Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Ohjauskulmien säätöön (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=154059)

Topi1982 14.01.2018 09:55

Ohjauskulmien säätöön
 
https://www.trendingvip.com/products...t-camber-gauge
Toimiiko vain suuntaa antavana vai oisko käytössä hyvä?

petroman 14.01.2018 10:12

Vois kuvitella, että tuo toimis ihan hyvin. Pari pointtia huomioon ottaen ainoastaan. Värkki on niin tarkka, kuin käyttäjänsä. Ja jollakin ilveellä pitäis saada kiinni tuo siten, että auto on tasaisella alustalla, paino kaikilla neljällä renkaalla.
Olis minun mielipide.

lepoantti 14.01.2018 10:21

Viikko sitten katselin vastaavaa digidigi näytöllistä paikallisen wurthin tiskillä, hinta aavistuksen kalliimpi kuin linkissä oleva. Ajattelin että voisiko miten hyödyntää kulmien säätöön.Siinä oli magneetti ja varmaan tässäkin on jolla palikan saa kiinni.

Jos ajatellaan auraus, caster ja camberkulmia niin kyllä tällaisella mittarilla camberin saa jollakin tavalla mitattua, ja casterinkin tolpan kyljestä. Tulokset hiukan suuntaa antavia, pitäisi saada kiinni oikeaan kohtaan, vanne pois ja palkikka kiinni jarrulevyyn. Sitten pitäisi saada auto makamaan jousillaan niin vaatii jo virittelyä.

Hyvä laite johonkin rakennushommaan, vastaava kuin vatupassi diginäytöllä joka kertoo astelulmat.

-MaTTi- 14.01.2018 11:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1370025)
https://www.trendingvip.com/products...t-camber-gauge
Toimiiko vain suuntaa antavana vai oisko käytössä hyvä?

Mihin käyttöön? 120:stä tuskin saat mitään säädettyä tuolla. Camberin saa jo vatupassilla nollille ja casterista ei saa tuolla mitään käsitystä. Auraukseen taas riittää mittanauha.

petroman 14.01.2018 12:25

Jonkun verran toisinaan joutoaikaa kun on, niin tulee värkättyä kaikenlaista joutavaakin: saahan kulmat säädettyä vatupassiin kiinnitetyllä laserilla, mittanauhalla ja trigonometrialla. Ja onnistuukin vielä...

Rak 14.01.2018 17:28

Sellaiseen laitteeseen investoisin jolla pystyy kahtoon kallistuksen ihan missä asennossa tahansa olevasta pinnasta niin saa kardaanikulmat yms katottua samalla vehkeellä.

Itsellä anglefinder ko käyttöön. Vois melkeen ottaa vertailukemia ku seuraavan kerran nelipyöräsuuntaan suzukia.

Topi1982 14.01.2018 17:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1370032)
Mihin käyttöön? 120:stä tuskin saat mitään säädettyä tuolla. Camberin saa jo vatupassilla nollille ja casterista ei saa tuolla mitään käsitystä. Auraukseen taas riittää mittanauha.

Elä nyt suutu, jos kyselen viisaammiltani!
Aattelin vaan, että kun tulen jostain persereiästä monien kolohujen jäläkeen, niin saisko moisella laitteella "lähetteen" oikeaan oikomus laitteeseen?
Ja toimiikohan muissa kuin 120 huippumaasturissa, nuo 6x6 voip olla kulumat (kuluneet) ihan viturallaan?

Topi1982 14.01.2018 18:04

Pittääkö kellojen soida (siis päässä, ei kellotornissa) , jos ratti on vähän eri asennossa kuin lähtötilanteessa?

Onegear 18.01.2018 20:49

Tuolta saat kuitenkin 8.50 ekeen saman vehkeen, jos meinaat tilata.
https://www.banggood.com/Magnetic-Ga...r_warehouse=CN

uteiN_H 18.01.2018 21:17

Laitteet tehty helpoiksi....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petroman (Viesti 1370035)
Jonkun verran toisinaan joutoaikaa kun on, niin tulee värkättyä kaikenlaista joutavaakin: saahan kulmat säädettyä vatupassiin kiinnitetyllä laserilla, mittanauhalla ja trigonometrialla. Ja onnistuukin vielä...

X2

Nää helposti auraukseen ja camberiin. Caster vaatii vähän enemmän.

Tosin en itse käytä kun modattua vatupassia, mittanauhaa, mauser mittaa, muutamaa nuppineulaa ja laskukonetta.
Ja toi modattu vatupassi = lyhyempi kuin renkaan ulkohalkaisija. Vanteen uloimpien suorien pintojen mukaan alupassin kyljestä porattu reijät ja niissä M6 kierteet. Ja näissä reijissä M6 kierretankoo mutuilla, joilla helppo säätää kupla suoraan. Eromitoista laskimella lukemat puoli kerrallaan, tää camberiin. Auraus nuppineulolla ja mitta nauhalla.
Ja toi casterkin selviää mittailemalla, tosin se vaatii pyörien alla laakeroidut aluslevut jotka helpoiten tekee isommasta laakeroidusta ympäri pyörivästä ms. kalustepyöristä.

Ja vaikka se etupää laitetaankin kuntoon niin yleensä se levottomuus löytyy takapäästa.
Jäykät taka-axulat säädetään lämmöllä, ja risu-takapäät muttereilla. :D

Kokemuksella....
Ja kun kaikki palaset on kohdallaan niin alustalla ja vauhdilla ei ole väliä....koska tahansa kun irroitat hanskat ohjauspyörästä niin menee suoraan.
Ja nää kaikki ajalta miekka ja kivi. Joskus aikoinaan sellaisen alustan värkkäilleenä jossa auraus muuttui max. sisään joustosta max. ulosjoustoon 1mm.
Ja tää oli kyllä tehtävä nelipilarilla keventimen kanssa.


Sivu luotu: 21:50 (GMT +2).