Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kia Sportage 2007 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=150841)

petlyyt 28.05.2017 08:46

Kia Sportage 2007
 
Moro

En oo varsinainen offilainen paitsi läskipyörillä. Ajattelin täältä kysyä neuvoa autoon liittyen. Autona siis otsikon mukainen nelivetona. Olen tätä ongelmaa tiedustellut myös KIA foorumilla. Aika nihkeetää tietämystä. Kun kytken nelivedon päälle ja käännän pyöriä kokonaan vasemmalle alkaa järjetön tärinä ja vastustelu, auto ei siis tahdo liikkua mihinkään. Kaks vedolla ei tätä ongelmaa ole. Sain yhdeltä pajalta arvauksen, jakolaatikko paskana???

Te joilla on nelivetotietoutta niin mistä lähden ongelmaa hakemaan ja onko oikeesti jakolaatikko se ongelma?

Petteri

hiluvitkutin 28.05.2017 09:37

Oikealle kääntäessä pelaa oikein? Jos pelaa, niin tuskin laatikossa mitään.
Oisko vetonivel särki.

petlyyt 28.05.2017 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1348381)
Oikealle kääntäessä pelaa oikein? Jos pelaa, niin tuskin laatikossa mitään.
Oisko vetonivel särki.

Mä jäin vähän epäileväiseksi tosta laatikosta, aika iso vika kuitenkin siis auton arvoon nähden

-MaTTi- 28.05.2017 15:19

Ei se jakolaatikko tiijä kumpaan suuntaan käännyt. Viskolla neliveto, eikö niin?

petlyyt 28.05.2017 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1348409)
Ei se jakolaatikko tiijä kumpaan suuntaan käännyt. Viskolla neliveto, eikö niin?

On joo

ISE 28.05.2017 21:02

otappas vetoakselin suojakumit nivelen isommasta päästä pois,ja laita uutta vaseliiniä.noin kokeeksi.

toyota4x4 28.05.2017 22:09

1 Liiteet
eikös siinä ole keskitasauspyörästön lukko sillä napilla https://cdn04.carsforsale.com/3/1005.../834391506.jpg
, silloin auto ei oikein käänny merkistä riippumatta sama ilmiö joka on normaalia. https://tekniikanmaailma.fi/autot/ka...tage-20-4wd-ex lueppa vaikka tuo artikkeli joka löyty 5 sekunnin googlettamalla elikkä autosi on jatkuva neliveto se nappi kytkee vetosuhteen 50%-50% ja avautuu 40km/h vauhdissa nappia voi painella esim talvella mökkitiellä joka auraamaton tai vaikka märällä pellolla muulloin siihen ei tarvitse koskea etenkään asfaltilla tai muulla pitävällä alustalla. ja vielä kerran elikkä ÄLÄ PAINA sitä nappulaa kesällä autosi on jatkuva neliveto.

hiluvitkutin 28.05.2017 22:38

Tekeekö se saman sinne oikeelle vai ei?

toyota4x4 28.05.2017 22:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1348449)
Tekeekö se saman sinne oikeelle vai ei?

parempi ettei painele sitä nappulaa turhaan auto on jatkuva neliveto! nappula vaikuttaa siis VAIN!! keskitasasupyörästöön.

petlyyt 29.05.2017 17:47

:o
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1348447)
eikös siinä ole keskitasauspyörästön lukko sillä napilla https://cdn04.carsforsale.com/3/1005.../834391506.jpg
, silloin auto ei oikein käänny merkistä riippumatta sama ilmiö joka on normaalia. https://tekniikanmaailma.fi/autot/ka...tage-20-4wd-ex lueppa vaikka tuo artikkeli joka löyty 5 sekunnin googlettamalla elikkä autosi on jatkuva neliveto se nappi kytkee vetosuhteen 50%-50% ja avautuu 40km/h vauhdissa nappia voi painella esim talvella mökkitiellä joka auraamaton tai vaikka märällä pellolla muulloin siihen ei tarvitse koskea etenkään asfaltilla tai muulla pitävällä alustalla. ja vielä kerran elikkä ÄLÄ PAINA sitä nappulaa kesällä autosi on jatkuva neliveto.



Sivu luotu: 15:53 (GMT +2).