Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mistä uudet männät 2l-t koneeseen?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=160081)

J68M 05.07.2019 16:58

Mistä uudet männät 2l-t koneeseen??
 
Mistähän löytys aivan uudet std. männät 2L-T koneeseen.

jmk 05.07.2019 17:36

Joku vuos sitten kun vielä pääsi selaamaan Fixuksen nettiversiota niin mielestäni siellä oli kaikkea koneen sisäistä osaa

J68M 05.07.2019 18:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1411625)
Joku vuos sitten kun vielä pääsi selaamaan Fixuksen nettiversiota niin mielestäni siellä oli kaikkea koneen sisäistä osaa

Ei löydy..ei ees saaToyotalta!Siksi laitoin kyselyä tänne foorumille.

Kartse1 05.07.2019 18:55

Aikanaan teetin +0,5mm koneistukset tuota mallia vanhempaan moottoriin Lakalaivan Tammer-Dieselissä.
Tilaamalla saavat liki mitä mäntää tahansa.

kenni_ 05.07.2019 19:01

https://www.milneroffroad.com/toyota...std-with-rings

Kävisköhän nää? Jos ei niin kannattaa kysyä, yleensä aika hyvin löytyy. Ite tilasin l200seen tuolta kiertokangen ja kampiakselin. Ihan ok kamaa.

J68M 05.07.2019 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 (Viesti 1411629)
Aikanaan teetin +0,5mm koneistukset tuota mallia vanhempaan moottoriin Lakalaivan Tammer-Dieselissä.
Tilaamalla saavat liki mitä mäntää tahansa.

Kiitos vinkistä!Prosessi kesken ja katotaan miten käy!
Pikkasen tekis mieli avautua , kun teetin koneremontin yhdessä arvostetussa moottorikoneistamossa .Kehuvat,ettei mäntiä saa mistään. Putkittivat ja vanhoilla männillä rengastaen. Nyt ajettu 1700km ja alko tyhjäkäynnillä änkeen sinistä ja huohotaa kun vanha mummo.Hirvee paine alapäässä.. Mutta katotaan miten hoitavat mokansa!
Perästä kuuluu!!
Lisään sen verran ,että ei kilkuta ja ajossa ei savuta..mutta kun pysähtyy vaikka valoihin niin alkaa savuttaan.Turbo huollettu koneremontin yhteydessä!
Öljyt vaihdettu kertaalleen!Kun tyhjäkäyntiä käy niin sinistä savua tulee mittatikun reijästäkin saati putken päästä kartanolle!

J68M 05.07.2019 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1411636)
Kiitos vinkistä!Prosessi kesken ja katotaan miten käy!
Pikkasen tekis mieli avautua , kun teetin koneremontin yhdessä arvostetussa moottorikoneistamossa .Kehuvat,ettei mäntiä saa mistään. Putkittivat ja vanhoilla männillä rengastaen. Nyt ajettu 1700km ja alko tyhjäkäynnillä änkeen sinistä ja huohotaa kun vanha mummo.Hirvee paine alapäässä.. Mutta katotaan miten hoitavat mokansa!
Perästä kuuluu!!
Lisään sen verran ,että ei kilkuta ja ajossa ei savuta..mutta kun pysähtyy vaikka valoihin niin alkaa savuttaan.Turbo huollettu koneremontin yhteydessä!
Öljyt vaihdettu kertaalleen!Kun tyhjäkäyntiä käy niin sinistä savua tulee mittatikun reijästäkin saati putken päästä kartanolle!

https://youtu.be/MowE5GHvIk8

J68M 31.07.2019 10:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1411636)
Kiitos vinkistä!Prosessi kesken ja katotaan miten käy!
Pikkasen tekis mieli avautua , kun teetin koneremontin yhdessä arvostetussa moottorikoneistamossa .Kehuvat,ettei mäntiä saa mistään. Putkittivat ja vanhoilla männillä rengastaen. Nyt ajettu 1700km ja alko tyhjäkäynnillä änkeen sinistä ja huohotaa kun vanha mummo.Hirvee paine alapäässä.. Mutta katotaan miten hoitavat mokansa!
Perästä kuuluu!!
Lisään sen verran ,että ei kilkuta ja ajossa ei savuta..mutta kun pysähtyy vaikka valoihin niin alkaa savuttaan.Turbo huollettu koneremontin yhteydessä!
Öljyt vaihdettu kertaalleen!Kun tyhjäkäyntiä käy niin sinistä savua tulee mittatikun reijästäkin saati putken päästä kartanolle!

Prosessi on edennyt siinä määrin,että Turbon pakopuolen laakeri oli pettänyt vaikka olin teettänyt siihen vasta huollon.

J68M 06.08.2019 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1412822)
Prosessi on edennyt siinä määrin,että Turbon pakopuolen laakeri oli pettänyt vaikka olin teettänyt siihen vasta huollon.

Nyt turbo asiat kunnossa mutta vika ilmeisesti kumminkin moottorissa!!
1700KM moottoriremontin jälkeen ajetussa koneessa kaikissa pytyissä männän renkaat kulahtanu varsinkin öljyrenkaat ihan paskana ja sen takia turbokin rikkoutunut!!Ei revitetty ja kunnon öljyt ollu ja muutenkin sisäänajo ollu moitteetonta...
Mistä tämmöinen männänrenkaiden kulahtaminen voi johtua???

J68M 06.08.2019 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1413128)
Nyt turbo asiat kunnossa mutta vika ilmeisesti kumminkin moottorissa!!
1700KM moottoriremontin jälkeen ajetussa koneessa kaikissa pytyissä männän renkaat kulahtanu varsinkin öljyrenkaat ihan paskana ja sen takia turbokin rikkoutunut!!Ei revitetty ja kunnon öljyt ollu ja muutenkin sisäänajo ollu moitteetonta...
Mistä tämmöinen männänrenkaiden kulahtaminen voi johtua???

Kun saan parempaa tietoa asiasta ja kuinka kyseinen TUNNETTU koneistamo hoitaa asiansa niin laitan viestiä,mutta ihan käsittämätön juttu...
Olis pitänyt ottaa kuva renkaista , ne nimittäin olivat ihan valmiit ja kuiteskin sylinterit kun putkitettiin niin päälle päin kunnossa ja hoonaus jäljet ihan ok!

BJ-40/76 06.08.2019 23:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1413128)
Nyt turbo asiat kunnossa mutta vika ilmeisesti kumminkin moottorissa!!
1700KM moottoriremontin jälkeen ajetussa koneessa kaikissa pytyissä männän renkaat kulahtanu varsinkin öljyrenkaat ihan paskana ja sen takia turbokin rikkoutunut!!Ei revitetty ja kunnon öljyt ollu ja muutenkin sisäänajo ollu moitteetonta...
Mistä tämmöinen männänrenkaiden kulahtaminen voi johtua???

Siis onko jokainen sylinteri yhtä kulunut?

Jos on, niin silloin syy voisi löytyä männän renkaiden ja sylinterin materiaalista/epäsopivuudesta keskenään? Jos olis jätetty poraus karkeaksi tms, niin sylinteri olisi kulunut myös....

Jos olisi kulunut VAIN muutaman, siis 1-3 pyttyä, niin syytä kannattaisi hakea mäntien öljy suihkujen venttiiileistä... siis paineventtiilin jousi poikki....(näitä on palstalla sattunut vain minulle)

J68M 07.08.2019 07:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1413166)
Siis onko jokainen sylinteri yhtä kulunut?

Jos on, niin silloin syy voisi löytyä männän renkaiden ja sylinterin materiaalista/epäsopivuudesta keskenään? Jos olis jätetty poraus karkeaksi tms, niin sylinteri olisi kulunut myös....

Jos olisi kulunut VAIN muutaman, siis 1-3 pyttyä, niin syytä kannattaisi hakea mäntien öljy suihkujen venttiiileistä... siis paineventtiilin jousi poikki....(näitä on palstalla sattunut vain minulle)

Venttiili tarkistettu ja puhallettu kuulemma kasauksen yhteydessä.
Renkaat lähetetty valmistajalle tutkittavaksi.

BJ-40/76 07.08.2019 23:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J68M (Viesti 1413172)
Venttiili tarkistettu ja puhallettu kuulemma kasauksen yhteydessä

Vika ei varmaan ole noissa "venttiileissä", varsinkin kun kaikkien sylinterien renkaat on kuluneet 1700 km aikana.....


Sivu luotu: 20:23 (GMT +2).