Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Suzuki Vitara -91 alustan korotus ja käyntihäiriö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=160502)

Smigi 21.08.2019 21:46

Suzuki Vitara -91 alustan korotus ja käyntihäiriö
 
Tervehdys!

Ensimmäinen viesti tälle foorumille.:)

Tuli tuossa keväällä ostettua otsikon mukainen Vitara. Edellisen edellisen edellinen omistaja tehnyt autoon lievää korotusta vaihtamalla jouset ja iskarit sekä etuiskareiden yläpäähän korotuspalat. Otteessa on merkitty mitta pyörän navan keskeltä kaaren yläkohtaan 48 cm sekä edessä että takana. Muutos tehty -11. Nykyään edessä mitta on 46 cm ja takana 50 eli etujouset kuoleentuneet. Pitemmittä puheitta osaisko joku kertoa mitkä jouset edessä mahtais olla? Ovat siis kuulemma mersun jouset ja takana volkkarin. En saanut kyselyistä huolimatta kovinkaan tarkkaa vastausta kun otin edellisen edelliseen omistajaan yhteyttä asian tiimoilta.

Toinen lievä ongelma autossa on korkea tyhjäkäynti kylmänä. Asia ei sinänsä haittaa mutta kun vedot puuttuvat myös kylmänä. Auto tietysti kovista kierroksista johtuen hyökkää liikkeelle mutta puutuu saman tien. Kaasua vähän pumppaamalla lähtee rykien liikkeelle. Lämpimänä toimii hyvin ja jaksaa mennä tyhjäkäynnillä tosi hyvin metsässäkin pahoissa paikoissa. Lämpimällä koneella kun nostaa paikoillan hitaasti kierrokset 2500 tuntumaan niin alkaa käynti seilaamaan. Hitaasti kun jatkaa kaasun painamista niin seilaaminen tavallaan tiihenee ja lopulta kierrokset hyökkäävät 3500 tuntumaan. Kaasuttaessa on siis kohta, mistä kone ei meinaa päästä yli ja tarpeeksi kaasua painaessa sitten pääsee kohdan yli. Olisko ideoita? Bensakin tuntuu maistuvan. Pitäis toki tankata täyteen ja mittailla kulutusta aivan oikeasti eikä mutulla.

Kiitokset etukäteen jos saan näihin vastauksia!

Smigi 21.08.2019 21:50

Ja tekniikka tosiaan ykspisteruisku 1.6 8v.

JLX 29.08.2019 11:10

Mä laitoin mb 124 4syl. dieselin etujouset n. 2 ja Puol kierrosta lyhennettynä etujousiksi. Olis voinu jättää viimeisen puol kiekkaa lyhentämättä mut ei ollu halua rasittaa turhaan vetoniveliä. Napa/kaari mittaa en oo ottanu mut alkuperäseen nähden nous n. 5 senttiä.

Smigi 03.09.2019 22:34

Suurkiitos vastauksesta! Laitoitko mitään korotuspalikkaa yläpäähän? Mulla on siellä jokin viritys kun iskarin yläpää on muutaman sentin alempana kuin normaalista. Täytyypä huomenna työmaalla tutkailla josko hyllyssä olis mb:n jousia. Myyn mm. varaosia työkseni.

kellukka 04.09.2019 20:15

Oisko ne camperin säätö palikat siellä iskarin päällä.

Smigi 05.09.2019 17:24

En usko että liittyy säätöihin, sen verta kotikutoisen näköinen patentti on. Iskarin yläpään mutteri on siis viitisen senttiä alempana kuin vakiossa eli joku korotuspala sielä varmaan on. Varmistuisi kun vähän tutkisi...

JLX:lle vielä jatkokysymys: laitoitko omaan autoosi taakse myös jotakin korottavaa? Kuulemma tuossa mun autossa on jotku Volkkarin jouset...

Uudet Mesen jouset odottelee paketissa vaihtoa etupäähän.

kellukka 05.09.2019 19:50

Mulla tais olla vitarassa väyrys mersun jouset edessä ja kanttiladan jouset takana jos oikein muistan.

kellukka 05.09.2019 19:56

1 Liiteet
Liite 92276

kellukka 05.09.2019 19:56

Siis tuollainen on se camperin säätöpalikka


Sivu luotu: 09:12 (GMT +2).