Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   rokin kytkin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15307)

vesku.r 05.11.2005 12:45

rokin kytkin
 
onko kellään oikein kokemusta että käykö daihatsu rockyn td koneen kytkin vapariin. olis kai jäykempi, jotta menis paremmin hiipien eteenpäin kivillä tai kannokossa..


Ahosensetä 05.11.2005 16:14

Mahtaako tolla olla mitään vaikutusta, jos vakiokaan ei luista? Koneen momentti pienillä kierroksilla on kumminkin aika kohtuullinen.

Jos kytkintä taas luistattaa, ei jousen puristusvoimalla ole mitään väliä, kun sitä ei kerran käytetä.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Paavo 05.11.2005 17:47

Mut hemmetin iso/jämäkkä kytkin vois kuitenkin kuitenkin olla tarpeen, eli jos kytkintä joutuu luistattaan niin se lämpenee, ja kun luistatusta ei enää tarvita, tavallinen kytkin ei enää pidä. Luistatuksen tarvetta voi tietty vähentää tarpeex tiheillä välityksillä (tai sitten automaatti + riittävän iso jäähdytin + tarvittaessa lämpömittari).

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

vesku.r 05.11.2005 21:55

ongelmana on ettei nykyisellä pääse enää oikein minnekkään kun tielläkin kiihdytyksissä tuntuu jo pientä luistoa. metsässä kivien ja kantojen ylitykset pysähtyy siihen kun auto pysyy kyllä paikoillaan mutta ei etene kun kytkin luistaa. ja sit kun vauhdilla menee niin yleensä aina hyppää puuhun ;) eli kun vaihtoon menee niin ajattelin että jos tiukempi käy niin miksi ei. rokin lyhyt ykkönen on todella pitkä eli aina mennään kovaa vaikka tyhjäkäynnillä ja luistoa tarvitaan..


psychobilly 05.11.2005 22:02

molemmissa nuissa on sama kytkin ei ole eroa mitään ainakaan 84-93


mc romujoosep union support ajaa kilot

05.11.2005 22:08

Voisin käydä katsomassa Tampereen Motonetissä kytkimiä jos niitä nyt yleensä on hyllyssä onko niissä mitään eroa. Maanantaina pitäisi muuten hakea toinen -89 TD Rocky pihaan ja kolmannesta on kaupat kesken.
T:Dieselmoottori Tampere.

Note! This message was posted anonymously!

Ahosensetä 06.11.2005 07:22

Lainaus:

quote:jos kytkintä joutuu luistattaan niin se lämpenee
... ja kuluu ...

Yritän ajaa kaikki paikat maastossakin kytkin kokonaan ylhällä. Tietty joskus joutuu kikkailemaan, mutta sitä kannattaa välttää.

Lainaus:

quote:kun tielläkin kiihdytyksissä tuntuu jo pientä luistoa
Selvä merkki kytkinlevyn kulumisesta tai asetelman lautasjousien väsähtämisestä. Vaihtoon vaan. Painelaakeri kans, vaikkei vielä pitäsi edes ääntä, jää sen verran vaikeaan paikkaan ettei kannata säästää tässä.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Edit: nakkisormet,perskeles!

Edited by - Ahosensetä on 06/11/2005 10:38:36

vesku.r 06.11.2005 09:14

Joo vaihtaa pitää.. ne on erinäköisiä kuulemma, eli pitäis (kuulemma)tietää onko vauhtipyörä samanlainen ja kiinnitykset.. soitin entiselle maahantuojalle mutteivat tienneet, joten tiedonjano jatkuu


psychobilly 06.11.2005 11:05

samaa ne tuppas meille ainaki kun sellainen kytkin vikanen tossa oli ja samanlaiset ne kyl oli ku verrattii ja auto oli 87

mc romujoosep union support ajaa kilot

vesku.r 06.11.2005 19:56

Aika hauska kun ainakin paikallisessa varaosaliikkeessä erilliset tilausnumerot ja väittävät myös et ohjekirjassakin ulkonäöstä erilaiset kuvaukset, samoin koko (turbo pari milliä pienempi) jousi olis kovasti jäykempi. juuri tämä jäykkyys kiinnostaa. mutta jos teille samaa tarjottu tarkoittais et sama menis=hyvä juttu. onko sulla mitään mahkua tarkistaa tuota mitenkään kun ei varmaan liike ota kytkintä takaisin jos sitä ensin ährää paikoilleen ;)


psychobilly 06.11.2005 19:59

motonetis ainaki sama tarjo tdhen ja dhen ja kelpas


mc romujoosep union support ajaa kilot


Sivu luotu: 07:55 (GMT +2).