![]() |
FSJ jakolaatikon vivusto
1 Liiteet
Justiin hokasin, että Wagoneer 76 jakolaatikon vipu nopealla puolella heiluu holtittomasti, eikä kytke nopealla nelivetoa. Muistaakseni on toiminut hetki sitten. Hidas nelivetopuolella selvästi tuntuu kun rattaat siirtyy.
Siinä on vivun alla semmonen pikkuloota, josta lähtee tangot itse jakolaatikkoon, siinä tuntus olevan jotain rikki tai pois paikoiltaaan. pikkulootassa on neliömäinen pohjalevy, jonka taitaa saada irti. Kannattaako sinne kurkistaa vai pitääkö irrottaa koko jakoloota? Vinkeistä kiittäen Matti! |
Lainaus:
Suosittelen heittämään sen vanhan vipuhässäkän vaikka kuubaan ja korvaat sen esim Novakilta saatavalla twin-stickillä, näitä tuplakeppivirityksiä on monet tehny ihan itsekin. https://www.novak-adapt.com/catalog/...-case/kit-320/ Google-haku löytää paljon kuvia ja juttuja noista Jeepin jakoloota-ratkaisuista, laita hakusanoiksi vaikkaopa "jeep wagoneer transfer case shifter" |
Juu, tuo toinen pitkittäis tanko kytkee etuvetoa mukaan. Taka vetohan on mukana kokoaika.
Ja tolla toisella kytkee nopea - vapaa - hidas. Twin stickillä saa hitaan puolenkin pelkälle takavedolle. Kun tuo orkkis U-kaavio ei salli sitä. |
|
Kiitos vinkeistä! 2 keppinen olis varmaan hyvä ratkaisu, aika hankalan olonen tuommonen U-kaava, miksi tuommonen on pitänyt tehdä? Pitää kurkistaa mikä siellä on ja sitten hankkia tai rakennella yksinkertaisen 2-vipusydeemin.
|
1 Liiteet
Ruuvi oli irti, löytyi vaseliin seasta! Nyt vetää Hi4! :)
|
Hidas puoli potkii pois
Kokeilin vähän mäennousukyvyn rajoja ja huomasin, että oikein koville joutuessa hitaalla nelivedolla jakolaatikon vipu rytkii pois, ei kuitenkaan lähde pois, mutta "potkii".
Mitähän sille olisi tehtävissä? Voiko tuosta jakolaatikon vipuboxista säätää tankoja tmv. Tangossa jossa ruuvi oli irronnut oli ruuville kuoppa, joten siitä ei pysty säätämään. Meneekö jakoloota vaihtoon? auttaisiko 2-vipusysteemi? Tosin tuota ei normikäytössä huomaa, vaan kovassa paikassa. |
Sivu luotu: 20:32 (GMT +2). |