![]() |
Hiluxin rungon katkaisu/uusiminen
Hiluxin runko mätä takaosasta ja löytynyt ehjä takaosa ja aikomus katkaista vääntösauvojen takakiinnityksen ja poikkipalkin välistä missä runko on suoraa "putkea".
Kysymys kuuluu että miten tehdä se niin että siitä saadaan vahvin liitos. Ei mielellään mitään ulkopuolisia vahvikepeltejä "fisherplate" sillä siitä tulee ruostepesä eikä myöskään putki runkoon sisään sama ruostepesä juttu. Runkohan niissähän on "boksattu" eli mitä mieltä asiantuntijat on jos sisäpuolen leikkaa pois että siitä tulee u-palkki rungosta minkä sitten katkaisee ja hitsaa ja sen jälkeen uusi sisäpuoli runkoon niin silloinhan olisi eri saumat/liitokset ulko ja sisäreunassa. Kertokaa sanoin kuvin ja piirustuksin miten parhaiten toteuttaa kyseinen operaattio sillä niitä on varmasti tehty moneen japanilaiseen maasturiin vuosien varrella. |
Mie katkasin rungon poikki 90 asteen kulmassa ja hitsasin uuden RHS-palkin kiinni 100% saumalla. Sauman päälle hitsasin salmiakkivahvikkeen 100% saumoin.
|
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=207877 Tää on Lj70:n runko johon tein rungon korjauksen joskus yli 10v. sitten kuvailemallasi tavalla. |
Sivu luotu: 03:49 (GMT +2). |