Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Venttiilikopan tiiviste 2l2 koneessa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=152361)

offila 17.09.2017 21:45

Venttiilikopan tiiviste 2l2 koneessa
 
2l2 koneen venttiilikopan tiiviste vuotaa. Onko ostettava alkuperäinen toyota vai toimiiko siinä muiden myyty tiiviste eli sopivuus uraan on mikä? Onko se parempi liimata vai kuivana paikoilleen

0ltzi 18.09.2017 16:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offila (Viesti 1357871)
2l2 koneen venttiilikopan tiiviste vuotaa. Onko ostettava alkuperäinen toyota vai toimiiko siinä muiden myyty tiiviste eli sopivuus uraan on mikä? Onko se parempi liimata vai kuivana paikoilleen

jos hyvän haluaa kerrasta ni hae ihmeessä orginaali. ja itse panisin kuivana :D

BJ-40/76 22.09.2017 22:31

maailmalla on montaa tarvikevalmistajaa tiivisteille; osa täysin ala-arvoisia, toki hyviäkin on, mutta hinta ei silloin ole se "halvin mahdollinen"

Minulle tuli taannon hdj-80 koneeseen tiivistesarja sumujen saarilta, ja venttiilikopan tiiviste alkoi vuotaa 2-3 vuoden kuluttua.
(toki kesti huomattavan hyvin verrattuna kannentiivisteeseen:mad:)

-> jos ei "varmaa" tietoa, niin laita alkuperäinen, toki tuossa 2L2 tuo kopantiiviste on niin helppo vaihtaa, että voi ostaa ensin halvan ja sitten hyvän.... Nuo toyotan tiivisteet, ainakin osa, on ns. järkevänhintaisia, ja Laatuero tarviketiivisteisiin varsinkin stefojen kohdalla on pahimmillaan aivan järkyttävä.(olis esim. muutama hdj-80 etuvetarin stefa halvalla myynnissä)


Minä olen joskus taannoin "paikkaillut" noita vuotavia venttiilikopan tiivisteita (mm.Toyotan 2T-g ja 18R-g bensakoneista, siis noista -70 luvun Yamahan kannella olevista DOHC-koneista, koska niitä ei käytännössä saanut uutena)
Bilteman punaisella silikonilla; tiiviste ja pinnat puhdistetaan puhtaaksi esim. jarrupesulla, ja sitten hierotaan sormella silikonia ohut kalvo pintoihin ja tiivisteeseen, ja sitten pieni "palko" silikonia molemmin puolin tiiviistettä ja varovasti kiinni; ruuvien momentti 1/5 normaalista: ja parin päivän päästä sitten oikeaan momenttiin. (jos pitää lähteä ajamaan heti, niin kiristys suoraa normikireyteen (joka on muuten aika pieni, ainakin noissa em. m6 kierteellä olevissa venttiilikopan ruuveissa/muttereissa.)


Sivu luotu: 12:37 (GMT +2).