![]() |
lohkolämppärin vastuksen vaihto
Mitenkäs tollasen normi henkilöauton vastus vaihdetaan, pystyykö mittarilla lukea onko vastus esim. poikki tai oikosessa? Hintaa kattelin osalle alle satkun luokkaa. Alkas oleen ajankohtanen prokkis taasen. Mikähän noita epäkuntoon ylipäätään sattaa/ olisko kolahtanu kiveen vakko kondessivettä tai vast? Niin ja voihan se johtoki olla poikki vaan mitenkäs sitte?
Mistäs lähtis vikaa ekana ettimään? |
Oli sitten defa,calix tai joku muu niin yks kolmesta nastasta on maa,loput vastuksen,maa selviää yleismittarilla. Vastuksenkin voit mitata samalla. Tarkasta johdot ja liitokset. Vastuksen vaihto riippuu onko säteily-, lohko- vai letkulämmitin..
|
Ohmikoneella eli yleismittarin resistanssialueella mittailet. Ehjän elementin vastuksen pitäisi olla jossain välillä 50...80 ohmia tehosta 4 riippuen. Isotehoisella on pienempi vastus.
Sitten pitäisi vielä todeta eristysresistanssi ja siihen tarvitsee oman mittarinsa, mutta jos tuota ole niin edelleen ohmikoneella kattelet että kummankaan noista vastuksen liitoksen ja rungon välillä ei ole alle 230000ohmia eli 230kilo-ohmia. |
Juu, sökönähän tuo. Vois suosiolla laittaa webaston, niin siinäpä olis vuosiks laitetta ja lämmintä autoa. Saahan nuo irti sitten autoa vaihtaessa kaiketi, tai huomioi sitten myyntihinnassa, vaan tuskinpa saa edes murto-osaa omistaan takaisin..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 10:27 (GMT +2). |