Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vitaran käyntihäiriö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=160006)

Toni- 26.06.2019 20:31

Vitaran käyntihäiriö
 
Tuli hommattua vm. 92 1.6 vitara jossa on pientä käyntihäiriötä. Tyhjäkäynti on n.1600 ja kun pitää kierroksia 2000-3000 niin kierrokset heijaa paljon ja röpöttää.
Olen tarkastanut
-lamdan
-imuilman lämpötila-anturin
-moottorin lämpötila-anturin
-kaasuläpän asentotunnistimen
-imuvuodot.
kaikkia nuita olen myös kokeillut toisella anturilla mutta ei vaikutusta.
Ainut millä on ollut vaikutusta niin kun ottaa egr:n paksuimman letkun irti ja tulppaa niin silloin tyhjäkäynti putoaa n.1100-1200 ja röpöttää vähän.
Egr on puhdistettu ja toimii niinkuin pitää.
Vikakoodeja ei anna.
Edellinen omistaja oli laittanut isomman coolerin ja sähköflektin jonka mukana oli tullut tämä ominaisuus.

Haulla ei löytynyt ihan vastaavia oireita

Toni- 27.06.2019 08:23

Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja mistä tämä voisi johtua?

wikke 27.06.2019 10:19

Porukkaa varmaan jo aikalailla lomilla, ja kyttäävät vähemmän nettiä ja harraste palstoja. Eiköhän joku jossain vaiheessa heitä arvailuja/veikkauksia...

Pajares 27.06.2019 13:32

Onko flektille oma anturi vai onko otettu auton omalta anturilta?

Lämpötila anturin vastus on voinut mennä sököksi jos on arvottu johtojen kanssa...ja kone säätää seoksen/ajoituksen vitturalleen..

Oireieeko kylmänä kuumana samalla lailla?
Bensansuodatin vaihdettu milloin?

Toni- 27.06.2019 20:27

Flektille on oma anturi, ei auton. pa-suodattimen vaihdosta ei ole tietoa, voisiko oireilla noin? Kun laittaa kylmänä käyntiin niin ensin on kierrokset reilu 2k ja sen jälkeen laskee parinminuutin sisällä tuohon puoleentoista tonniin.
Tänään kokeilin vielä toisella kaasuläpän asentoanturilla ja tuo heijaaminen 2000-3000 välillä loppui mutta tyhjäkäynti on edelleen korkea.

Toni- 27.06.2019 20:48

Se vielä että kun antaa kaasua ja löysää niin kierrokset käyvät lähellä normaalia tyhjäkäyntiä, mutta samontein kone rupeaa nostamaan kierroksia siihen 1500-1600

Toni- 28.06.2019 10:56

Nyt taisi vika ehken selvitä, imusarjasta ’takaisku venttiili’ joka nousee ilmanpuhdistajan putkeen päästi kaasuläpän ohi ilmaa imusarjaan. Sormella kun tukki tämän niin tyhjäkäynti putosi 900rpm. Venttiilin kun otti käteen niin se helisi ja tämähän pitäisi olla kummiskin jousikuormitteinen?

kenppi 28.06.2019 16:13

Siinä pcv-venttiilissä ei ole muistaakseni jousta sisällä. Ainakin uudemmissa siellä sisällä on vain se palikka joka tukkii ilman virtaamisen väärään suuntaan.


Sivu luotu: 03:34 (GMT +2).