Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Gen 2 Pajeron tyhjäkäynti kylmänä huutaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=156503)

Gizmou 25.07.2018 14:42

Gen 2 Pajeron tyhjäkäynti kylmänä huutaa
 
Eli autona -97 2.5 diesel pajero. Ongelmia on kaksi. Eli tyhjäkäynti huutaa kylmänä semmosta arviolta 2500rpm ja laskee normaaliksi kun auto lämpenee. Mistä sitä voi säätää? Kaiketi sitä säätelee lukemani mukaan joku lämpövahapatruuna systeemi. Ja samaisesta osasta entisen omistajan mukaan tiputtaa nestettä. Eli onko kyseinen osa millä nimellä virallisesti? Ja onko se kuinka mittava operaatio vaihtaa? Tai voiko sitä vain deactivoida pois käytöstä, laittamalla tilalle vai jonku putken tms? Kiitos vastauksista.

Lerssinen 25.07.2018 20:03

Jos se on se nesteellä toimiva patikka niin siinä se on mekaanisesti suoraan vivuston kyljessä :confused: Alumiininen mötkylä ja haitarikumilla suojattu nokkaosa..

pasi1 25.07.2018 22:12

Itselläni aikoinaan vuoti myös tuosta ja ohitin sen kumiletkulla ei vaikuttanut mitenkään huonontavasti moottorin toimintaan.
Sen vain muistan että oli todella ahtaassa paikassa saada ohitusletkut laitettua paikalleen.
tuossa vielä vanha kuva pumpusta:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ictureid=76795

Mulla oli kyllä 2,8td -99 mutta varmaan saman tyylinen systeemi. Kuva on 2,8td koneen pumpusta.

Gizmou 26.07.2018 05:51

Täytyypä yrittää tutkia. Joo jossaki se siellä pumpun alla on, mutta tosiaan pirun ahtaassa paikassa, enkä äkkiseltään nähny että mistä sitä tyhjäkäyntiä sais kylmänä säädettyä. Eikait auta ku peilin kans lähtä kahteleen josko sinne jostaki välistä sopis ruuvaan.

Gizmou 26.07.2018 08:28

Joo, siellähän tosiaan oliki ruuvi vaan mistä säädettiin. Näps ja kops siis. Noh, eli jos tuo mulikka vuotaa, niin jätejäänkö se vain pois välistä ja korvataan vaikka sopivalla pätkällä metalliputkea? Jos tuon meinaa eliminoida pois käytöstä.


Sivu luotu: 04:14 (GMT +2).