Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Bertan mosa LäJään (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15021)

jakenbj 27.10.2005 19:59

Bertan mosa LäJään
 
Onko kellään kokemuksia B-moottorin asennuksesta LäJään?? Eikö koopee kaupitellut
jotain RJ:tä bertan pannulla?


JF 28.10.2005 01:21

Tarkkasilmäiset huomaavat ko. ilmoituksesta että moottorin lisäksi on vaihde- ja jakolaatikkokin BJ:stä.



kivinen 28.10.2005 08:31

Lainaus:

quote:
Tarkkasilmäiset huomaavat ko. ilmoituksesta että moottorin lisäksi on vaihde- ja jakolaatikkokin BJ:stä.



Ja se tarkoittaa samaa, kuin Bj:hin olisi laitettu ~19% tiuhemmat välitykset(4.11 -> 4,88). Toisaalta tarkoittaa samaa kuin Lj missä on kunnon alavääntö, eli mukava ajella hiljaa tarkkoja paikkoja.

Saattaa olla Lj vielä vähän kevyempikin kuin Bj, tästä ei ole koskaan kiusaa, eikä se kierrejousituskaan nyt haitaksi ole.

Tiellä varmasti aivan perseestä, koska Bj:n maamoottori ei ota kierroksia samalla tapaan kuin alkuperäinen turbonuhapumppu.

www.alanmiehet.com #1

Eskimo 28.10.2005 09:05

Lainaus:

quote:

Tiellä varmasti aivan perseestä, koska Bj:n maamoottori ei ota kierroksia samalla tapaan kuin alkuperäinen turbonuhapumppu.

www.alanmiehet.com #1
Paljonko läjän pata sitten kiertää? B ottaa sen 4000 kierrosta niin ei kai siinä montaa sataa kiekkaa oo väliä?

Hyrrällä sen B-koneenkin saa sitten heräämään vähän virkeämmin.

Ootko Jake laittanu Läjän?

- jm

KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.

kivinen 28.10.2005 09:32

Lainaus:

quote:
Paljonko läjän pata sitten kiertää? B ottaa sen 4000 kierrosta niin ei kai siinä montaa sataa kiekkaa oo väliä?

Hyrrällä sen B-koneenkin saa sitten heräämään vähän virkeämmin.

Ootko Jake laittanu Läjän?

- jm

KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.
Ainahan on niitä, jonka kaverin Lj kiertää 9000rpm puolella kaasulla. Mutta olikohan se jotain 5600 tai sinnepäin.

Suurin erohan noissa koneissa on minusta se, että B moottori on alavireinen eli alhaisilla kierroksilla tapahtuu ja kovemmilla sitten vähemmän. 2L-T:ssä se on juuri toisinpäin, eli alhaalla ei tapahdu mitään ja kovemmilla kierroksilla sitten se vähä mitä tapahtuu. Luonteeltaan aivan erilaiset moottorit. En tiedä muista, mutta kyllähän sitä maastossa enimmäkseen tulee ajettu matalilla kierroksilla. Mutta sitten tulee joku, joka ajaa vain maantiellä ja kokeilee B-moottorilla varustettua....

www.alanmiehet.com #1

jakenbj 28.10.2005 12:26

Ei vielä ole passelia läjää (sopivan hintaista) löytyny. Tämä ajatus tuli vaan mieleen
ku nurkassa pyörii yks bertan kone joutilaana. Jos sitä vaikka löytäs konevikaisen läjän
jostain sopu hintaan...



Sivu luotu: 23:07 (GMT +2).