![]() |
Renkaiden kuluminen
2 Liiteet
Tervehdys... mikä se aiheuttaa renkaan epätasaisen kulumisen... kuluu vähän sieltä ja täältä
|
Väärät ohjauskulmat.
Väljät nivelet. |
Aurauskulmasta kannattaa aloittaa
|
"Sopiva" nappularenkaan pintakuvio....välillä tiehen ottaa paljon nappuloita ja välillä vähemmän....ne vähäiset nappulat kuluu nopeampaan kuin se laajempi rivi nappuloita. Mm enduropyörän nappularenkaat edessä kuluu lähes aina tuolleen...
|
nappulakuvio ei kestä asfaltilla pitkään,monasti ei vetävänakselin kumit menee hampaalle ensin.
|
Kyllä mulla hodarin bfg mt:t on kuluneet täysin tasaisesti ~50tkm matkalla.
|
Rengaspaineet kannattaa kanssa kattoo.
|
Lainaus:
Noh BFG:n mutikat nyt ei ole ihan kaikista karkeimmat nappularenkaat, mutta kuitenkin.. |
Lainaus:
|
Joo
Joo eli autokatsastettu huomautuksetta.. kulmat oli kohillaan... huomasin että juuri nuissa kahdessa renkaassa jotka on kuluneet on tasapainoitus painoja enempi... tiiä sitte onko merkitystä... ja rengashan on insaturbo
|
Ite ainakin huomannu että risukeuloissa kuluu helpommin portaalle eturenkaat verrattuna jäykkään akseliin.
|
[QUOTE=jomppe86;1351395]Joo eli autokatsastettu huomautuksetta.. kulmat oli kohillaan... huomasin että juuri nuissa kahdessa renkaassa jotka on kuluneet on tasapainoitus painoja enempi... tiiä sitte onko merkitystä... ja rengashan on insaturbo[/QUOTE
Noi insat on kyllä monella tutulla kulunut pykälälle hyvinkin nopeasti. Pinnattu rengas, rungot sekasarjaa. Ei toki uuden merkkirenkaan hintainenkaan. Omista renkaista pahiten pykälälle meni vanha lapikas. Bf kesti, kunnes runko nitkahti. Yli 50 tkm kuitenkin. |
Lisää kuvia
1 Liiteet
Miten vittu voi terveesä renkaassa olla tommoset patit
|
Aussi foorumeilla epäilleet myös huonojen iskareiden aiheuttavan aallolle kulumista.
|
Jos haluaa hyvät ja halvat, niin pitää ostaa 8
Lainaus:
Ota venttiili irti; siis laske paine pois, ja jos patit laskee/muuttuu jopa kuopiksi, niin ilma oli väärässä välissä. Noissa pinnoitetuissa renkaissa oli ainakin taannoin (Laajempaa kokemusta lähinnä henkilöauton renkaista) melkoista laatuvaihtelua; siis pahimmillaan renkaan leveys JA profiili muuttui pinnoituksessa! Se, että pinnoitettavat rungot on mitä merkkiä/mallia sattuu olemaan, lienee aivan normaalia; ns. "paremmat pinnoittajat" kertoivat että rungot oli max 4? vuotta vanhoja, ja virheettömiä; joka heidän ilmoituksen mukaan tarkoitti sitä, että paikattua rengasta ei pinnoiteta. Ja kyllä sieltä sisältä löytyi toisinaan hienosti viimmeisteltyjä "koiranpaskan" päitä. Mielestäni paljon vaarallisempaa oli se, että yhdessä ongelmatapauksessa ilmeni, että nokian hakkapeliitta- nastarengas oli pinnoitettu kesäpinnalle. Ja uskoisin, että maasturin renkaissa on juurikin tuo "ikäongelma-" siis noita isompia, normaalikantavuudella olevia, renkaita käytetään vuosikausia tehdasuutena, siis pinta ei lopu ennen kuin 10? vuoden kohdalla? Ja sitten kun ne käy prosessin läpi, ja ajetaan harrastekäytössä pinta puoleen, niin renkaalla on ikää enemmän kuin rippikouluikäisellä? Ja noissa "nappularenkaissa" on vielä se ongelma, että niiden runko voi olla ns. katurengas, ja siihen kun "liimataan" 30 milliä korkeita nappuloita, niin renkaan runko joutuu elämään aivan eri tavalla, kuin rungon valmistaja on suunnitellut.... ja siis tämän kaikki suunnitellun käyttöijän jälkeen. |
Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä..
Noita pinnoitettuja renkaita kun ostelee niin yhtään ei tiedä mitä saa, siellä voi hyvin olla runkovikaisia romuja seassa :D Siellä ei paljoa renkaita katsella kun makaroonit vetää naama hymyssä remmiä renkaan pintaan ja nauravat paskasesti päälle kun saavat renkaan raatoja maailmalle. |
Patit
Näitä patteja ei löytyny kuin yhdestä kohtaa rengasta... iskareissa oli katsastuksessa arvot 68 ja 62% en usko oikeen iskareihin... mitään remonttia ei ole tarttenu laakereihin,niveliin tehä katsastuksien välillä ja leima tuli huomautuksetta... eipä tartte enää ostaa insan renkaita...
|
Noissa nappularenkaissa huomannut samaa omassa risukeulassa, myöskin etupäässä kuluvat huomattavasti nopeammin kuin takana vaikka ei nelikko päällä ajele. Jossakin vaiheessa tuli välillä siirrettyä takaa eteen ja päinvastoin noita että pikkuisen tasaisemmin kuluisi. Nivelet, iskarit ja suuntaukset ok.
Noissa halpis pinnoitetuissa tuo ero vielä korostuu, on koitettu myös eri ilmanpaineilla. Jos on pääosin asfalttiajoa niin ei tunnu olevan järkeä pitää alla. |
"Traktori"kuvio. Ei tarvita mitään muuta syytä. Eli kuvion eläminen ja osuminen tiehen, paljon tiellä ajavat traktorikuskit käyttää palakuviota tai kääntää pyörimissuunnan toisinpäin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Väärät kulmat! |
Mulla on kaikki rengas sarjat kuluneet juuri noin, riippumatta auton ja renkaan merkistä. Jotkut kuluu nopeammin pykälille ja jotkut sitten käyttöikänsä lopussa. Näyttää normaalilta.
|
Lainaus:
Lainaus:
Itellä belaruksessa ajo 90% maantietä ja renkaat kuluu tasaisesti Tosin takana taitaa olla tällä hetkellä karvan alle 4bar ja edessä vähintään 4 yleensä 5 :D Rungot loppuu ennen kuin lavat renkaista Mutta kun bead;i alko repeemään etusesta irti piti jättää paine 2,8 bar;iin ja rengas kulu silmin nähtävästi 42km matkalla maantietä. Taisin mittailla, et 2cm lähti lavan päästä keskeltä rengasta ja lavat kulu vinoiksi |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 09:22 (GMT +2). |