Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ 60 ja EDIC (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15862)

HojoAna 21.11.2005 08:54

HJ 60 ja EDIC
 
Terve.
Senverran olen jo oppinut että tuo Edic sammuttaa moottorin jos öljynpaineet laskee alle 0.3 bar.
Mutta voisiko tässä tapauksessa olla rikkinäinen öp. anturi?
Eilen aamulla täräytin hojon tulille, noin kymmenen minuutin jälkeen se vaan otti ja sammahti.
Lähtee hyvin käyntiin, mutta kun lopettaa starttaamisen niin edic sammuttaa auton, kädellä päällä pitäen käy, silloin vaan en päässyt painemittaria katsomaan..
Muuten kuulostaa kone ehjältä, ei ole heittänyt öljyä ulos tai muuta ihmeellistä...


Eskimo 21.11.2005 09:07

Tarkasta se anturi hyvissä ajoin. Eihän nekään ole ikuisia mutta ei sen pitäisi käydä 10. sekuntia pidempään jos se olisi rikki.

Tietenkin jos anturi on vioittunut niin, että kytkentäpaine on noussut vaikka jonnekin pariin kiloon tms.

Vähän tunnostaa että, paineet alkaa olla ehtoo puolella.
Kylmänä jäykillä öljyillä paine riittää ja lämpimällä koneella ei jaksa pitää painetta.

- jm

KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.

21.11.2005 10:58

Vielä tuosta öp. anturista.. piuha mikä tulee anturin keskelle niin sehän menee mittarille..
Eli kun sen laittaa maihin niin painemittari nousee.. eikö ole näin..
Mutta mikäs se toinen piuha on mikä anturissa on?


Note! This message was posted anonymously!

Eskimo 21.11.2005 11:04

Lainaus:

quote:
Vielä tuosta öp. anturista.. piuha mikä tulee anturin keskelle niin sehän menee mittarille..
Eli kun sen laittaa maihin niin painemittari nousee.. eikö ole näin..
Mutta mikäs se toinen piuha on mikä anturissa on?


Note! This message was posted anonymously!
Ainakin Bertassa on kaksi erillistä anturia. Toinen isompi ö.painemittarille ja pienempi EDIClle.

Vai onko ne hojossa ja samassa anturissa?

Kun sen pienemmän anturin piuhan tökkää maihin niin auton pitäisi sammua heti.

-jm





KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.

HojoAna 28.11.2005 11:49

Palataanpas taas aiheeseen.
Hj:ssä on kaksi anturia. toinen koneen takaosassa yksi piuhainen, onko tämä nyt se anturi mistä edic lukee tietoa?
Toisessa on kaksi piuhaa, joista tämä keskella oleva menee mittarille... mikäs se toinen, maadoittaako se anturia vai mitä?
Onko edicille muuta relettä tai ohjausta kun se boxi mikä on apparin jalkatilassa?
Edelleen sama vika että startatessa edic vetää pakkosyötön päälle ja auto lahtee käymään,
mutta heti kun irroittaa avaimesta edic sammuttaa auton?



dirtyhj 30.11.2005 21:51

Takimmainen pienempi anturi on EDICin paineanturi,joka toimii kuin tavallinen öp-valon kytkin; maissa ilman painetta= valo palaa= sammuttaa moottorin.Isomman, mittarin anturin toinen johto on maajohto.Vika saattais löytyä EDICin moottorista tai sille menevästä johtopistokkeesta;tuleeko vrtalukon ON-asennossa jännitettä moottorille? Jos virtaa tuleekin vain starttiasennossa; virtalukon pohja/sulakkeet?



Sivu luotu: 16:58 (GMT +2).