Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Elämä jatkuu LJ70 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=154716)

KunnanMies 04.03.2018 14:34

Elämä jatkuu LJ70
 
3 Liiteet
Tehdäänpä Tästä oma projekti.
Auto ollut minulla vuodesta 2011 asti.
Ja ollut käytössä ja rakenteilla kunnes 2014 kaadon jälkeen molemmat oikean puolen lasit sököksi ja kone öljyn puutteessa hajosi.
Odotellut tähän asti aikaa ja inspiraatiota :D
Eli kone irti ja levälleen kampiakseli ja kiertokanget vaihtoon, lasien metsästystä
ja kaikkea pientä roplaamista on edessä.
Rengaskin oli seisoessa kehittänyt kupan.

KunnanMies 21.03.2018 00:52

3 Liiteet
Homma etenee.
Moottoria kasaan vereksellä kampiakselilla ja kiertokanki-mäntä setillä.
Samalla laakerit ja männän-renkaat uusiksi ja venttiilit läpätty.
Tuli sunnuntai ajelulla käytyä kans ja haettua uudet renkaat. 33-12,5 15 Forward Safari 500.

KunnanMies 27.03.2018 23:30

Moottori kasassa
 
4 Liiteet
Saihan sen nippuun kun aikansa värkkäsi,
Ensin tuli uudemman 2L2 Jakohihna ja sen perään oli paketissa oikeat rullat mutta väärä hihna "pajeron tasapainoakselin" mutta lopulta jo oikeat osat:D
Ohuesti harmittaa kun ei pajeron pumpun 11mm nestepää sopinut pumpun kiinnityksen puolesta
Ois saanut vähän savua lisää vaikka ei nuin pieni puhallin taida paljoa tarvitakaan.

rrexhaust 28.03.2018 08:22

Itse jätin koko tukiraudan pois kun vaihdoin isuzun pumpusta nestepään ja käytin sitte mynädieselissä säädettävänä ja kyllä riittää ähkyä ct26 ahtimella ja myös tarvittaessa voimasavuakin tulee : )

Micco 28.03.2018 17:20

Jos jättää takaraudan pois niin kannattaa seurata ettei etupään kiinnitykset löysty kuten mulla kävi. Pumppu mestari kehoitti laittamaan raudan, se kuulemma saattaa hiukan parantaa pumpun toimintaa kun ei pääse värisemään.

KunnanMies 28.03.2018 18:27

mietin kans että aika raskas murikka se on vain päästä roikkuvaksi murtaa pitkän päälle jakopään kotelon tai pumpun laipan.

Micco 28.03.2018 19:47

Tee siihen pajeron nestepäähän oikeaan kohtaan kiinnitysraudalle kierteet.

KunnanMies 04.04.2018 07:25

It's alive
 
3 Liiteet
Työntämällä sisään ajamalla ulos siinä lyhykäisesti illan tapahtumat.
Jäi vielä nestepää vaihtamatta ei tosiaan tuolla turbolla(bmw 525tds:n)enempää hyödytä soppaa saada 0,8 ahdolla pakopaineet jo 1.5bar mutta muuten Virkku Ahdin ei juuri tarvitse odottaa maksimi ahtoja.
Enää jarrut, kaaret, takavinssi, valot, kompura, ja ja ja... eihän Nämä ikinä ole valmiita.
Löytyi myös vanhempien kätköistä aarre:)

KunnanMies 24.04.2018 23:42

Jotain saatu aikaiseksi.
 
5 Liiteet
Tuskallisen hitaasti välillä edistyy.
Pakoputki saatu aikaiseksi nyt ilman mitään kumeja joustoosan jälkeen jos pysyisi paremmin mukana.
Snorkkeli uusiksi rosterista tiimin uuteen tyyliin :D
3 paikkaisuus muutos hyvällä mallilla keskipaikalle vielä Turvavyö.
Takavalot kun toimii taas bilteman ledit entisten tuhoutuneiden tilalle.
Eiköhän Tästä vielä kiire saada ennen Vuokatin kisoja.

KunnanMies 04.05.2018 23:50

5 Liiteet
Jotain koitettu tehdä tässä. Katsastus remppaa, jarrujen läpikäynti takapyörän laakerit oli kokenut Exoduksen pari kardaanin ristikkoa, perien ja laatikoiden öljyt tuli vaihdettua samalla eteen vetarin stefa ja tietenkin hitsausta.
Takasivulasit tuli 2mm polykarbonaatti levystä.ja valaistustakin tullut suunniteltua.
Vielä viikko aikaa saada vuokrattiin valmiiksi:eek:

KunnanMies 06.05.2018 12:10

Kaaria
 
5 Liiteet
Päivässä saa monta täysin hyvää suoraa putkea aivan mutkille.:D

KunnanMies 09.05.2018 23:07

Piti mennä jo leimalle mutta jarrupaineventtiili päätti toisin:mad:.
Alkoi vuotaa säätökaran
kautta eikä oikeen minkäänlaisia jarruja.
Asiasta toiseen onko jollain tietoa lj:n leimaamisesta 3paikkaiseksi huoltoautoksi kun paku säännöillä ei kantavuus riitä.

jmk 10.05.2018 05:17

3 paikkasen leimaukseen oli joku sisätilan leveys mitta ovesta oveen, ainakin jostain muistan lukeneeni

KunnanMies 13.05.2018 21:34

Leima tuli
 
Kyllä mokomat antoivat leiman:)
Leveys on ratin keskiöstä oveen pitää olla 1100mm LJ:ssä juuri ja juuri riittää jos ovi ei ole yhtään sisässä piti vähän oikoa että sai.
vielä olisi ennen vuokatin kisaa etuvinssin remontti,laturin vaihto ja ainakin valojen kytkentää ei muuten paha mutta menee torstai iltaan asti työ reissussa että onhan siinä perjantai päivä aikaa vielä värkätä:eek:

KunnanMies 22.05.2018 21:10

Kisat takana
 
Autohan saatiin vuokattiin kasaan jollainlailla:D.
muutaman tunnin ajon jälkeen alkoi etuperästä kuulua sinne kuulumattomia ääniä jotka paljastuivat pinjonin laakereiksi ja remontin teoksihan se meni,
varaosatkin oli vielä paikoillaan toisessa autossa niin sai aikaa kulumaan kun otti vielä harrastus pohjalta.
Mutta ajamaan vielä hyvin kerettiin:)
vielä kuva kollaasi perään, joukossa myös talli yonä syntynyt äitienpäivä lahja:p
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213082
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213085
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213083
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213084
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213086
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213087
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213088
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213089
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213090

KunnanMies 12.08.2018 19:26

Remontin korjuuta
 
5 Liiteet
Oulun kilpailut käytynä ilman suurempia vaurioita.
Mitä nyt ohjaustehostin lakkasi toimimasta jäähdytyksen puutteessa ja etu liukukita meni poikki.
Siispä kehittelyä tarvitaan ohjaukselle jäähdytin bilhelvetistä ja paistunut pumppu vaihtoon, tilalle tuli peugeot 406:sen pumppu (sattui sellainen olemaan) jonka sai aikapienellä sovituksella sopimaan,
siivapyörän keskiö piti vaihtaa että sopi toyotan pyörä tuohon pösön pumppuun ja paineputken mutka taivuttaa toiseen suuntaan.
Liukukidalle myös vahviketta ja periin suojausta tullut turattua.
Tulihan tuossa ennen kisaa laitettua etuperään kirrattu kitkalukko murikka tuli vain ehkä liiankin kiree kun kääntyminen alkaa olemaan aika heikkoa tuon kemppi perän kanssa.

KunnanMies 17.12.2019 21:00

Jatkoa
 
3 Liiteet
Tätäkin välillä tullut pajoitettua.
Arb:in asennus etuperään ja siitä johtuen paineilma systeemit piti tehdä samalla peräkontin järjestys uusiksi.
Tuli pumppuakin viriteltyä nestepää 10mm ja nokkalevy vaihdettu 1,7mm isommalla nostolla olevaan saa nähdä miten pelaa kun saa autoon paikoilleen.


Sivu luotu: 19:56 (GMT +2).