Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ-61 aski remppa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15375)

Phase 07.11.2005 11:01

HJ-61 aski remppa
 
moro,

eli nyt on alotettu hj-61:sen jakolaatikon laakereiden vaihto. kysymys kuuluukin että kannattaisiko samalla vaihtaa normi laatikon laakerit. Laatikko ei ole ainakaan vielä ruvennut ääntelemään. ainoa vika on että kakkos vaihteen kytkeminen takkuaa välillä, mistä mahtaa johtua? autolla ajettu n. 370tkm. Tamgears lienee halvin paikka laakereiden hommaamiseen? kiitos etukäteen vastauksista


jiihoo 07.11.2005 11:13

Ite hommasin pajeron laatikkoon tamgearsilta laakerit. Oli ratkasevasti halvempi setti, kuin Aineella=mitsuorkkis. Toisaalta jos olis avannut laatikon ennen laakereitten ostoa, olis voinu todeta, että osa laakereista ihan vakiotavaraa, saa laakerikaupasta samoin stefat. Loput olikin sitten tamgearsiltakin mitsun pussissa, hinta kuitenkin halvempi näiden osalta kuin aineella, mutta kalliimpi kuin paikallisessa laakeriliikkeessä. Kannattaa siis jos on mahdollisuus, purkaa ensin ja ostaa vakiolaakerit ja stefat muualta ja sitten loput tamgearsilta. Tämähjän ei tietenkään päde kuin mitsuun, mutta yleisenä ohjeena ;) .

Tamgearsilla oli kyllä hyvä palvelu muuten, mutta tuli yksi väärä stefa.

Tuskin tuo laakereilla miksikään muuttuu, tuo kakkonen, synkro vai siirtäjä, viisaammat kertoo?


jpl 07.11.2005 11:33

Kyllä samalla kannattaa ne päävaihteistonkin laakeritkin uusia, kun se irti on. Kyllä siellä noilla kilometreillä jo alkavaa väljää on, vaikka ei vielä äänetelekkään. Tuohon vaihteen takkuamiseen ei laakerien vaihto välttämättä auta. Kannataa tosiaan tarkastaa synkronirenkaiden kunto. Toinen asia, mikä tuohon saattaa vaikuttaa, on mitä öljyä käytetään. Jos on API GL-5 öljyä, niin se saattaa olla liian "liukasta", jolloin synkronirengas luistaa. Vaihteistossa kannattaa käyttää API GL-4 öljyä, niinkuin ohjekirjassa mainitaan.

HJ61 -90 & LJ70 -89

Phase 07.11.2005 16:53

kai se on sit parempi suolistaa koko aski ni ei vituta sit jälkeenpäin niin pahasti ku joku laakeri alkaa ääntää :)


Phase 08.11.2005 18:16

kertokaahan viisaammat että mikä niissä hj:n laatikoissa hajoo/kuluu kun ei 5-vaihde pysy päällä. ajattelin vaan että kannattaako varautua/uusia heikko osa jottei vika sitten jossain vaiheessa askirempan jälkeen ilmesty.


ttapio 08.11.2005 19:46

jos ajaa vähäkin 5 päällä alle 100 vauhtia niin ajan mukaan heittää pysymästä päällä, tämä kyllä arvelu kun pajerossa teki helposti saman, varsinkin perskärryn kanssa het rikki.

pakko mahtua ku on vihitty

jpl 08.11.2005 21:37

Juuri noin, kun ttapio sanoi. Sama vika tahtoo olla kaikissa 5-vaihteisissa painavissa dieseleissä, kun niissä on riittävästi vääntöä alhaalta. Esim. matkailuautot. Bensakoneella tuota "ongelmaa" ei ole, kun ei jaksa vääntää. Itse en koskaan pidä vitosta päällä alle satasen nopeuksilla.

HJ61 -90 & LJ70 -89


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).