Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Ilmastointilaitteesta kysymystä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=156652)

hiluvitkutin 09.08.2018 10:38

Ilmastointilaitteesta kysymystä
 
Kaivurin ilmastointia huolleltu...
Laitteen öljystä, liian vähäisestä määrästä saattaa tulla ongelmia, mutta entäs liika öljy järjestelmässä?
Öljyn tehtävä kai voidella kompuraa.

MiKo 09.08.2018 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1387572)
Kaivurin ilmastointia huolleltu...
Laitteen öljystä, liian vähäisestä määrästä saattaa tulla ongelmia, mutta entäs liika öljy järjestelmässä?
Öljyn tehtävä kai voidella kompuraa.

Saattaa tai sitten ei, aina jos yksi komponentti vaihdetaan niin sopiva määrä arvioitava. Oli siihen jossakin oppaassa arviointiohjekkin mutta ei justiinsa nyt tässä käden ulottuvilla.

E: jos kokonaisöljymäärä vaikka 200ml niin kompurassa tästä määrästä noin puolet. Alipainetta imettäessä öljystä tulee ulos vain pieni määrä esim 30ml joka sitten huollossa/normaalitäytössä lisätään. Huomaa myös, että kompurassa voi olla jo öljy valmiina.

Mieluummin kuitenkin ehkä liikaa kuin liian vähän.

hiluvitkutin 09.08.2018 13:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1387574)
Saattaa tai sitten ei, aina jos yksi komponentti vaihdetaan niin sopiva määrä arvioitava. Oli siihen jossakin oppaassa arviointiohjekkin mutta ei justiinsa nyt tässä käden ulottuvilla.

E: jos kokonaisöljymäärä vaikka 200ml niin kompurassa tästä määrästä noin puolet. Alipainetta imettäessä öljystä tulee ulos vain pieni määrä esim 30ml joka sitten huollossa/normaalitäytössä lisätään. Huomaa myös, että kompurassa voi olla jo öljy valmiina.

Mieluummin kuitenkin ehkä liikaa kuin liian vähän.

Mitäs ne ongelmat saattaisi olla liiasta öljystä?

MiKo 09.08.2018 13:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1387581)
Mitäs ne ongelmat saattaisi olla liiasta öljystä?

Varmaan tähän löytyy joltaki parempaaki tietoa, mutta kuivaajan voi tukkia ja muutenki nostaa painetta.

Paljonko sitä meni liikaa? Jos tarkoitus oli laittaa vaikka 30ml ja meni 300ml niin kyllä käyttäisin uudestaan koneessa.

hiluvitkutin 09.08.2018 14:07

Arvion mukaan siellä oikea määrä.
Tuli uus pumppu, jossa oli öljyt sisällä. Pelasi n. kk mutta ajua oli vähän n.3-4h.
Teki painetta, sekä kuivain tukossa. Mutta sepä siinä vielä. Aukasin rautasahalla mielenkiinnosta. Kuivaimessa putki sinne pohjalle. Se oli irti, pohjaa vasten, eli vähän niinku tukossa. Huoltaja ei tiedä mekaanisesta kuivaimen viasta, vaan sen että tukossa.
Tää mun ac huoltomies ei osannu sanoo, siks kyselin.
Minä jo sille sanoin että hommaan kuivaimen ni tulee sitte laittamaan aineet sisään ilman öljynlisäystä, tai ehkä himpun lorauttaa.
Ois halunnu rueta huuhtelemaan koko järjestelmän.
Edit. Nii, se kun imi aineet pois tuli n.desi pois. Kuivaimessa oli suunnilleen saman verran.
Mutta kerääntyikö vaan sinne kun huonosti kulki muutenkin tavara läpi?
Kokonaismäärä piti olla jotain reilu 300ml

MiKo 09.08.2018 14:49

Kuivainhan voi ottaa jo kosteutta pelkästään siksi liikaa, että letkut on muutaman tunnin irti eikä enää toimi senkään takia.
Ite laittaisin uuden kuivaimen ja aineet perään, myös öljyn mitä huolto-ohje neuvoo.

HEHEH4X4 12.08.2018 16:27

Jos kompura hajonnut mekaanisesti niin huuhtelu on paikallaan. Ei tule muuten olemaan pitkäikäinen remontti. Kokemusta alalta riittävästi. Öljyä järjestelmään kuuluu laittaa valmistajan ohjeen mukaisesti niin toiminta ja voitelu varmuus säilyy. Kuivain on syytä vaihtaa aina kun järjestelmään jotakin osia uusitaan. Neuvon mielelläni jos vielä kysyttävää aiheesta vaikka yv:nä

hiluvitkutin 12.08.2018 22:01

Se vanha kompura vuoti lohkojen välistä. Tiiviste vika.

Jappi 17.08.2018 14:35

Mikä kaivuri?

Viipo 17.08.2018 21:44

Mikähän vois olla scanian ilmastoinnissa vikana (R500) kun aamulla kylmiltään lähtee liikkeelle, niin toimii, mutta luopuu sadan kilometrin jälkeen. Välillä saattaa sitten kuumalla koneella herätä sillon tällön puhaltamaan kylmää mutta pääasiassa lämpimällä konella ei toimi. Magneettikytkin? Kompura itsessään sökö? Ohjainlaitevika?
"huollossa" käyny useemman kerran ja litkut ym. pitäs olla ok. Autolla kuitenkin ajettu vasta 1,6Mkm

Viipo 17.08.2018 21:51

Toinen ongelmatapaus on kaverin WJ jeeppi mersun crd-koneella. Ilmastoinnin kompura ei meinaa kytkeä muuten, kuin auton "buuttaamisen" jälkeen, esim. kaikkien vikakoodien nollaus lukijalla (vaikkei niitä edes ole) tai pitämällä akun napaa irti vähän aikaa. Silloinkin kompura lähtee pyörimään, mutta vain kerran eikä silti tee kylmää. Kuivain ja se höyrystinventtiili on vaihdettu, paineet näyttää huoltokoneella 6 bar kummallakin puolella, mutta kylmää ei tule. Onko pumppu joku muuttuvatilavuuksinen ja juminut nollatilavuudelle tai jotain. Kuivaimen vaihdon yhteydessä putkiin kurkittu, eikä missään näkyny sellasta samanlaista alumiinimönjää, kun yleensä kompuran hajotessa.

Jappi 18.08.2018 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1388301)
Mikähän vois olla scanian ilmastoinnissa vikana (R500) kun aamulla kylmiltään lähtee liikkeelle, niin toimii, mutta luopuu sadan kilometrin jälkeen. Välillä saattaa sitten kuumalla koneella herätä sillon tällön puhaltamaan kylmää mutta pääasiassa lämpimällä konella ei toimi. Magneettikytkin? Kompura itsessään sökö? Ohjainlaitevika?
"huollossa" käyny useemman kerran ja litkut ym. pitäs olla ok. Autolla kuitenkin ajettu vasta 1,6Mkm

Kulunut magneettikytkin istuu kyllä noihin oireisiin.

hiluvitkutin 19.08.2018 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1388267)
Mikä kaivuri?

Huyndai 180-3


Sivu luotu: 06:30 (GMT +2).