Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   vw golf ongelmat (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=148926)

JNaukki 01.02.2017 08:43

vw golf ongelmat
 
onko palstalla ketään volkkareitten kans pelanneita.
potilaana vm.98 19tdi golf. olikohan agr kone.
oireena käyntiinlähtö.aikansa,n.puoli vuotta sahautti aika pitkään että käynnistyi kunnes ei enää starttaamalla käynnisty ollenkaan.vetämällä kyllä käynnistyy ja pelaa niinku pitääkin...?
polttoaineputki uusittu tankilta pumpulle,suodatin vaihdettu,ei vaikutusta.outoa on että vetämällä se tosiaan käynnistyy heti ja toimii moitteetta mutta ei starttaamalla ei edes lupaa.

bluevan 01.02.2017 09:22

Jos suodattimen päällä on muovinen liitin sokalla kiinni niin onko sen O-rengas uusittu..ne kun ainakin usein vuotavat (hörii ilmaa)

JNaukki 01.02.2017 09:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1334815)
Jos suodattimen päällä on muovinen liitin sokalla kiinni niin onko sen O-rengas uusittu..ne kun ainakin usein vuotavat (hörii ilmaa)

sekin on eliminoitu,vaihdettu erilainen suodatin.

Luoppis 01.02.2017 09:49

Olisko mahdollista, että startti on pikku hiljaa menettänyt voimaansa eikä jaksa enää pyörittää konetta tarpeeksi kovaa käyntiin lähteäkseen? Jos kerran hinaamalla saa käyntiin helposti? Tai sitten joku tosi outo sähköhärö vetää sammuttimen päälle silloin, kun avain käännetään startin puolelle?

Manninen 01.02.2017 10:18

Kokeileppa laittaa takaiskuventtiili polttoaineen tulo letkuun ennen suodatinta. Itellä ainakin parissa vw:ssä auttanu

JNaukki 01.02.2017 10:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1334817)
Olisko mahdollista, että startti on pikku hiljaa menettänyt voimaansa eikä jaksa enää pyörittää konetta tarpeeksi kovaa käyntiin lähteäkseen? Jos kerran hinaamalla saa käyntiin helposti? Tai sitten joku tosi outo sähköhärö vetää sammuttimen päälle silloin, kun avain käännetään startin puolelle?

sähköpuolen vikaa alkanu itsekin epäilemään...

JNaukki 01.02.2017 10:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Manninen (Viesti 1334822)
Kokeileppa laittaa takaiskuventtiili polttoaineen tulo letkuun ennen suodatinta. Itellä ainakin parissa vw:ssä auttanu

takaiskua ei ole ollu mutta sellaista siirto pumppua kokeiltiin suodattimen ja pumpun väliin.kerran käynnistyi ku aikansa sahasi ja sitte ei enää lähteny.

OPA 01.02.2017 11:55

minulla vanhemmaasa vw koneessa pumpun sisäinen diesel paine hävisi välillä säätimen jumiuduttua niin teki samaa. hyvin pyöri ja savua tuli putkesta muttei löhtenyt käymään. 2 metriä kun hinasi niin lähti. tämän jälkeen taas startilla heti käymään. yön yli seisottuaan ei taas millään.

estate 01.02.2017 12:39

Pumpun ajoitus tarkistettu? Pelaako hehkun valo normaalista? Rele 109 on tyyppivika ja aiheuttaa joko sen ettei hehkuta, katkaisee polttoaineensyötön tai virrat katoaa kokonaan jne. Ja sitten nelinapainen lämpötila-anturi kannessa, jos on rikki niin ei hehkuta ollenkaan.

Rohmo 01.02.2017 14:39

Mulla vähän samoja vikoja aikoinaan wolsun kanssa ja pumppu valskasi
tiivistesarjan dandemipumpulle homattiin tuolta

Ebay myyjä oli interspares2000

T Rohmo

JNaukki 01.02.2017 17:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja estate (Viesti 1334835)
Pumpun ajoitus tarkistettu? Pelaako hehkun valo normaalista? Rele 109 on tyyppivika ja aiheuttaa joko sen ettei hehkuta, katkaisee polttoaineensyötön tai virrat katoaa kokonaan jne. Ja sitten nelinapainen lämpötila-anturi kannessa, jos on rikki niin ei hehkuta ollenkaan.


Ajoitusta ei ole katsottu,täytyykin tutkia.
Hehkun valo toimii normaalisti kyllä.

JNaukki 01.02.2017 17:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmo (Viesti 1334839)
Mulla vähän samoja vikoja aikoinaan wolsun kanssa ja pumppu valskasi
tiivistesarjan dandemipumpulle homattiin tuolta

Ebay myyjä oli interspares2000

T Rohmo

Jeps.

jannev 01.02.2017 18:42

Ei ole tandem pumppua AGR moottorissa. miten lähtee lämpimänä lyhyen seisonnan jälkeen käymään.
Syöttöpumpun akseli voi olla myös kulunut väljäksi. se selviää ku löysää jakohihnan ja heiluttaa akselia ja sitä pitää heiluttaa ihan kohtuu voimalla, on sen vertta jäykkä stefa siinä.
Ajoitus kannattaa laittaa heittokellolla kohilleen, vaikuttaa aika paljon käynnistyvyyteen kylmänä, Ja nimenomaan heittokellolla
Kannattaa myös katsoa jos mahdolllista VAG-COMilla mitä anturit näyttää niin selviää onko ne kunnossa ja vikakoodit myös

JNaukki 02.02.2017 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jannev (Viesti 1334864)
Ei ole tandem pumppua AGR moottorissa. miten lähtee lämpimänä lyhyen seisonnan jälkeen käymään.
Syöttöpumpun akseli voi olla myös kulunut väljäksi. se selviää ku löysää jakohihnan ja heiluttaa akselia ja sitä pitää heiluttaa ihan kohtuu voimalla, on sen vertta jäykkä stefa siinä.
Ajoitus kannattaa laittaa heittokellolla kohilleen, vaikuttaa aika paljon käynnistyvyyteen kylmänä, Ja nimenomaan heittokellolla

Kannattaa myös katsoa jos mahdolllista VAG-COMilla mitä anturit näyttää niin selviää onko ne kunnossa ja vikakoodit myös

Siis kuluuko se itse akseli horoksi?? Sit kannattaa varmaan vaihtaa koko pumppu jos siinä on vikaa.
Ei se tahdo lämpimänäkään käynnistyä oikein millään...

jannev 03.02.2017 00:10

kokeile se välys ensin. vähän vaikuttaisi kyllä ilmavialta. minkälainen akku on. kannattaa kokeilla apuvirralla myös vaikka kone pyörisikin, on sen vertta halpa kokeilu. sitä ajoitusta vähän kyllä epäilen. eikä ole pumpun sisäiset sähköviatkaan ihan pois suljettuja. piuhaqn nokassa jollain pätevällä harrastajalla ku käyttäisi niin katselisi vähän mitä siellä näkyy. aika pajon tietoja ja sielunelämää pystyy katselemaan.


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).