![]() |
Vinssillä alaspäin
Mites on,
Jos (etu)sähkövinssin varassa joutuu menemään takaperin alas esim rastille niin jyrkkäää rinnettä ettei renkaat pidä niin voiko sähkövinssillä "peruuttaa" eli laskea alas? Mitä pitää ottaa huomioon, vai onko niin ettei ilman vaurionvaaraa voi? Vai voiko tosta vaan? Vinssi on Warn Tabor. Olis kiva tietää ennenkuin se on edessä ettei tule mokattua. |
minä olen vielä aika uusi kaikille vinssaus hommille. mutta kyllä ainakin ABT 8000 pystyy hyvin laskemaan auton vinssin varassa alas.
Laskettiin kerran alas semmosta pitkää mäkeä, vaijeri meinas loppua kesken, vaijeria noin 30m, kun piti käydä Shuttlen lantikka pelastamassa. Kyllä siinä vähän jännitti mutta hyvin meni. Varmuuden vuoksi tehtiin niin että kukaan ei autossa istunut kun laskettiin alas. Että jos joku olisi pettänyt niin vain auto olisi saanut vaurioita (jos olisi). Enemmän kokeneet offarit voivat varmaan kertoa paremmin miten oikeaoppisesti pitää tehdä. UAZ-315126 "Ulyanovsky Avtomobilny Zavod" |
Kyllä sanoisin, että siitä vaan.
Kokemusta on Warn CE6000 ja Comeupin 9000. Warni on liikkeissään aika lailla hätäisempi, komeuppi antaa vaijeria hyvin rauhallisesti. Monta rastia on haettu just tällä tekniikalla. Pahimmillaan auton koko keula ollut vaijerin varassa ilmassa ja siitä sitten alas. --Bisnis, sano ryssä kun naisen näki.-- |
Jos/kun vaan on jarru konnossa vinssissä niin pystyy laskemaan hyvin. Kokemuksia jarrullisesta ja jarruttomasta warnista... (sama vinssi siis, on vissiin jo sen verta käytetty että pitäis vaihtaa koko jarru).
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
Sivu luotu: 04:55 (GMT +2). |