Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   vanha puutarhakone (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=151186)

lacrits68 21.06.2017 19:23

vanha puutarhakone
 
moi!

sain vanhan perheklonodin paapalta. sellanen "puutarhakone" http://www.mantis-finland.com/WebRoo.../4tahti800.jpg vanha mutta ihan siisti.
(kuvalla havannointia, oma vain 20v vanhempi).

MUTTA....jos sen saa heti käyntiinniin se käy ja kukkuu. MUttA jos se sammuu/sammuttaa, niin seuraavaa käyttöä saa odottaa seuravaan päivään. se ei käytö jälkeen lähde millään käyntiin. ei sitten millään. tulppa on "kuiva" ja pensaa tulee.

missä vika, oma mielikuvitus antanut periksi.

thänks

Janne

Heering80 21.06.2017 19:55

En tiedä tarkalleen mitä puhun, mutta veikkaan silti et lämpösenä puristukset kateissa :) Et sylinterin ja männän välys liian iso. Tarttisit leveämmät männänrenkaat, tai ylikoon männän.

Ja siis todennäkösesti tos mun jutussa ei ollu järjen hiventä kun en moottoreista mitää tajuu, mut joku muu saa torpata sen jos keksii paremman.

Jappi 21.06.2017 20:07

Jos on nelitahtinen niin venttiilit voi kantaa.

Viipo 22.06.2017 06:17

Komppaan edellistä. Vasta viime viikonloppuna tutkittiin kaverin appiukoltaan saamaa "myyrää" eli tuommosta puutarhajyrsintä 4-tahtisella brigg/strattonilla. Oireena oli, et lähtee kylmänä käyntiin ja käy, mutta tehoa ei ole oikein ollenkaan, eli melekin heti rasituksen alla kyykkää, ja lämpimänä ei ampumallakaan käyntiin.
Purettiin moottori, ja tutustuttiin tekniikkaan. Purettiin muttereiksi ja kun ei mitään tuntunu olevan varsinaisesti rikki naarmuisen sylinterin lisäksi, todettiin venttiilien jäävän auki puristustahdin tullessa. Venttiileitä ei viititty purkaa irti sylinterin kupeesta, mutta kun nokka-akseli oli irti, niin viilattiin raakasti pois tavaraa nokkien seuraajalautasten varsista.
Ei meillä ollu tietenkään edes mitään aiheeseen sopivaa oikeeta viilaa, vaan Leathermannin timanttiviilalla reiluja siivuja.
Ei mitään käryä oikeista nimityksistä, oisko ne niinku kiinteet nostaja, jotka tulee vasten venttiilin vartta? No, laitettiin kone nippuun ja tunnusteltiin näppituntumalla ja silimällä, niin vielä piti viilata aika paljon.
Viilaus onnistu helposti "huohotinluukusta" jonka takana ne nostimet ja venttiilinvarret kohtasi. Pyöräytys konetta venttiilin nostolle, random objekti väliin, pyöräytys takaisin. Ja Leathermannia venttiilin varrelle ja nostajan varrelle.
Molemmille venttiileille saatiin lopulta "havaittava" välys. Ei ollu liuskamittaa, mut lonkalta heittäsin 0.10 - 0.20 mm

Ei mitään käryä, miten se oikeesti pitäs tehhä... Joku muu vois kertoa sen?

Rölli 22.06.2017 22:19

Mitenkään tähän liity mut mulla on partnerin sahassa ollut sama oire kolmannesta tankillisesta asti. Kylmänä lähtee ekalla ja käy kunnes sammuttaa tai bensa loppuu. Sit saakin odotella et jäähtyy ihan kylmäksi. On koitettu eri tulppia ja kaasariakin on säädetty itse ja muutaman huoltoliikkeen toimesta mut ominaisuus vain on ja pysyy.
Vaan hyvin sen kanssa on toimeen tullut kun sahailut satunnaisia ja toisen saa lainaan jos oileen isompi tarve tulee.


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).