![]() |
Toyotan vaihteiston rallattelu...?
2.4D -91 runner. Kytkin ylhäällä ,tyhjäkäynnillä laatikko (kytkin) rallattaa, ääntää. loppuu kun kytkimen painaa pohjaan. Öljyt vaihdettu (GL5) Onko syytä kenties huolestua?
|
Painelaakeri vika
Ainakin mulla hj61 teki saman |
Ei vaikuta rallatteluun mut pitäskö olla gl4
|
joo, pitäis varmaan olla 4 ta mutta sattui olemaan gl5 ta niin pistin sitä. jos siitä ei haittaa ole...?
|
Lainaus:
Kyllä toi rallatus kuuluu laatikosta. Saattaa loppua kun vaihtaa jäykemmät öljyt. Mulla pitää l200 ihan samaa ääntä. Loppuuko se myös kun nostaa kierroksia? |
no jaa voisko olla kytkinakselin laakeri?
|
Kytkimen keskiö löystynyt ja jouset helisee.
|
Tuskinpa.
Tolla runnerillas on luultavasti ajettu sen puol miljoonaa joten se vaikuttaa asiaan,ja lootaan (R150f) suositellaan GL4/5 öljyä. Voit kokeilla silleen et nostat hieman kierroksia(kytkin ylhäällä) ja jos rallatus vaimenee kierrosten noustessa ni vika ei ole vika vaan ominaisuus,jos rallatus ei vaimene vaan korkeintaan hieman muuttaa ääntä niin kytkin akselin laakeri on väljä,ja koska se on isohkon kokoinen ei se heti hajoa. Sitte ku keppiin alkaa tuntua ravistusta ja pykälät kangistamaan on loppu lähellä,ja meteli sen kun kasvaa. Oon jokusen lootan purkanu mut en oo nähny yhtään korkannutta joten yleistä ei hajoaminen ole.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Käyny itelle ja lukemani mukaan käyny muillekin. Oisko ollu joku 70tkm kun alkoi Sachsin levy rallattamaan ja 90tkm oli mittarissa kun möin auton ja annoin kytkinpaketin kaupan päälle. |
Runerissakin helisee myös kytkimen työsylinterin ja painelaakerin välillä oleva vipu, joka tulee laatikosta läpi, mikä lie hienolta nimeltään. Aiheuttaa kuvailemaasi ääntä ja resonoi ilkeästi tyhjäkäynnillä. Omalle kohdalle on sattunut kytkinakselin silmälaakerivika, joka oireilee niin että kabiinissa kuuluu jurnutusta, sen tuntee kyllä, ei ole pelkkä ääni. Kytkin on hajonnut veljeltä, se ei oireillut kuvailemallasi tavalla vaan keskiö repesi irti varoittamatta kesken ajon, keskiön jouset 2,4 diesel toyotissa helisee lähes aina.
|
mulla rallattaa kans... on kytkin paketti vaihettu ja ei muuttunu... öljyt vaihettu ei muuttunu.... yhdelle tutulle oli kans samaan vikaan vaihdettu kaikki laakerit vaihdelaatikkoon ei muuttunu.... luultavasti hampaat kulunu
|
tyhjäkäyntiä pikkusen isommalle ;D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tätä juuri tarkoitin
Lainaus:
|
Lainaus:
|