Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Offaavat radioamatöörit (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=159945)

simov 16.06.2019 15:39

Offaavat radioamatöörit
 
Tänne voisi kerääntyä offroadista tykästyneet radioamatöörit esittelemään kalustoaan, tutustumaan, sopimaan skedeistä ja nokka qso:sta tai muuten vaan höpisemään aiheesta...

73 de OH2FXI

lacrits68 16.06.2019 18:27

Moi.

SM2yjk....yeasua ja icomia. Qth KP45NX

iffe 16.06.2019 19:44

oh2fxd, qth utsjoki. tervetuloa nokkakusoille.

Lerssinen 17.06.2019 07:19

Offiosio on jäänyt kovin vähille mutta hengessä mukana kun ei ole nyt romua piha täynnä. Radiohommiin onkin sitten kalustoa kertyny tuollaisen perässä kiskottavan pöntön muodossa jossa vakiovarusteena 8 metrinen masto.
Pitäisi heinäkuun ekalla viikolla polkaista kohti pohjoista, josko kilppari-nordkapp-karigas ja sieltä alas ja kaks viikkoa aikaa..

OH8FZL, radistien musta lammas joka notkuu 95% ajasta lällärillä :D

https://karavaanari.org/kuvat/1530459383.jpg

OPA 17.06.2019 11:06

OH8GEA , KP34UF . Mäki peditioita tulee 2m nacissa harrastettua. ft100d radiona , kisoissa icom 7400 ja pitkä yagi.

andy 17.06.2019 19:47

Viime viikolla huutelin ladoga turistiryhmän (laatokan hiertäjien:D) puska-asemaan 80 metrillä, 59 kulki terveiset suuntaan ja toiseen:).

OH7BIC

Säätäjä_setä 17.06.2019 23:43

1 Liiteet
Nykyisessä käyttöautossa vain 2m antenni. Ei tullu ostaessa kysyttyä onko peltikatto. Ei ollu :eek: eli ei ole antennia HF bandeille. Espoosta satunnaisesti äänessä kaikilla bandeilla. Lapin mökillä aina asema pystyssä kun siellä ollaan.

Muuten harrastus enempi rakentelulaidalla.
http://www.jumaradio.com/juma/
http://www.sdr-cube.com/

73 OH2NLT

alticity 18.06.2019 20:15

Juu oli rigi mukana laatokan kierrolla ja taisin neljänä päivänä heittää langan puuhun. Hyvin kulki kuso kumpaankin suuntaan. Riginä Kenwood TS-480 ja antennina päästäsyötetty 6 bandin itse tehty lanka.
QTH KP01SD / KP45IH

OH8JP

iffe 18.07.2019 06:54

Nyt on sitten Utsjoellakin tunturin laella igate :) Eli eikun APRS vehkeet kiekumaan kun täälläpäite liikutte.

https://aprs.fi/info/a/OH2FXD-10

iffe 24.09.2019 19:34

https://lh3.googleusercontent.com/TX...g=w463-h616-no

Nyt alkaa olemaan radioroippeetki ja antennit kohdillaan :) Lähden torstaina ajelemaan etelään päin reissulle, saa tulla moikkailemaan jos tunnistaa liikenteessä.


73 de iffe

jli 25.09.2019 09:43

En ole radioamatööri, mutta neuvoa tarvitsisin auton radiopuhelimen suhteen, kun sellainen on autoon asennettu.

Mikä tuo on ja minne sillä voi soittaa? Laa-neidille? Laite lähtee käyntiin, mutta onko hyvä idea testailla sitä, eli onko tuossa jotain viranomaistaajuuksia joilla ei saisi turhia soitella, tai onko laitteen käyttö muuten rajoitettua tai luvanvaraista?

https://img.aijaa.com/t/00816/14748712.t.jpg

Lerssinen 25.09.2019 10:27

Tuo on arppi eli AutoRadioPuhelin.. Pitäisi ottaa yhteys keskukseen joka sitten yhdistää puhelusi haluamaasi numeroon mutta keskusneidit lopetti toimintansa joskus 80 luvun loppupuolella..

Lainaus:

ARP toimi 150 MHz:n taajuusalueella. Sille varattu 147,900–154,875 MHz:n taajuusalue oli jaettu 80:een kapeakaistaista FM-modulaatiota käyttävään kanavaan 25 kHz:n kanavajaolla kanavanumeroinnilla 00–99. Dupleksierotus oli 5 MHz tukiaseman lähettäessä alemmalla taajuudella. 00-kanava oli järjestelmän kutsukanava, jolla päätelaitteille lähetettiin CCIR-selektiivikutsuilla tieto tulevasta puhelusta. Kaikki 10-alkuiset kanavat olivat ns. valtakunnallisia puhekanavia. Tukiasemassa sattoi olla jopa 8 paikallista puhekanavaa vähentämässä paikallisen valtakunnallisen puhekanavan ruuhkautumista.
Laitteesi on nyt siis 150 megan alueella toimia VHF radio, on lähellä : https://www.traficom.fi/fi/viestinta...skayttokanavat

Sieltä tuskin kukaan vastaa vaikka huutelet :D

jli 25.09.2019 10:58

Ok, kiitokset! Eli tuskin sillä kukaan mitään pahaa saa aikaan. On tuo nyt kuitenkin niin jäätävän tyylikäs laite, että pitää pyyhkiä pölyt ja jättää paikoilleen.

Jeeppinen 25.09.2019 22:27

Offaavat radiot
 
Sen verran amatööri että vasta la/cb tasolla. :) Kanava FM 12 kuitenkin koska sitä niin voimallisesti suositeltiin.

Rompe1 14.10.2019 21:16

Ettei olis vaan vanha PETO-verkon (160MHz) VHF-radio?
Näyttäis olleen auton yksikkötunnus S12...


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jli (Viesti 1415990)
En ole radioamatööri, mutta neuvoa tarvitsisin auton radiopuhelimen suhteen, kun sellainen on autoon asennettu.

Mikä tuo on ja minne sillä voi soittaa? Laa-neidille? Laite lähtee käyntiin, mutta onko hyvä idea testailla sitä, eli onko tuossa jotain viranomaistaajuuksia joilla ei saisi turhia soitella, tai onko laitteen käyttö muuten rajoitettua tai luvanvaraista?

https://img.aijaa.com/t/00816/14748712.t.jpg


OH2EGI 21.11.2019 16:53

OH2EGI kuittaa ruudusta KP20mh.

Maasturiprojekti on nyt tosin päässyt jäämään taka-alalle, mutta jahka jää vähän aikaa ja rahaa taas...
6m teleskooppimastokin jo valmiina odottamassa pääsyä kattoräkille :D

alticity 06.12.2019 18:21

No niin kyselläämpä täältäki. Onko kukaan nähnyt pv:n huutokaupoissa bankun tai nasun perään tarkotettuja rekiä missä olis teleskooppimasto. Olen jossakin semmoisen nähnyt.

zuitsisti 24.05.2026 09:21

Jaa, herätellääs tätä kun tuli itselle ajankohtaiseksi :D

Eli, OH3DWT, ja QTH käytännössö 2m Erkylä :)

Toisaalla tuo RHA68(lupavapaa) näyttäs olevan aika aktiivinen, tulee osallistuttua tuohon Päijät Hämeen rinkulaa pe iltaisin....

Säätäjä_setä 30.05.2026 23:22

1 Liiteet
2M edelleen Persveivarissa(käyttöauto). Laitoin lisäksi 70MHz piiskan ja hankin woxunin RHA68 radion kokeiluita varten. Kokeilut liittyvät lapin mökkinaapurin kyläradio innostukseen. Hyviä hankkeita pitää tukea.

Persveivarin radio on Yaesu 857. Tuon 2m piiskan lisäksi mukana kulkee OCF dipoli kitti ja tuneri eli kovan paikan tullen saan HF aseman pystyyn minne vaan. Elämme poikkeuksellisia aikoja.
73 de Juha OH2NLT

PS Persveivarin ongelma on muovikatto. :eek: Ainoat metalliosat ovat nuo kattokiskojen kiinikkeet.


https://forums.offipalsta.com/attach...1&d=1780175779

lacrits68 31.05.2026 07:04

moi!
täällälim klalusto autoon päivittynyt 68 rha, liikennettäkin kohtuullisesti


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).