Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol vetovika,,,, (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=151182)

patrok 21.06.2017 08:31

Patrol vetovika,,,,
 
Moro vaa.Tosiaan semmonen juttu,että patrolli 4-veto päällä vetää hetken ja sit taas paukahtaa ja veto on pois .Etu kartaani pyörii koko ajan vaikka paukkuukin

Danlig 21.06.2017 09:12

Kuulostas että siellä jotain vikaa ois, vm taitaa olla jotain 1951-2017?

En kyllä kysymystä varsinaisesti ymmärrä, jos se neliveto pysyy päällä(?) ja kardaani pyörii ja joku paukkuu nii kaitpa ne sit napalukot siellä paukkuu eikä pidä.

Mutta jos neliveto hyppää laatikosta pois silmästä ja silti etukardaani pyörii ja joku paukkuu muttei oo vetoja nii jaa-a

Nalle 21.06.2017 09:40

Hyppääkö se nelikko ihan kokonaan pois päältä, eli keppikin liikahtaa takaisin takavetoasentoon, vai jatkaako auto paukahduksen jälkeen kuitenkin nelivetona?

Jos nelikko oikeasti pomppaa pois päältä keppijakiksessa, niin sen onneksi huomaa ja silloin vian voi paikallistaa sinne nelikon kytkentäholkkeihin.. Jos kyseessä olisi alipaineohjattu neliveto (Patrolissa muistaakseni semmoista vissiin ei ole...?), niin silloin vian pakallistaminen on jo vaikeampaa, koska neliveto vain käväisee pois päältä, kun alipaine imee nelikon takaisin päälle, kun tiukka paikka hellittää..

Paukahdus voi tulla monestakin eri paikasta. Yksi vaihtoehto on napalukko, joka antautuu. Onko tuossa automaattiset napalukot, vai manuaalit?

Sitten on tietty mahdollista, että se pamahdus tulee jommasta kummasta kardaanista, eli onko ristikot tai Joke kunnossa, vai pääseekö siellä joku paukahtamaan jännityksessä?

patrok 21.06.2017 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Danlig (Viesti 1350440)
Kuulostas että siellä jotain vikaa ois, vm taitaa olla jotain 1951-2017?

En kyllä kysymystä varsinaisesti ymmärrä, jos se neliveto pysyy päällä(?) ja kardaani pyörii ja joku paukkuu nii kaitpa ne sit napalukot siellä paukkuu eikä pidä.

Mutta jos neliveto hyppää laatikosta pois silmästä ja silti etukardaani pyörii ja joku paukkuu muttei oo vetoja nii jaa-a

vuosimalli -87 ja manuaaliset napikset.keppi pysyy kyllä paikallaan.

patrok 21.06.2017 15:04

[QUOTE=patrok;1350457]vuosimalli -87 ja manuaaliset napikset.keppi pysyy kyllä paikallaan,etu renkaat myös tärähtää agressiisisesti sivuttain.

patrok 21.06.2017 15:05

[QUOTE=patrok;1350458]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patrok (Viesti 1350457)
vuosimalli -87 ja manuaaliset napikset.Etu renkaat myös tärähtää agressiisisesti sivuttain.


tapsa4x4 21.06.2017 19:22

Veikkaa että napalukko hyppää yli.

Po18 23.06.2017 09:17

Mitäs toi jakolaatikon ketju? Mulla Y60 oli ketju mikä paukkui.

ajelija 23.06.2017 09:56

Näin
 
160:ssä on vain rattaita ei ketjua. Voisihan tuo johtua etuperän hampaistakin tai vetonivelistä tai boorituksista...

Nalle 23.06.2017 10:01

Voisko vetaonivelen kruunu olla halki ja vetari pääsee lyömään yli... Vaihtoehtoisesti sitten napalukon ja vetonivelen päädyn välinen boori, josta antaa periksi?

Sami89 23.06.2017 10:10

Kyl miä veikkaan samaa ku tapsakii jo sano, eli napalukko hyppii yli.

tapsa4x4 23.06.2017 11:04

Niin mul on varmaan 10 3.3patrollissa maastoajossa käyny noi että etupää paukkuu ja veto häviää ku napalukko hyppää yli.

Mul on muuten varastossa ehjät 3.3 manuaali napalukor

hiluvitkutin 23.06.2017 15:12

Niitä napalukkojahan voi sitte säätää.
Mullakin ollut että kytkentäholkki ollut liian kaukana

Kala92 23.06.2017 15:57

Tuppaa olemaan vaan jousi lukosta poikki ja murroksessa boorit moro näissä, kun rupee paukkuu :(

patrok 23.06.2017 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1350590)
Niin mul on varmaan 10 3.3patrollissa maastoajossa käyny noi että etupää paukkuu ja veto häviää ku napalukko hyppää yli.

Mul on muuten varastossa ehjät 3.3 manuaali napalukor

millasella summalla liikkus;)

patrok 23.06.2017 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1350585)
Kyl miä veikkaan samaa ku tapsakii jo sano, eli napalukko hyppii yli.

ilmeisesti molemmat lukot on avattu hetkittäin,toisen saa päälle käsin vääntämällä ja tuntuu siltä niikun pitäski,mutta toinen menee vaan jakarilla tai tonkeilla.:confused:

patrok 23.06.2017 20:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1350602)
Niitä napalukkojahan voi sitte säätää.
Mullakin ollut että kytkentäholkki ollut liian kaukana

Ahaa säätää:eek:nyt on putsattu kasattu ja vaihettu puolelta toiselle,saas nährä mitä sanoo, pitää vaan hommata toiselle puolelle uus akku, kun 115ah akku räjähti päästä:D:D:D

ajelija 24.06.2017 13:58

Mielummin
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patrok (Viesti 1350626)
Ahaa säätää:eek:nyt on putsattu kasattu ja vaihettu puolelta toiselle,saas nährä mitä sanoo, pitää vaan hommata toiselle puolelle uus akku, kun 115ah akku räjähti päästä:D:D:D

Osta mielummin kummatkin... Ei kai ole 12v puolelta ryöstetty virtaa lisälaitteille tms.? Aina alentimen kautta pitäisi ottaa. Muuten käy niin että tosiaan toinen akku kuolee aina nopeaan.

tapsa4x4 24.06.2017 15:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patrok (Viesti 1350623)
millasella summalla liikkus;)

100e pari vaikka.


Sivu luotu: 23:04 (GMT +2).