![]() |
hj:sta hiukkaskiihdytin
n.80 vauhdissa rupes iskemään semmonen tärinä että lihat irtoaa luista, koko auto oli suistua kestopäällysteeltä kun meni tuo ohjaus vähän hankalaksi. Syynä ilmeisesti tiensä päähän tullut ohjaus iskun vaimennin + väljät kumit jousien etu päässä. Ajettaessa oli takaveto päällä ja tärinä lakkasi noin 50 vauhdissa. Koti pihasa katoin etunapoja ja siitä pallo tsydeemistä minkä varassa napa kääntyy, tursusi vaseliiniä onko normaalia vai onko joku tiiviste korkannu?
|
tiiviste korkannut joka on hj:iissä aika yleistä. tuohon tärinään niin katso vielä että onko riipukkeiden kiinnitys mutterit/pultit kunnolla kiinni.
-mika- Note! This message was posted anonymously! |
woblaus! eikoo villi tunne? tarkista myös u-pulttien kiinnitys, onko mutterit päässeet löysälle? Niitä tuennan heloja (kumeja) on myös jousipakkojen takapäässä.
"ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
Lainaus:
www.alanmiehet.com #1 |
Joo pittää kattoa ne pultit. mites on kärsiikö ajaa vaikka valskaa vaseliinia?
|
Kato kartaanin pultit ja...kerran luulin kanssa että on etupäässä joku hätänä ku alko ravistama ja täristämää yhtäkkiä ihan prkleesti yli 50:n vauhissa.
Avasin molemmat etunavat ja tarkastin u-pultit yms.,missää ei ollu suurempia löysiä...läksin sitte kokeilemaa ja pääsin 400m pihasta ku kuulu tajuton pamaus ja kartaani putos tielle,oli pulti löystyny ja sen seurauksen katkennu... Läheltä saa mennä muttei osua! |
Katso ihmeessä myös ohjauksen nivelet, ettei ole väljää. Juuri viime viikolla ihmeteltiin tapausta jossa HJ täristi ja vatkasi vauhdissa (saattoi myös alkaa esim. kuoppaan ajosta), syy löytyi hyvin kuluneesta simpukan varren ja välitangon nivelestä (korjaantui väliaikaisesti kiristämällä) ja vähän väljistä pyöränlaakereista.
Se kiristettävä nivel on tavallaan ihan hyvä keksintö, mutta tuo nimenomainen olisi voinut yllättää ja irrota lupsahtaa milloin vain, väljää oli n. 5 mm kun arvioi ensin löysiä ja sitten kiristysruuvin siirtymää kun se oli tiukattu. Eli etuakseli esim. kahdella tunkilla ilmaan ja renkaiden väljiä kokeilemaan. Älä vaaranna omaa ja mahdollisesti muidenkin henkeä ajelemalla pommilla. |
No niin vika korjaantui lähes kokonaan ohjausiskarin vaihdolla. Pieni tärinä jäi ja jousien etupään kumit vaihtamalla (oli kuluneet poikki asti) loppui kokonaan, myös ratti kääntyi suoraan ja vetely väheni.
|
Sivu luotu: 16:15 (GMT +2). |