Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Avolava korin korotus vain etupäästä?? L200 vm89 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=153551)

L200pickup 08.12.2017 21:15

Avolava korin korotus vain etupäästä?? L200 vm89
 
Eli auto on vm89 l200 neliveto ja on tosiaa 31-33 renkaat tulossa lähiaikoina ja takapäässä on hyvi tilaa isommille renkailla uusien jousien ja iskarien takia mutta etupää laahaa melkein maassa kii ni tarvis saada ylöspäin. Vääntösauvoja oon vähän koittanut veivata mutta alkaa ottaa kumit jo vastaa. Miltä siis kuulostais jos nosta vaan etupään koria rungolta vaikka 5cm? Ei vaan renkaitten takia koska näyttää niin tyhmältä ku perä on taivasta kohde ja etupää melkein maassa.

jmk 08.12.2017 21:52

Montako kiinnitys pistettä on korin ja rungon välissä? Tietysti se onnistuu kun mitoittaa eri korkeuksiin 0-5cm...tiedä sit onko mitään laki määräistä estettä

L200pickup 08.12.2017 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1365927)
Montako kiinnitys pistettä on korin ja rungon välissä? Tietysti se onnistuu kun mitoittaa eri korkeuksiin 0-5cm...tiedä sit onko mitään laki määräistä estettä

Eli 6kpl on etupäässä kiinnityksiä. Lavassa olisi 8

jmk 08.12.2017 22:11

Siitä sittten laskemaan korkeuksia jos 7kpl yhteensä takimmainen 0 ja etummainen 5cm kannattaa samalla laittaa lavan alle siihen kuuluvat. Muuten näyttää siltä että olisi runko poikki hytin takaa:)

L200pickup 08.12.2017 22:21

Jep täytyy Melkeen vaa nostaa kaikista saman verran ettei mee liian vaikeeks ja ettei tuu katsurilta sanomista. Koittaa vaikka leikata niitä tukivarsien kumeja jos sais sauvoilla vie vähä ylöspäin

Bj Andy 08.12.2017 23:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L200pickup (Viesti 1365939)
Jep täytyy Melkeen vaa nostaa kaikista saman verran ettei mee liian vaikeeks ja ettei tuu katsurilta sanomista. Koittaa vaikka leikata niitä tukivarsien kumeja jos sais sauvoilla vie vähä ylöspäin

Menee vetareiden kulmat huonoksi.

Millainen homma on laskea koko etukelkkaa alemmas, kaikkine perine, tukivarsineen, ym.?

veikkaaja 09.12.2017 15:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L200pickup (Viesti 1365919)
Eli auto on vm89 l200 neliveto ja on tosiaa 31-33 renkaat tulossa lähiaikoina ja takapäässä on hyvi tilaa isommille renkailla uusien jousien ja iskarien takia mutta etupää laahaa melkein maassa kii ni tarvis saada ylöspäin. Vääntösauvoja oon vähän koittanut veivata mutta alkaa ottaa kumit jo vastaa. Miltä siis kuulostais jos nosta vaan etupään koria rungolta vaikka 5cm? Ei vaan renkaitten takia koska näyttää niin tyhmältä ku perä on taivasta kohde ja etupää melkein maassa.

Korota vaan kokonaan 5cm ja kerta uudet pakat takana, niin ne kyllä vetristyy ja perä painuu alemmas.
Itse aikoinaan otin tosin uusista pakoista yhden(ehkä 2) pois niin rupesi alustakin toimimaan paremmin pienellä kuormalla, lavalla oli kuitenkin tosi harvoin yli 300kg tavaraa.

Mulla profiilissa kuva missä 33" alla ja 55mm korotettu.. Etulokasuojia pitää taka-osasta vähän leikata niin mahtuu kääntymään.

L200pickup 09.12.2017 22:39

Jees se on ihan totta että kyllä ne pakat takana väsyy ennemmin tai myöhemmin. Aatteli. Tossa joululomalla kun on aikaa ni koittaa koria korotella en oo ennen korottanut koria mistään. Ajattelin vaan hakea etrasta nailon tankoa ja pätkiä siitä 5cm pätkiä reiät keskellä ja pidemmät pultit. Rattiakselia tarvii löysätä ni pääsee liikkumaa ja varmaa syyläriä laskea ja vähä kattoo johtoja. Onko muita vinkkejä tai huomioitavia asioita? Kuulemma tommone 5cm pitäs mennä suht kivuttomasti vielä. Mutta neuvoja saa antaa.

veikkaaja 10.12.2017 11:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L200pickup (Viesti 1366067)
Jees se on ihan totta että kyllä ne pakat takana väsyy ennemmin tai myöhemmin. Aatteli. Tossa joululomalla kun on aikaa ni koittaa koria korotella en oo ennen korottanut koria mistään. Ajattelin vaan hakea etrasta nailon tankoa ja pätkiä siitä 5cm pätkiä reiät keskellä ja pidemmät pultit. Rattiakselia tarvii löysätä ni pääsee liikkumaa ja varmaa syyläriä laskea ja vähä kattoo johtoja. Onko muita vinkkejä tai huomioitavia asioita? Kuulemma tommone 5cm pitäs mennä suht kivuttomasti vielä. Mutta neuvoja saa antaa.

Syyläria ei tartte laskea, jos ei ole tuulitunnelia, tai ottaa tunnelin pois.. Itellä ainakin jäähdyttimen letkuissa riitti vara..
Ja tankin täyttöputkea voi joutua jatkamaan. Itellä oli lava kokonaan irti ennen korotusta, jolloin suosiolla jatkoin jo täyttöputkea sen 5cm.

Itellä piti myöskin koria vähän leikata keppien ympäriltä ja poistin keskikonsolin.

Mutta helpoin kun ottaa hytistä kiinnitysmutterit irti ja tunkkaa puoli kerrallaan ylös, samalla kun toinen kurkkii konehuoneessa ja seuraa tilannetta johtojen ja jarruputkien osalta..

Fruehauf-CJ 10.12.2017 12:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1365927)
Montako kiinnitys pistettä on korin ja rungon välissä? Tietysti se onnistuu kun mitoittaa eri korkeuksiin 0-5cm...tiedä sit onko mitään laki määräistä estettä

Lavan takaosan jättää paikalleen ja asteittain keulaa kohti laittaa korkeamman korokepalan?
Eiköhä tuo mene korotuksen keskiarvon mukaan korin asentoahan tuossa muutetaan.

Jos on paljon kilometrejä maantiellä niin samalla vaivalla laittaa korin maantielle vaateriin. :D

L200pickup 10.12.2017 17:03

Joo tossahan ei ole tuulitunnelia ilmeisesti koskaan ollukkaan eli säästetään yks työvaihe jos ei tarvi syyläriä liikutella. Mites ne alkuperäset kumit sielä korin ja rungon välissä pitää vissii jättää sinne mutta onkohan sillä merkitystä jättääkö kumin koropalan alapuolelle runkoa vasten vai yläpuolelle koria vasten? Lavan alla tais olla semmoset kovemmat ns prikat

veikkaaja 10.12.2017 18:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L200pickup (Viesti 1366134)
Joo tossahan ei ole tuulitunnelia ilmeisesti koskaan ollukkaan eli säästetään yks työvaihe jos ei tarvi syyläriä liikutella. Mites ne alkuperäset kumit sielä korin ja rungon välissä pitää vissii jättää sinne mutta onkohan sillä merkitystä jättääkö kumin koropalan alapuolelle runkoa vasten vai yläpuolelle koria vasten? Lavan alla tais olla semmoset kovemmat ns prikat

Ite laittaisin korin ja korotuspalan väliin. Ite tein jostaki kumista sillon uudet ja laitoin korotuspalan molemmille puolille..

L200pickup 15.12.2017 19:33

Semmone. Tuli vielä mieleen että eihän sitä kumis mikä on ollu sina tehtaalta asti siellä välissä lasketa korotukseen? Eli mulla 55mm palat ni kai se korotus on vaan se 55mm eikä 55mm plue se kumi?

nurtsa 15.12.2017 21:13

Ei lasketa kumia vaan vain se korotuspala

L200pickup 15.12.2017 21:28

Hyvä juttu!


Sivu luotu: 02:59 (GMT +2).