Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   L200 2003 automaattivaihteisto vika (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=151537)

Dectane 20.07.2017 21:15

L200 2003 automaattivaihteisto vika
 
03 vuoden diesel l200. Auto rääkyy 80 vauhdissa 3000rpm, ei ilmeisesti pykällä nelosta? Öljyt vaihdettu kierrättämällä ja sihti putsattu. Od namiskuukkeli kepistä piipattu ja vaikuttais pelaavan, myös valo syttyy mittaristoon. Od anturi/venttiili laatikon kylestä mitattu ja todettu ehjäksi (13ohm). En ruukaa soitella autojen perään mutta nyt joutu ja kääntymään entisen omistajan puoleen hyvässä hengessä, oli itekki epäilly yhden vaihteen puuttumista eikä osannut sanoa mitään.

Mikä neuvoksi, ennenku pistää laatikon vaihtoon? Jossain ois vissiin laatikolle rele mutten oo vielä löytäny.

ISE 20.07.2017 22:30

joissakin automaateissa on lämpöanturi joka ei anna vaihtaa suurinta vaihdetta ennen kun öljyt lämpenee,voisko olla että anturi vika.

Dectane 21.07.2017 06:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1352718)
joissakin automaateissa on lämpöanturi joka ei anna vaihtaa suurinta vaihdetta ennen kun öljyt lämpenee,voisko olla että anturi vika.

Kuullostaa järkevältä, täytyypä mittoa. Alle 125 astetta niin ei päästä läpi ja 143-151 astetta niin lyö käret kiinni. Kuullostaako oikealta? Ei mitään käryä kuinka korkealle tuommosessa automaatissa öljyjen lämpötila kipuaa....

offroadjouni 21.07.2017 20:50

Asteet ei kyllä osu oikeaan haarukkaan. Tietämättä tai googlaamatta enempää, normaali lämpötila automaatin öljylle voisi olla jotain 60-80 astetta.

BJ-40/76 21.07.2017 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1352731)
Kuullostaa järkevältä, täytyypä mittoa. Alle 125 astetta niin ei päästä läpi ja 143-151 astetta niin lyö käret kiinni. Kuullostaako oikealta? Ei mitään käryä kuinka korkealle tuommosessa automaatissa öljyjen lämpötila kipuaa....

Tämä taitaa olla ylikuumenemisen merkkivalo?

kenppi 24.07.2017 22:01

Siinähän taitaa mennä laatikolle vaijeri kaasuvivulta? Sen saa ottaa aika löysälle että vaihdot ei tapahdu yläkierroksilla. Joku 2-3cm löysää vaijerissa kun auto käy tyhjäkäyntiä, ainakin muistelisin niin. Jos sitä vaijeria ei siellä ole niin ei taida auttaa kuin purkaa ja puhdistaa se vaihteisto, jos ei sitten joku johto ole poikki solenoidilta.

Dectane 25.07.2017 07:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenppi (Viesti 1353046)
Siinähän taitaa mennä laatikolle vaijeri kaasuvivulta? Sen saa ottaa aika löysälle että vaihdot ei tapahdu yläkierroksilla. Joku 2-3cm löysää vaijerissa kun auto käy tyhjäkäyntiä, ainakin muistelisin niin. Jos sitä vaijeria ei siellä ole niin ei taida auttaa kuin purkaa ja puhdistaa se vaihteisto, jos ei sitten joku johto ole poikki solenoidilta.

Niitä vaijereitaki oon testaillu kaikenmaailman kireyksillä ja irtiki

Dectane 25.07.2017 07:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1352797)
Tämä taitaa olla ylikuumenemisen merkkivalo?

Näytti olevan, eilen tuli tuo tutkailtua


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).