![]() |
Nissan kingcap 2005
Jahas päivää jälleen arvon offiväki!!!
Pitkän vajaaveto kauden jälkeen ja viimetalven taistelun jälkeen jälleen palattu lava-auto mailmaan ja ns nelivetoon. Eli tuli ostettua tommoinen tatsuni onkos tämä nyt d22?? 2,5turpo riiseli 220thkm ajettu Hiluxin ja d21 jälkeen tämähän vaikuttaa jo raketilta kulun puolesta. Mutta mutta itte asiaan. Eli perinteinen laakeri remontti tähän on tehty noin 100 000 km sitten en vielä ole saanut selville että onko pörhöltä laakerit vai ei. Eli onko sama operaatio edessä jos käy ilmi että alkuperäisillä osilla korjattu? Sitten kaskummaa kuskin penkki alkaa oleen sluuuut Ohjauksessa on löysää eli meinaa vaellella kun ajaa onko vakio ominaisuutta mikä väljistyy? Apusimpukka vai mikä meneekö kirimällä jne? Vieläkö näissä on valot ohjattu samaan lajiin ku vanhoissa japseissa (lisävalojen asennus edessä) Mitäs öljyä kannattee kaataa tuonne moottoriin kun vaihtaa? Kelpaako 10 40 shelli ?? Ja tärkein tämä syksy värkättään noilla alla olevilla renkailla muttamikä olisi vakioon passelikoko karkea ratas? Ja vähän saisi tieten olla isompi ja leveämpi mutta tarkoitus ei olisi aökaa korottaan. Kiitoksia jo nyt paljon!! Kuvia pyrin laittamaan jahka saan otettua! |
Noniin autolla 1000km ajeltu.
Huolto kirjaa tutkittu ja näkyy että vast ikää olisi vaiheltu -virtalukon pohja -tarttia pariinkin otteseen (ja taas värkkää solenoidi välillä) -perä ja vaihteisto öljyt -apusimpukka Edessä olisi perus talvi huolto moottori öljyt suodatin polttoaine suodatin ilma suti ja raikkari jos on. Kohtuu kulutuksella tuntuisi menevän edelinen tankki vajaa 500km 8,6l/100km (mittarivirhettä en ottanut huomioon) tästä 200km työväliä loput matkaa josta 100km tyhjällä kärryllä ja takaisin sitten lava ja kärry latomalla halkoja. Sitten loppu satikka koiran kanssa mettä hommia välillä nelivetopäällä välillä ilman. Ja vauhtihan on maantiellä 80-90 |
Dodiin talvi tassut ruuvattu paikoilleen ja alkaa hommailee kesäksi rattaita.
Millaista raati suosii vähän isommat saisi olla ja leveämmät kuin vakiot ja mielellää jos menisi vakio vanteelle. All terrainista en tykänny hiluksissa. Mutikat km2 oli mieluisat Mutta mitäs muuta tarjolla joita harkita ja se koko?? 235 85 16 goodride pathfinder kattelin olisi mieluisan näköinen kuvio. Ajelen pikiteitä paljon ja hiekkateitä sitten mennään moton jälkiä turvesuon reunateitä yms Kiitoksia paljon neuvoista ja vinkeistä jo nyt tarkoitus ei ole mihkää korotus hommiin alkaa mutta huonoja pehmeitä mutaisia polkuja tulee metsällä ja saha hommisa pörrättyä. |
Dassunilla pöristelty ja renkaita etsiskelty.
Mutta tuli ihan ihmettelyn aiheeksi. Onkos näissä jossain piilotettuna raitisilma suodin ku varustettuna kylmästöinnillä? Käytin hansikasloovan jo poies mutta sieltä ei löyvynnä? (Elättelen toivoa että olisi suodatin tukossa jossain ku ei oikein puhalla kunnolla....) Sisäkierron ku laittaa pääle puhallus teho kasvaa reilusti vääntää suoraa olkoa ottamaan pitää rupeltimen hurrata kokoajan väh 3 asennolla että pysyy lasit auki. Termostaatti pitää myös vaihtaa ku pakkasilla ei nouse ihan normaaliin lämmöt |
Enpä ole itsekään löytänyt suodatinta tai paikkaa sille mistään vaikka tilasinkin sellaisen tarvikeosana.
|
Noniin talven selkä alkaa oleen taitettu ja renkaiden hankinta ajankohtainen!!!
Nyt pitäisi saaja tieto että mikä koko paissaisi vakio vanteille vakio autoon? Pitäisi olla karkea maasto rengas mahd leviä ja korkea. Mutta pitäisi mennä ilman isompia muokkailuja. Itellä nämä koko hommat ihan hukassa eikä yhtään osaa hahmottaa kokoa ja minkä näköiset ovat autossa. Talvi on hakuja käytelty eikä varmuutta oikei tullut. Auto on muuten pelannut kyllä hyvin pari kertaa öljyt ja suotimet vain vaihellu talven aikana ja kovaa ajoa. Ainoat viat on tuo huurtuminen eli ilmaa ei tule kabiiniin rupeltimella. Ja nyt keväällä 60-80 mittari nopeudessa alkanut jyristäminen pahentunu. Kardaanin ristikot ja kannatin vaihettu ei vaikutusta pitää toivoa että johtuu 10v vanhoista nokialaisista. Nyt mittarissa 242... Kyselin paikalliselta rengas kauppiaalta. 275 75 16 renkasta jostaki eppäili että voisi olla sopeva. Hankuukki dynapro 710 Mutikka 810 Joku en merkkiä muista kiinan ihme 600. Uskon että mahtaa saaha halvemmallaki rattaita? Oli minusta ihan hyvän näköisiä karkeita renkaita nankankillaki ja linglonkillali tekkeeköhä mittää? Iso kiitos ja kumarrus |
2 Liiteet
Nonniin renkaat hommattu
245 75 16 goodridet Mahtuu alle että heilahtaa ja yllätys hyvän tuntoiset ajella ja meni painoihinki ok. Mutta ennenkuin kerkesin vaihtaa rattaita niin kesken reissun nopeus/matkamittari teki kuoleman. Eli pelasi normaalisti aamusta asti kävimmä kahvilla siitä liikkeelle 60 asti nousi sitten tipahti nollaan eikä ole herännyt sen jälkeen. Kaikki muut pelaa normaalisti. Yritin katella haulla mutta ei löytynyt tämmöistä yksittäistä ilmiötä oli yleensä seonnu koko mittaristo. Mistähän lähtisi ettii vikaa ja varmaan laatikossa on jossain nopeus anturi?? Ja kuva reissun yhdistelmästä ihmeesti jaksoi tatsuni kiskoa vaikka nuhvi ja traila painoi 3100kg |
Sivu luotu: 15:46 (GMT +2). |