Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   D4D 2.0 toyota lähtee huonosti käyntiin. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=158603)

dodgeram1994 30.01.2019 20:14

D4D 2.0 toyota lähtee huonosti käyntiin.
 
Moro,

Potilaana tuollainen 1CD-FTV moottorilla varustettu toyota vuodelta 2004, välikätenä tässä asiassa toimin. Sahauttaa piiitkään käyntiin ja startatessa jo työntää kunnolla mustaa savua. Käy kuitenkin ihan hyvin kun käynnistyy.

Onko tuo scv vikaa vai olisiko joku injectori(t) jo ehtoo puolella, häiriövalo ei pala ja hehkut pitäisi toimia. Tai voisiko kampuran asentotunnistin oireilla noin, tosin pitäisi kai häiriövalon sytyttää:D

Ranee 30.01.2019 20:58

Näissähän tais olla ongelmaa niiden suuttimien pohjatiivisteiden kanssa.
Yhden samanlailla oireilevan avensiksen kaveri korjas ne kupariprikat vaihtamalla.

Mika_T 30.01.2019 21:03

Paksu musta savu viittaa ettei se saa ilmaa.
Aukeaako EGR:ään liittyvä "kaasuläppä" heti kun virran kääntää päälle. Oikein pahasti paskottuessaan läppä voi jumia kiinni eikä kone saa ilmaa.
Tuo läppä sulkeutuu aina kun moottorin sammuttaa.

Swoop 31.01.2019 13:56

EGR jumitus normaali vika myös. Itse putsaan vaimon autosta kerran vuodessa suurin piirtein. Helppo homma, EGR irtoaa 10minuutissa kaikkine ihmettelyineen. Putsaukseen meneekin sitten enempi jos kunnolla tekee. Ja hanskat koska sitä paskaa ei taho saada käsistä eikä mistään muustakaan millään irti.

dodgeram1994 31.01.2019 15:52

Kävin katsomassa tuota hommaa itsekkin ja ainakin suuttimen alustiivisteet vuotaa reippaasti, kun käynnissä avasi öljykorkin asian huomasi kyllä:eek:

EGR pitää myös tarkistaa tästä ja nuo suuttimet nostan poissa ihan lähipäivinä. Varmaan öljysihtikin olisi viisasta tarkistaa, tosin en tiedä mahtuuko öljypohja tulemaan poissa motti paikoillaan, auto on avensis.

Satakunta 31.01.2019 16:01

Samalla kun auki niin käytät denson suuttimet ko merkkiä tekevällä pajalla testissä. Jonkin verran ongelmaa.
Cvt venat eivät aiheuta Toyotassa tuota ongelmaa yleisesti.
Vikakoodit ulos laitteella mikä sopii aveen, ei saa halpiksilla täydellistä.

Hehkujen elinikä 350 tonnia.

dodgeram1994 31.01.2019 20:59

Nostin suuttimet poissa, 3 oli vuotanut ja piennyt itsensä jumiin. Hehkutulpat mittasin ja sen perusteella olivat kunnossa. Jakoremmikin taitaa mennä vaihtoon, kun oli venttiilikopan välistä valunut sen päälle öljyä. Ikävää, kun ihmiset ajaa noilla vehkeillä suunnilleen niin pitkään mitä liikkuu.

-MaTTi- 31.01.2019 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Satakunta (Viesti 1401566)
Hehkujen elinikä 350 tonnia.

Riippuu mitä laittaa. Mulla ei kestäny yhet tarvikehehkut kuin puol vuotta. Sain uudet takuuseen, en viittiny laittaa vaan ostin Densot. Kuka haluu? Ei maksa mitään. 1CD-FTV:hen käypäset siis.

dodgeram1994 26.02.2019 16:46

Eli auto on nyt käynnistynyt hyvin. Suuttimien alustiivisteet laitettu ja egr puhdistettu. Onko näissä kuinka alaväännötön kone yleensä. Ei puhettakaan, että 2vaihteella pystyisi kovin hiljaa ajelemaan. Turbo on uusittu.

-MaTTi- 26.02.2019 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodgeram1994 (Viesti 1403741)
Onko näissä kuinka alaväännötön kone yleensä. Ei puhettakaan, että 2vaihteella pystyisi kovin hiljaa ajelemaan. Turbo on uusittu.

81kW-kone ei väännä ennen 1800 rpm, 85kW paljon mukavampi muuttuvasiipisen ahtimen myötä.


Sivu luotu: 11:03 (GMT +2).