![]() |
Discovery td5 kokemuksia??
Tuommosta suunnitellu 2002 keppivaihteinen.nyt risut ja ruusut.
|
????
|
Menee tonne kans kattelemaan. Kaikenlaista murhetta ja surua näissäkin on, kuten kaikissa muissakin autonromuissa.
http://forum.roverfriends.fi/viewforum.php?f=22 Toki täälläkin notkuu samoja naamoja mutta väriä tunnustavien palstalla tieto-taito-arvaus on koostettuna. :) |
Mahtavat ajo-ominaisuudet, kestävää ja koeteltua tekniikkaa, ruostevikaa korissa, varaosia ja kaikenlaisia offroad-varusteita löytyy edullisesti, kalliit verot & vakuutukset (kuten kaikissa näissä vanhoissa painavissa romuissa), riittävästi koukkupainoa, hyvä vetoauto, sähkövikaa. Noi nyt tuli ekana mieleen. Itellä oli viitisen vuotta D1 ja tykkäsin kyllä.
|
itellä oli -99 D2 ajoin sellaset 300tkm vikoja
- ruoste sekä korissa ett'ä rungossa - kansipahvi 300tkm - jarrsatulat ruostuu... ollakseen daily driveri ( ei ns offikäytössä, siihen muita kulkimia) niin yksi viattomimpia autoja, muita ollut käytössä pösö 605, rellu laguna 2,2d, toyota Yaris, ym. osat halpoja, saatavuus hyvä ja helppo korjata ite. Huonona puolena "laiska" ja kalliit verot. //Janne |
No niin hyvä kun tuli vähän tietoa.metsästys käyttöön olisi tulossa.maksimissaan 31 renkaat ja sitä rattaa.onko tuo td5 kin laiska?verrattuna vaikka 2.8 pajeroon?
|
En tiedä vaivaako ruoste noita kakkos-discoja yhtä pahasti kuin ykkösiä mutta suosittelen penkomaan auton pohjan huolellisesti. Minulla on projektina disco -97 ja en ole missään muussa autossa yhtä pahoja ruostevaurioita. En edes samanikäisessä Väyrysessä. Koko lattia edestä taakse, tavaratilan pohja, takapuskurin etupuolella oleva palkki, kynnyskotelot kaikki aikalailla vaihtoon. Syynä lienee surkea ruostesuojaus, herkimmin lähtee pistehitsatuista saumoista jotka ovat laadultaan jotenkin heikomman oloisia kuin mitä olen muissa autoissa nähnyt. Osa ruostumisesta on selkeästi lähtenyt sisältäpäin, ainakin vuotavat alppi-ikkunoiden ja tuulilasin tiivisteet lienee osasyyllisiä... Yhtä kaikki, ajattelin siitä silti auton tehdä. Ostin sen enkä esim Pajeroa. Ruosteen määrä vaan oli aikamoinen ylläri.
|
Kakkosdiscossa ruoste iskee enemmin runkoon, takapoikkipalkki tankin tienoilla on käsittääkseni pahin ja syytä tarkistaa. Toki vuotavat alppi-ikkunat tai kattoluukku voi tuossakin mädättää takaluukun lattian /lattiat jos ovat märkänä, muutoin kori pitäisi olla inan kestävämpi kuin ykkösdiscossa. TD5 on hyvä kone ja rivakampi kuin 200 tai 300 TDI, hieman kranttu öljylle eli oikeanlaista laatua ja tarpeeksi usein vaihto. Öljyn kulkeutuminen ECUun oli jo vissiin mainittu ja vaatii johtosarjan vaihdon jos ei ole tehtynä. Omassa Defessä myös MAF-anturiongelma ko. koneessa, uusi VDO:n tekele on halvimmillaan vähän alta 60 puntaa, halvimmat tarvikehässäkät jättäisin ostamatta....
|
Sivu luotu: 15:13 (GMT +2). |