![]() |
Valo säännökset
Mitenhän menee?
Mulla on dodge ram -99 kevyt kuorkki. Siinä on aika surkeet ajovalot. Pitkäthän ei ongelma, mut lyhyet. Saako ne kahdentaa? Ostin jo ledivalot, missä pitkät ja lyhyet(auravalot e-hyväksytyt) |
Lähivalojen kahdentamisen sallimisen ikäraja meni jossain 70/80-lukuven taitteessa hatarasti muistaen. Eli et saa kahdentaa.
|
Ainoa laillinen konsti lienee laittaa uudet baksummat johdot ja releytys uusiksi, uudet lyhdyt. Kai ne sentään H4-lamput on?
Mulla oli joskus Avensiksessa joku mätänetistä ostettu hakkurilaitos jolla sai melkoisesti lisää kirkkautta valoihin. En tiedä myydäänkö sellaisia vielä? Lamppuja meni vähän enemmän, mikä ei liene yllätys kun ylijännitteellä käytetään. Ämeriikkalaisissa joissain on tai puuttuu jotain leimoja, jotka periaatteessa sallii jälkixenonit, korkeussäätö pitää vaan (ainakin) hytistä löytyä. Katsurilta varmaan saa niistä ajankohtaisen tiedon. Sit on tietysti se perinteinen suomi-konsti, ajaa ****valot päällä. Niitäkin on erilaisia. Jopa sellaisia kun et näkee ja et ei häikäise :o Semilaittomista myös led-polttimoita on hyviäkin, sellaisilla kuvio pitää jos umpiot on kunnossa (uudet) |
Lainaus:
|
Eikä taida onnistua näillä "auravaloilla" pelkästään.
Sit pitäs olla korkeudensäätö? |
Lainaus:
|
Ei ramin orkkis umpoilla mitään valoa tuu vaikka relettää ja uudet ylikirkkaat polttimot. Jotkus aftermarket umpiot ovat kuulema aika hyvät ja antavat enemmän valoa, overdrivella ollu aika paljon juttua näistä.
|
1 Liiteet
Tais olla virhe ottaa tommoset tummemmat mallit.
|
Mätkäse sinne xenon polttimot? Mulla oli yhdessä autossa todella surkeat valot. Vielä kun joku urpo oli tunkenut sinne 100w polttimot ja ne oli polttanut sen peilipinnan. Mut tilasin sinne testiksi 55w xenon setin. Oli projektori tyyppiset valot. Xenoneiden avulla sai valoa sen verran, ettei nyt uusia umpioita tarvinnut ostella.
Toinen vaihtoehto on käyttää niitä auravaloja ja ottaa vaan auton omista ajovaloista polttimot pois. Silloin ne ei ole kahdennetut. |
Ei kai polttimon poisto riitä
|
Toinen vaihtoehto on käyttää niitä auravaloja ja ottaa vaan auton omista ajovaloista polttimot pois. Silloin ne ei ole kahdennetut.
Tällei kai siinä nyt käymässä. Vaan että auton omista releeltä piuha irti ja ledin piuhat niihin. |
Niin mutta, riippuu katsurista. Joskus ei ainakaan Hj61 riittänyt polttimien poisto pitkistä kun oli lisävalot. Piti teipata alkuperäiset umpeen että sai olla lisävalot leimalla
|
Leivot vaan ne auravalot omien tilalle runsaalla mielikuvituksella ja kovaa ajoa
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=223828 |
Hyvinhän ne tuollaiseen vanhaan rotkeen menee... uudempaan ei pelkkä mielikuvitus riitä saattaa tarvita peltiä ja pakkelia jonkin verran:)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tässähän tuo kilpi näkyikin, eli ei tarvita E-valoja eikä korkeudensäätölaitetta. |
10.7.2011 etiäppäin automaattinen korkeuden säätö.
Eli ne ledivalot pelkästään olisi tässä lailliset? Eipäku manuaalinen korkeudensäätö sitte joskus 9? |
Lainaus:
|
Sulla on ihan samanlaiset umpiot, ku itelle laitoin, mie vaan hommasin kirkkalla lasilla. Ihan ok ollu omasta mielestä tuo projektori kun laitoin kunnolliset H1-polttimot. ja virransyöttö valoille mulla oli jo erikseen releytetty. Seuraavaksi tosiaan, jos rupee tuntumaan huonolta, niin ne 55w xenonit ajovaloprojektoreihin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei tarvii muutoskatastella. Eipä mitään, eipä tää juur mitään ota.
|
Muakin alkoi parisen päivä sitten vituttaa ku en nähny enää pimeällä ajaa ramilla. nyt lähtee 9004 ledit tilaukseen ja katotaan millainen valokuvio niillä sais näillä mun umpiolla. Jos noi aloittajan projektorivaloilla saa kunnollinen kuvion niin vois kokeilla ledeillä, valoteho paranee kyllä mutta voi olla että hajavaloa tulee liikaa.
|
Sivu luotu: 18:00 (GMT +2). |