Timo_L 10.12.2019 19:41

Korotuspalikat on vaan siitä mukavia, että ne voi lähteä pakan ja akselin välistä liikkeelle vaikka olisi hyvätkin tapit/ reiät.
Itse ennemin tekisin kokonaan uudet jousipedit sopivankokoisesta 4-5mm seinämällä olevasta palkista, ja tarvittaessa vielä aavistuksen alkuperäistä petiä pidempänä jotta ne tukee lehteä pituussunnassa hieman paremmin. Samalla on helppo kääntää pinionikulma korotusta vastaavaksi, mikäli se on syystä tai toisesta muuttunut.

Homma on Trafin säädösten mukaan täysin laillista, jollei sitten joku nutipää katsuri tulkitse niin että jousipedin vaihto katsotaan omavalmisteakseliksi.. niitäkin tapauksia on valitettavasti joillekin osunut kohdalle.

tomppaa 10.12.2019 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1420940)
Korotuspalikat on vaan siitä mukavia, että ne voi lähteä pakan ja akselin välistä liikkeelle vaikka olisi hyvätkin tapit/ reiät.
Itse ennemin tekisin kokonaan uudet jousipedit sopivankokoisesta 4-5mm seinämällä olevasta palkista, ja tarvittaessa vielä aavistuksen alkuperäistä petiä pidempänä jotta ne tukee lehteä pituussunnassa hieman paremmin. Samalla on helppo kääntää pinionikulma korotusta vastaavaksi, mikäli se on syystä tai toisesta muuttunut.

Homma on Trafin säädösten mukaan täysin laillista, jollei sitten joku nutipää katsuri tulkitse niin että jousipedin vaihto katsotaan omavalmisteakseliksi.. niitäkin tapauksia on valitettavasti joillekin osunut kohdalle.

tuo on kyllä ihan hyvä vaihto ehto tehä korotus tuolla tavallakin jos tekis uudet jousipedit niin niillä hän vois vaikka korottaa sitä tarpeeksi ja väittää alkuperäiseks jos kunnolla siis tekee mutta jos ei taho tuoho ryhtyä niin esim 60x60rhs vaakaan ja tappi ja reikä putkeen ja pistää pienillä pätkillä eestä ja takaa kiinni niin ei lähe elämään omia aikojaan siellä alla mihkäänpäin semmonenki onnistuis jos haluaa "nopean" ratkasun tehä tuo toinen tapa ois tietenki parempi mutta vähän työläämpi mutta ei paha ollenkaan.

tomppaa 10.12.2019 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rouveri (Viesti 1420936)
Tahtoo nuo säännökset vain yhtenään muuttua ja joskus on konttorikohtaisia eroja aika raskaasti näissä korotushommissa. Tulihan noita kossina tehtyä kaikenlaisia omia ratkaisuja

ihan on laillista tehä omatekoisen tulppaa päädyt umpeen ei tartte olla edes kovin paksu seinämäistä rhs niin kestää ei saa autoon tulemaan ikinä niin paljoo painoa että ne pettäis.. pyörän suuntaus paperi täytyy vaan viedä konttorilla käydessä mukana semmosen ne vaatii nykypäivän laki pykälien mukaan


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).