Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Unimog MB om352 öljynpaineen nousu (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=153128)

john_k 10.11.2017 07:49

Unimog MB om352 öljynpaineen nousu
 
Mogin öljynpaine nousee hitaasti > 1h sammuksissa olon jälkeen. Kestää ehkä noin 5 sekuntia jotta paine nousee startin jälkeen.

Kuvista / manuaalista ei mielestäni löytynyt varsinaista takaiskua joka pitäisi öljyt koneessa.

Onko tämä muiden kokemuksen mukaan normaalia ja koneen ominaisuus vai liekö kuitenkin iän myötä muodostunut vika?

john_k 20.11.2017 15:02

Ei taida olla kokemuksia? Tuli vaihdettua kokeeksi suotimen jalassa olevan ylipaineventtiilin muovikara mutta ei ole vielä kerennyt testaamaan oliko vaikutusta koska hydrauliikka on vielä hiukan levällään.

tekniikkamies 20.11.2017 16:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja john_k (Viesti 1363959)
Ei taida olla kokemuksia? Tuli vaihdettua kokeeksi suotimen jalassa olevan ylipaineventtiilin muovikara mutta ei ole vielä kerennyt testaamaan oliko vaikutusta koska hydrauliikka on vielä hiukan levällään.

Voi jollain ollakin, vaan juuri kyseiseen moottoriin perehtymättömänä mieleen tulee oliko tuossa nyt jotain outoa?

Eikö sillä ole enempi väliä onko öljynpaine asiallisissa rajoissa koneen käydessä?

Ippe69 20.11.2017 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1363964)
Voi jollain ollakin, vaan juuri kyseiseen moottoriin perehtymättömänä mieleen tulee oliko tuossa nyt jotain outoa?

Eikö sillä ole enempi väliä onko öljynpaine asiallisissa rajoissa koneen käydessä?

Kyllähän se konetta kuluttaa sen enemmän mitä kauemmin se käy ilman öljynpainetta.
OM617:ssa oli juuri sama oire, kun takaiskussa oli vikaa. Siinä takaisku on suodatinjalassa ja kun se vuotaa, niin suodatinkotelo valuu tyhjäksi. Huomaa myös öljytikusta, kun öljymäärä on puolentunnin seisonnan jälkeen ok, se onkin seuraavana päivänä reilusti yli ylärajan. Otsikon koneesta ei vaan ole mitään kokemusta.

tekniikkamies 20.11.2017 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 (Viesti 1363966)
OM617:ssa oli juuri sama oire, kun takaiskussa oli vikaa. Siinä takaisku on suodatinjalassa ja kun se vuotaa, niin suodatinkotelo valuu tyhjäksi.

Itellä OM617 riitti kahteen koriin ollen eka ambulanssissa ja sitten sedanissa. Kone on tietääkseni vieläkin ajo kunnossa kun jo auton annoin pois.

Ainakin härvelissä oli asiallinen mittari mistä pystyi katselemaan mikä on öljyn paine. Niin se taisi olla jos auto seisoi aivan hiton kauan, öljynpainetta joutui edottelemaan hieman kauemmin.


Sivu luotu: 03:19 (GMT +2).