Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero käy vajailla? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=159973)

Nokikeppi 21.06.2019 12:51

Pajero käy vajailla?
 
Eli gen 1 Pahero, V6 3,0. Lähtee käyntiin, käy tyhjäkäynnillä. Vaan sitten kun painaa kaasua, käy kuin venäläinen puimakone 1-2 pytyllä. Jakopää vaihdettu, pyörijä samoin. Ja tulpat tiätty. Vaan ei.
Mietin ensin, että ei vaan saa bensaa, mutta eikös silloin pitäisi useamman pytyn edes yrittää käydä?
Ei kerää painetta öljyihin, ja nesteet siistit muutenkin. Lisäksi vika alkoi ja paheni muutamalla sadalla kilometrillä, eli aikas nopeasti hävisi 3/4 koneesta kylmäksi.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

Tässä tulee nyt samalla testattua, moniko palstalainen on kieppumassa intterwebissä sen sijaan, että olis juhannusaattona hukkumassa sepalus auki veneestä...

Hessu888 22.06.2019 11:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nokikeppi (Viesti 1410986)
Eli gen 1 Pahero, V6 3,0. Lähtee käyntiin, käy tyhjäkäynnillä. Vaan sitten kun painaa kaasua, käy kuin venäläinen puimakone 1-2 pytyllä. Jakopää vaihdettu, pyörijä samoin. Ja tulpat tiätty. Vaan ei.
Mietin ensin, että ei vaan saa bensaa, mutta eikös silloin pitäisi useamman pytyn edes yrittää käydä?
Ei kerää painetta öljyihin, ja nesteet siistit muutenkin. Lisäksi vika alkoi ja paheni muutamalla sadalla kilometrillä, eli aikas nopeasti hävisi 3/4 koneesta kylmäksi.
Mitäs seuraavaksi kokeillaan?

Tässä tulee nyt samalla testattua, moniko palstalainen on kieppumassa intterwebissä sen sijaan, että olis juhannusaattona hukkumassa sepalus auki veneestä...


Onko pytyissä paineet tallessa ja venttilikoneistot ehjät?

cybress 22.06.2019 13:26

Tarkista bensanpaineet. Sitä ennen vaihda se suodatin mikä on auton alla.

Nokikeppi 03.07.2019 18:13

Taisi olla sankari itse juhannustunnelmissa, kun tämän ketjun tein. Vaihdettu ei ole jakis vaan virranjakaja:D
Bensapuolellehan tämä nyt kai menee:

1)Käy kahdella pytyllä, vaihdoin tulpat, jakajan kannen ja pyörijän.
2) Käy kaikilla tyhjäkäynnillä, sakkaa kun kierrokset 2000.
3) Vaihdoin polttoainesuodattimen, ottaa nyt kierroksia hetkellisesti, ei vääntöä ja sitten sakkaa.

Tankin luukku mistä pääsee pumppuun käsiksi on ruosteen tuhoama, eli seuraavaksi paineilmaa polttoaineletkuun ennen suodatinta.
Jollei tämäkään auta, niin lieneekö sitten pa-pumppu antautunut?

mh1983 03.07.2019 20:28

Joskus vastaavilla oireilla ollu pakoputki tukossa.

sisua45 04.07.2019 07:27

Sytytysennakko tarkastettu, että on kohdallan?

metsämies75 04.07.2019 14:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nokikeppi (Viesti 1411546)
Taisi olla sankari itse juhannustunnelmissa, kun tämän ketjun tein. Vaihdettu ei ole jakis vaan virranjakaja:D
Bensapuolellehan tämä nyt kai menee:

1)Käy kahdella pytyllä, vaihdoin tulpat, jakajan kannen ja pyörijän.
2) Käy kaikilla tyhjäkäynnillä, sakkaa kun kierrokset 2000.
3) Vaihdoin polttoainesuodattimen, ottaa nyt kierroksia hetkellisesti, ei vääntöä ja sitten sakkaa.

Tankin luukku mistä pääsee pumppuun käsiksi on ruosteen tuhoama, eli seuraavaksi paineilmaa polttoaineletkuun ennen suodatinta.
Jollei tämäkään auta, niin lieneekö sitten pa-pumppu antautunut?

Tulpat pois ja minkä väriset? kipinä?tuleeko kaikille tulpille ?

Patu925 04.07.2019 14:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nokikeppi (Viesti 1411546)
Taisi olla sankari itse juhannustunnelmissa, kun tämän ketjun tein. Vaihdettu ei ole jakis vaan virranjakaja:D
Bensapuolellehan tämä nyt kai menee:

1)Käy kahdella pytyllä, vaihdoin tulpat, jakajan kannen ja pyörijän.
2) Käy kaikilla tyhjäkäynnillä, sakkaa kun kierrokset 2000.
3) Vaihdoin polttoainesuodattimen, ottaa nyt kierroksia hetkellisesti, ei vääntöä ja sitten sakkaa.

Tankin luukku mistä pääsee pumppuun käsiksi on ruosteen tuhoama, eli seuraavaksi paineilmaa polttoaineletkuun ennen suodatinta.
Jollei tämäkään auta, niin lieneekö sitten pa-pumppu antautunut?

Polttoainepaineet. Itellä kävi tankin korroosioremontissa pikkuhassi ja pumpulta siihen laippaan yhdistävä kumiletkun lemmari jäi löysälle. Oireet oli että 4000kierti sitten kävi prötäämään. Lemmari tiukalle ja taas v6 kiekui iloisesti. :D


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).