Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Trial modi luokan autot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=152888)

HannuNurminen 26.10.2017 12:10

Trial modi luokan autot
 
Laitan tän vielä tähänkin:

Morjens, onko tällä hetkellä sellasia henkilöitä ketkä suunnittelee modi luokan auton tekemistä trialiin? Sääntöluonnosta on tullut maailmalta ja voisin sitä käydä läpi jonkun kanssa jos on intoa.

offroadjouni 26.10.2017 13:17

Ei ole suunnitteilla, mutta sääntömuutokset kiinnostaa kyllä. Laita edes pääpiirteitä näkyviin jos on tiedossa.

HannuNurminen 30.10.2017 07:23

1 Liiteet
Ohessa on sääntöehdotus, sen kohtalo selviää marraskuussa olevassa kokouksessa, saa antaa mielipiteitä, Kiitos.

baxxter 30.10.2017 14:10

"The purpose of this group is to have regular 4x4 cars (suzukis, jeeps etc.)" vois muuttaa muotoon "The purpose of this group is to have only suzukis and jeeps."
-Rungon mittaa, akseliväliä, korin mittoja ei saa muuttaa, niin "pitää" valita suzuki tai jeep? Esim LJ:stä ei saa leikata puskurin alta etuhelmapeltiä pois, mutta takakulmat kyllä saa silpoa?
-Coiloverit ja ilmatikut on kielletty, mutta portaalit sallittu? Jopa lisäsäiliölliset iskarit on kielletty, vaikka trial ei varsinaisesti ole vauhtilaji ainakaan siinä määrin että lisäsäiliöstä saisi mitään etua? Vaikea ymmärtää mikä on tavoitteena, kun tuossa kielletyt muutokset on helpompia ja jopa halvempia kuin irtojousilla ja iskareilla askartelu. Portaaliakselin saattaminen auton alle varsinkin kunnon jarruilla vie äkkiä rahaa ja/tai työtä enemmän kuin koko muu alusta sekä tuo enemmän modia lähemmäs promodia kuin mikä tahansa jousi/iskari?
-Bumpstopit ovat osaltaan turvallisuusvaruste, joten tarvitseeko kieltää? Jos tosissaan haluaa loikata, tekee sen ilman bumpstoppekin.
-3.6.4.1 ohjauksen osalta on muuttamaton, näkisin että haastava on vaihtaa erillisjousituksesta jäykkään akseliin ja pelkästään porata simpukalle uudet reiät? Esim autossa jossa ohjausosat on akselin takapuolella.
-

-villeN- 30.10.2017 18:33

On kyllä kieltämättä vähän hassuja uudistuksia?? korin osalta tullut huomattava määrä tiukennuksia että pitäisi olla vakiomman näköinen mutta kuitenkin sallitaan akselimuutokset, mukaanlukien porttaalit?? itellä suunnitteilla pitkä pajero modi luokkaan ja korin osalta muuten olikin kaikki selvää mutta uutena juttuna tuli tuo lattiahomma, eli täytyykö auton lattian olla oikeasti alkuperäinen/alkuperäistä mukaileva? vai saako lattian tehdä uusiksi tasaisesta alumiinilevystä jos esim takapenkit poistettu ja autosta tehty ns. lavamalli?

HannuNurminen 31.10.2017 10:32

Hyvä että herättää keskustelua, sen enempää en näihin ota kantaa tässä vaiheessa vaan nimenomaan haluan noita mielipiteitä jotka kirjaan ylös kokousta varten. Siellä asiaa sitten vatvotaan ja saadaan joku päätös.
Kiitos tähänastisista kommenteista.

baxxter 31.10.2017 13:30

Voisko olla että koko perusajatus muutetuista sarjavalmisteisista autoista on jo aikansa elänyt? Onko auton pakko olla tehtaan mitoissa rungon ja korin alaosan osalta, kun yksinkertaisimmat tehdastekoisetkin ovat suorasta pellistä ja 90asteen kulmista tehty ja ainoa mistä erottaa on maski? Säännöt voisi kirjoittaa niin että korin pitäisi olla enemmän auton kaltainen kuin promodi ja teknisesti rajata esim hydrauliohjaus, kääntöjarrut ja portaalit pois. Ehkä jokin rengaskokoraja?


Sivu luotu: 09:04 (GMT +2).