![]() |
Pakkivalot.
Leimalla alko katsuri niuhoamaan pakkivaloista,alunperinhän on Hiluksissa pakkivalot samoissa valaisimissa ku muutki ja niillähän ei näe mitään joten laitoin jotku perus ledityövalot lisäpakkivaloiksi. Tämä ei katsuria miellyttänyt,ennen ei ole niistä huomautettu. Tietääkö kukaan mitä hyväksyntöjä pakkivalo tarvii ja saako kahdentaa? Tokihan voi laittaa erillisen katkaisijan ja väittää niitä työvaloiksi mutta...
|
Lainaus:
|
Vaihdoin matkailuautoon uudet valot taakse, mutta ei sinne saanut enää samanlaisia valoja. Vanhoissa oli peruutusvalot samassa. Uudessa on sumari sen tilalla, mitä vanhassa ei taas ollut. IKH:sta löysin sellaisen pienen neliskanttisen led-valon mitä ne kehui olevan peruutusvaloksi hyväksytty. On muuten aivan pirun pätevä valo. Valaisee leveälle ja hyvin. Niitä on yksi ainoa takana keskellä. Työvalona sitä taidettiin myydä. Oli vielä sopivasti poistomyynnissä ja ainoa kappale hyllyssä. Se korvike tuolle maksoi joku 50-60e.
|
Miulla on semmoin 21 wattinen, kantikas peruutusvalo millä ei oikeasti näe peruutella yhtään, mutta täyttää lainkirjaimen. Lisänä on työvalot, mitkä saa katkaisijalla syttymään joko erikseen, tai pakin kanssa.
|
Henkilökulkineessa pakkivalona 5 ledin (siis 15w) matala työvalo ja inssi valitti ettei ole E-hyväksytty. Mahtaa työkaluni olla nyt vaarallinen liikenteessä kun en ole vaihtanut hyväksyttyyn. :mad:
|
Minulla on hiluxissa molemmin puolin koukuntautaa tällaiset, otettu ryöstöliittimellä suoravirta pakkivalon johdosta ja vakio pakkivalokin toiminnassa ja hyvin on auton omasulake kestänyt.
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalais...ts/2020110045/ Ei ole A-Katastuksessa mitään asiasta maininneet;) |
Riippuu vähän minkäikäisestä laitoksesta on kyse. Kertaalleen meinasi tulla sanomista, kun oli yhteen ajopeliin laittanut H3 -sumarin runkoaisojen väliin, peruutusvaloksi. Hyvin korin takareuna vielä rajasi ylimääräiset valonsäteet pois. Suikkapiä tästä sitten aloitti avautumisen, kysäisin vain että "oletko ihan tosissasi", meni hetkeksi hiljaiseksi ja sitten totesi peruutusvalopykälien koskevan vasta kymmenen vuotta uudempia autoja. Tämä siis -74 käyttöönotetun kanssa koettua...
|
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvov...200138CDC3BEC/
Mulla on kaksi nuita, puskurin päihin laitoin näyttämään vähän sivulle, ja hyvin on nähnyt peruutella. Välillä kyllä on hävettänyt säikytellä takana olevia ihmisiä kun on hämmentänyt automaattia parkilta deelle ja päinvastoin kun r on siinä välissä. Nuo autojen alkuperäiset tuntuu olevan enemmänkin merkkivaloja tyyliin hei mä peruutan. |
Kertokaa tyhmälle minkä helvetin takia pitää olla joku ar hyväksyntä?? Miten tommoset eroo tavan työvalosta?
|
Siks ku kaikissa muissaki liikenteessä käytettävissä valoissa.
|
Lainaus:
|
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalais...dc/2020110360/ Itselleni laitoin 2kpl tuollasia ja auton omat poistin käytöstä. On ihan pirun hyvät tuikut kyllä ja löytyy hyväksynnät. Profiilissa on kuva asennuksesta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Laitoin mazdarangeriin aikoinaan takatyövalojen releen kelavirran menemään kierrettävän valintakytkimen kautta: pois, peruutusvalo-ohjaus, jatkuva. Siitä saa valita halutun toimintatavan.
Kun merkkivalo pitää työvaloilla olla, niin laitoin vinssin ohjausvirran merkkivalon toimittamaan samaa virkaa työvaloillekin. Sekä vinssin releboksilta että takatyövaloilta tulee virta diodien kautta yhteiselle merkkivalolampulle. Näin valo loistaa, kumpi vain virtaa tarjoaa, eivätkä vaikuta merkkivalon kautta toisiina. |
Mulla on ollu hiluskin pakkivaloina 2kpl Nordic 300 tuikkua, AR hyväksyttyjä, ja ihan perinteisillä 100w halogeeni polttimoilla. Kelpaa katsastukseen, ja lasit sulaa melko vilkkaasti jos sattuu olemaan jäässä. Hyvin näkee pakitella.
|
Sivu luotu: 18:24 (GMT +2). |