Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Nissanin LD28 tiedustelua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=153655)

Harso 16.12.2017 12:49

Nissanin LD28 tiedustelua
 
Laitanpa tämän tänne, kun itse kysymys tulee teknisten asioiden ulkopuolelta.

Mulla G30 vanissa LD28 kone nissanin automaatilla.
Siihen on jälkiasennettu turbo, mutta pumppuna edelleen tavan jakajapumppu, jonka säädöistä en tiedä.
Hienostihan tuo suoralla hormilla viheltää ja on kierrosherkkäkin, mutta tuon kokoluokan vanha kutoskone kuorma-autossa ei ole se kaikista paras voimanpesä ja kulkupuoli on melko verkkaista nykyliikenteen seassa.
Tarkoitus ei ole kokeilla koneen ja nissanin automaatin kestävyyttä syöttöjen kanssa leikkimisellä tai pumppuswapilla ja huomattavalla tehojen lisäämisellä, joten tuo tekniikka todennäköisesti lähtee pois kunnostetun GM dieselin ja TH400 automaatin tieltä, joita mulla on irrallaan valmiina parikin kappaletta.

Missä hinnoissa tällaiset ehjät LD28 paketit liikkuu, kun sille ei kuitenkaan ole minulla mitään jatkokäyttöä vaikka näpsäkkä kone onkin?

Otsikossa siis näppihärö... Nyt korjattu

tdi 16.12.2017 16:10

Saattaa olla jopa varmempi ja tehokkaampi tuo vanha kutonen vs kunnostettu gm diisel? :D Paljoa nuo motit ei maksa, joten ruuvaa vain syöttöä.

karvanoppa 16.12.2017 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 1366711)
Saattaa olla jopa varmempi ja tehokkaampi tuo vanha kutonen vs kunnostettu gm diisel? :D Paljoa nuo motit ei maksa, joten ruuvaa vain syöttöä.

Kyllä nuo gm padat on luotettavia oikein käytettynä / huollettuna.

Voimahan riippuu lohkosta 5.7dx /6.2 /6.5 / mikä syöttöpumppu on kiinni. Vääntöähän isossa moottorissa on.

Ja kasi on kasi... :D

jaasu 16.12.2017 20:54

Laittele yv:tä mitä hintaa olet ajatellut. Edes suurinpiirtein

iroc 16.12.2017 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa (Viesti 1366735)
Kyllä nuo gm padat on luotettavia oikein käytettynä / huollettuna.

Voimahan riippuu lohkosta 5.7dx /6.2 /6.5 / mikä syöttöpumppu on kiinni. Vääntöähän isossa moottorissa on.

Ja kasi on kasi... :D

No nuo kaksi pienempää on kyllä väännön puolesta hukkahankintoja. GM on vissiin yksi ainokaisista dieselmoottorien valmistajista, joka pystyy tuottamaan dieselkoneesta pienempää vääntömomenttia, kuin vastaavasta bensakoneesta. ;)

tekniikkamies 16.12.2017 21:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja iroc (Viesti 1366740)
No nuo kaksi pienempää on kyllä väännön puolesta hukkahankintoja. GM on vissiin yksi ainokaisista dieselmoottorien valmistajista, joka pystyy tuottamaan dieselkoneesta pienempää vääntömomenttia, kuin vastaavasta bensakoneesta. ;)

En ihan ole päässy jyväl mikä juoni noissa 2,8 Nissan diesel Chevroleteissä on kun itse muistan kokeilleeni Caprice Classic:kie 5,7 dieselillä ja ihan mukavasti se sillä meni, joskaan ei nyt ihan kiihdytyskisoihin ollut tarkoitettu.

Eikös 2,8 Nissan diesel ole vaparina kutakuinkin yhtä suorituskykyinen kuin Mersun OM617 3 litranen ja kun ne ei ole mitään tykkejä edes sellasessa henkilöautossa mihin ne on tarkoitettu. Turbon kans en osaa sanoa, mutta tehokkaat pienitilavuuksiset turbodieselit on ollu yleisiä oikeastaan aika vähän aikaa.

Tosin vois luulla, että talvel lämpenis hyvin kuin joutuu painaa riittävästi pedaalia.

HJ61:sen diesel olis voinu tollasiin soveltuakin, mut vissiin aika harvinainen.

jmk 16.12.2017 22:00

Kyllä tuo 6.5 turbo on jotain sellaista mitä olisi pitänyt olla alkujaan vanissa:) joskun mietittiin puolitosissaan toyotan moottoria vaniin mut toteuttaja puuttui hankkeesta

Lerssinen 16.12.2017 22:46

Jotaki ihanan perverssiä näissä jenkki/cedric-diesel comboissa on aina ollu mulle :D

Löytäspä rämän el caminon setrikin tiisselillä, alkais ostohousut kutittaa välittömästi..

tekniikkamies 16.12.2017 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1366755)
Jotaki ihanan perverssiä näissä jenkki/cedric-diesel comboissa on aina ollu mulle :D

Löytäspä rämän el caminon setrikin tiisselillä, alkais ostohousut kutittaa välittömästi..

Tuubis näkee Patroleita, joihin on puolestaan pitäny laittaa GM 6,5 turbodiesel tai joku uudempikin:
https://youtu.be/L9omTqemnaU

https://youtu.be/UyzN2mz55HI

Millonhan joku keksii asentaa Vaniinsa koneen Nissan Leafista...

iroc 17.12.2017 00:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1366742)
En ihan ole päässy jyväl mikä juoni noissa 2,8 Nissan diesel Chevroleteissä on kun itse muistan kokeilleeni Caprice Classic:kie 5,7 dieselillä ja ihan mukavasti se sillä meni, joskaan ei nyt ihan kiihdytyskisoihin ollut tarkoitettu.

Tuossapa pikku tietopläjäys.
http://www.chuckschevytruckpages.com/enginespecs.html

Jappi 17.12.2017 04:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja iroc (Viesti 1366740)
No nuo kaksi pienempää on kyllä väännön puolesta hukkahankintoja. GM on vissiin yksi ainokaisista dieselmoottorien valmistajista, joka pystyy tuottamaan dieselkoneesta pienempää vääntömomenttia, kuin vastaavasta bensakoneesta. ;)

Ainoa hyvä diesel GM perheestä on Detroit...

-ST- 18.12.2017 09:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1366755)
Löytäspä rämän el caminon setrikin tiisselillä, alkais ostohousut kutittaa välittömästi..


https://www.nettiauto.com/chevrolet/el-camino/9275175

Harso 20.12.2017 19:25

Kiitos edellisistä.

Tästä ei olla tekemässä tykkiä, vaan mielessä lähinnä tehdasasennustyylinen ratkaisu ilman mitään turboja ja muita häksättimiä.
6.2 vapari on mun juttu. Helppo ja halpa kunnostaa, joka oikein huollettuna ja säädettynä kestää sen mitä koppakin.

Koneen realisointiin palaan sitten jahka swappi on saatu tehtyä.

karvanoppa 20.12.2017 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja iroc (Viesti 1366740)
No nuo kaksi pienempää on kyllä väännön puolesta hukkahankintoja. GM on vissiin yksi ainokaisista dieselmoottorien valmistajista, joka pystyy tuottamaan dieselkoneesta pienempää vääntömomenttia, kuin vastaavasta bensakoneesta. ;)

Juuri löytyi vanha esite jossa 6.2 paras vääntömomentti jo 2000rpm / verraten 2.8 patrollin pataan missä ei vielä silloin tapahdu mitään.

Ja kuinka paljon on 80 luvun alun pikkudiiseleissä ollut voimaa / vääntöä verraten jenkkimoottoreihin.

JanneBlomgren 20.12.2017 21:41

Mikä on vanissa perävälitys? Tossa mun pickupissa on 4,56 välitys th400 eli ei ylivaihdetta ja kierrokset maantiellä ovat aika kovat. Tietysti jos ei aja 60 kovempaa?

Harso 22.12.2017 15:43

Tuon ajankohdan pikkulohkobensakoneet ei ole huippukierrosluvultaan juurikaan 6.2 dieseliä kiertävämpiä, tokko vääntökäyrissäkään eroja hirveästi on.

Orkkis 14 pulttinen perä 4.09 näyttää autossa olevan ja siihen alustanumeron mukaan myös kuuluvan (myös tallessa olevan auton oman RPO tarran mukaan).
Nykyiset pienikokoiset 15" renkaat pyörii kilometrille ~447 r/km ~740mm halkaisijalla.
Laskuriin luottamalla tuolla 4.09 perällä moottorin 2500 r/min laatikon suoralla kolmosella turbiinin luistoa huomioimatta nopeus on 85 km/h.
Ei paha ollenkaan.

tapsa4x4 23.12.2017 09:05

Joskus on tullu penkitettyä sähköpumpullisesta 6.5 turbosta 279hv takapyöriltä. Eikä ollu kauheen iso turbokaan silloin paikoillaan.

Ja kun mekaanisen 500tkm ajetun pumpun käyttää huollossa ja säätää kuntoon ja suutiimet samalla vaihtoon ni vapari 6.2 kulku lisääntyy aika lailla kun on vaan j mallin pumppu. Turbon ruuvaan tommosen kylkeen suht näppärästi tosin vanissa on vähän ahdasta.

Uudenman 6.5turbo vanin konetta oon monesti miettiny moneenkin kun sellain varastossa on, patrollinkin keulalle. Tollanen 6.2/6.5 painaa suurinpiirtein saman verran kun toyotan 12h-t kone kun niitä vaakailin.


Sivu luotu: 20:50 (GMT +2).