Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   Officross cup 2017 kisakalenteri päivitetty. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=148732)

turakoitsija 20.01.2017 08:29

Officross cup 2017 kisakalenteri päivitetty.
 
1 Liiteet
Mitä olis kilpailiat mieltä jos pistettäis oma "cup" pystyyn.
4 kisaa tällevuodelle. m.o.c, montenegro, isory.worry.
Kolmesta kisasta laskettais pisteet.
Joka kisaan kukin cuppiin osallistuva kilpailia laittais esim 20€ pottiin joka jaettaisiin kauden päätteeksi.

Tulevat kilpailut.
20.5.2017. Montenegro off roads sandfun. (Cup pisteet jaetaan pelkän crossin tuloksesta)
9.9.2017. Isory destruction derby
4.11.2017 worrycross.

Pisteet lasketaan offroad suunistuscupin mukaan.


Pienet..................................... MOC........Sand fun.......ISORY.....Worry....yht.

1. S.Juopperi/T.Purhonen.................20.............25...... .........25.........25......75
2. T.Vitikainen/T.Ruhanen................16.............20........ ........0.........20......56
3. N.Kuronen/T.Partanen..................13.............13..... .........20..........16......49
4. P.Jäppinen/ S.Maksimainen.............9..............9........ .......13..........13......35
5. E.Timonen /D.Kanervo .................0...............10..............1 6...........0......26
6. T.Hämäläinen/A.Vuorinen..............25.............0.......... .......0...........0......25
7. T.Jäppinen/ S.Ikonen...................10.............11...... .........0..........0.......21
8. A.Vuorinen / Vallgren....................0..............16..... ..........0..........0.........16
9. P.Simelius/J.Hillo.........................11..............0. ...............0..........0.........11




ISOT.......................................M.O.C.. .......sand fun........ISORY........Worry...yht.

1. K.Röpelinen/S.Röpelinen.................20..............25.... ...........0.............0......45.
2. O.Mäki/J.Puumalainen....................25..............2 0................0.............0......45
3. J.Hämäläinen/J.Härkänen................0................0...... ...........0............25......25
4. H.Lipponen/T.Myllynen..................16...............0.... ............0.............0......16

Holst 20.01.2017 09:41

Tasapisteissä voittaisi kummalla enemmän 1. sijoja; Jos tasan niin seuraavaksi 2. sijoja jne....

Täällä olisi yksi kiinnostunut..

HELLman 20.01.2017 09:50

Kuulostaa hyvältä!

sirP 20.01.2017 11:49

Näin järjestäjänä ei ole mitään estettä ja ihan kannatettavaa jos vaikka toisi muutaman kilpailijan lisää.

turakoitsija 20.01.2017 15:24

Meniskö "potin" jako sit esim 50/30/20 prosenttia?
Molemmille luokille tietty oma potti?
Jonkuulainen kirjanpito ketkä osallistuu?

BIG CHEVY 21.01.2017 01:58

crossi
 
Tuohon pitäis olla ainenki kolome eri luokkaa. Pienet, isot ja pro.kiinnostas kyllä.

PunisherFIN 21.01.2017 03:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BIG CHEVY (Viesti 1333397)
Tuohon pitäis olla ainenki kolome eri luokkaa. Pienet, isot ja pro.kiinnostas kyllä.

mikä helevetin pro? samallai nuo rahalla tehyt autot radalla ohitetaan kun muutkin katiskat :P

enivei mukana, vaik jeeppi ei haluakaan osallistua ku ekaan lähtöön ja siitäkii vaan osan ajoaikaa :D

Gegguli86 21.01.2017 11:56

Mulla pyörii päässä semmonen ryhmäjako kun diisselit ja bensat.. ja maksimi rengaskoko vaikka esim. 37" Kumpaankin riittäs porukkaa ja tasottas voimasuhteita perkeleesti

turakoitsija 21.01.2017 17:51

Tointaako noita luokkia rueta muuttelemaan. Ei niitä kilpailioita liikaa ole kahteenkaa luokkaan. Ja kyllä niillä diiseleilläkin on pärjätty.

Arska-tehtaalta 21.01.2017 18:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BIG CHEVY (Viesti 1333397)
Tuohon pitäis olla ainenki kolome eri luokkaa. Pienet, isot ja pro.kiinnostas kyllä.

Pröö - luokkaan porttaaliakseliset ja putkirunkohäksättimet ?

Samaan erään, mutta pröö cuppilaskentaan?

PunisherFIN 21.01.2017 19:33

mitä noita nykyään ollu kisoja, niin ihan sama ajaa avoimessa kaikki, koska viivalla on muutama hullu auto per kisa ja isot ei oo loistanu kyllä todellakaan yhdessäkään kisassa, niin se rengaskoko ei oo niin merkkaava oikeesti, ellei radat ole sitten ihan hc offia.. verraten nyt vaikka worry, pienten voittaja ajo jotain oliko ny 34 kierrosta, me ajettiin 19 kiekkaa ja jäätiin pienissä tais olla neljänneksi, mutta sillä ois irronnu ison luokan voitto, eli kyl se luokkien erottaja on jossain muualla kun renkaissa.

ainoo jako mikä vois olla järkevä ois tehojen mukaan jaottelu, koska luumäellä oli tänä(kin) vuonna joku turbodieseli joka ei päässy voiman puutteen takia mäkee ylös ja siihen synty suma ja joitakin peltikontakteja ja yks ihan todellinen vaaratilanne kun väistin reaktioilla eteen liinat kiinni vetävää ja tyrkkäsin PeMaSin Tuksun pois radalta (sori toni, oon edelleen pahoillani siitä..), mutta tosiasia on se, että jos tuolla aletaan vaatia teholappuja tms scheissee, touhu kallistuu ja siinä ei oo mitään järkee.

sitten kun vielä muistaa sen, et TD miehet ajaa tasasen tappavasti monta kertaa ihan täyden ajoajan, toisin kun bensa himmeleillä se homma loppuu yleensä siihen et jotain hajoaa, eli vaikka hitaammin etenevät, niin silti pärjäävät, koska krossi on MYÖS kestävyyslaji.

tilanne voi muuttua silloin kun viivalla alkaa olla pari-kolme kymmentä autoa, niin ehkä noita luokkajakoja pitää miettiä sillon paremmin, optimihan ois, että joka lähdössä ois vaikka se parikytä autoo ja luokkia vaikka neljä :) esim bensa pienet/isot, diesel pienet/isot tai jotain siihen malliin, tai tehorajalla vaikka 100kW isot/pienet tai mitä tahansa :)

homma kantsii miusta pitää mahollisimman simppelinä ja tähänhän tuo myös oman hauskuuden kun joka kisassa säännöt ei ole täysin samat, eli jossain ajetaan aikaa ja toisaalla pelkkiä kierroksia ja onhan radatkin erilaisia, eli toiveena ois, ettei vietäs liian "byrokraattiseksi" tätä autourheilun kuninkuusluokkaa, siis hauskuuskertoimella mitattuna :)

sirP 21.01.2017 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1333489)
mitä noita nykyään ollu kisoja, niin ihan sama ajaa avoimessa kaikki, koska viivalla on muutama hullu auto per kisa ja isot ei oo loistanu kyllä todellakaan yhdessäkään kisassa, niin se rengaskoko ei oo niin merkkaava oikeesti, ellei radat ole sitten ihan hc offia.. verraten nyt vaikka worry, pienten voittaja ajo jotain oliko ny 34 kierrosta, me ajettiin 19 kiekkaa ja jäätiin pienissä tais olla neljänneksi, mutta sillä ois irronnu ison luokan voitto, eli kyl se luokkien erottaja on jossain muualla kun renkaissa.

ainoo jako mikä vois olla järkevä ois tehojen mukaan jaottelu, koska luumäellä oli tänä(kin) vuonna joku turbodieseli joka ei päässy voiman puutteen takia mäkee ylös ja siihen synty suma ja joitakin peltikontakteja ja yks ihan todellinen vaaratilanne kun väistin reaktioilla eteen liinat kiinni vetävää ja tyrkkäsin PeMaSin Tuksun pois radalta (sori toni, oon edelleen pahoillani siitä..), mutta tosiasia on se, että jos tuolla aletaan vaatia teholappuja tms scheissee, touhu kallistuu ja siinä ei oo mitään järkee.

sitten kun vielä muistaa sen, et TD miehet ajaa tasasen tappavasti monta kertaa ihan täyden ajoajan, toisin kun bensa himmeleillä se homma loppuu yleensä siihen et jotain hajoaa, eli vaikka hitaammin etenevät, niin silti pärjäävät, koska krossi on MYÖS kestävyyslaji.

tilanne voi muuttua silloin kun viivalla alkaa olla pari-kolme kymmentä autoa, niin ehkä noita luokkajakoja pitää miettiä sillon paremmin, optimihan ois, että joka lähdössä ois vaikka se parikytä autoo ja luokkia vaikka neljä :) esim bensa pienet/isot, diesel pienet/isot tai jotain siihen malliin, tai tehorajalla vaikka 100kW isot/pienet tai mitä tahansa :)

homma kantsii miusta pitää mahollisimman simppelinä ja tähänhän tuo myös oman hauskuuden kun joka kisassa säännöt ei ole täysin samat, eli jossain ajetaan aikaa ja toisaalla pelkkiä kierroksia ja onhan radatkin erilaisia, eli toiveena ois, ettei vietäs liian "byrokraattiseksi" tätä autourheilun kuninkuusluokkaa, siis hauskuuskertoimella mitattuna :)

Juurikin näin

mikaelt 21.01.2017 22:15

Se ajoaika vois olla enemmän kun 30-45min per lähtö, koska pidempi aika rauhottas vähä menoa ja oikeasti vois kestää vehkeet paremmin kun ei tarvi talla pohjassa kokoajan vetää.

p.jäppinen 22.01.2017 01:28

Ehdottomasti mukana:D

Gegguli86 22.01.2017 04:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija (Viesti 1333470)
Tointaako noita luokkia rueta muuttelemaan. Ei niitä kilpailioita liikaa ole kahteenkaa luokkaan. Ja kyllä niillä diiseleilläkin on pärjätty.

Kysehän olikin siitä et pienessä luokassa on +15 autoa ja isossa luokassa on kolme autoa

HELLman 22.01.2017 08:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gegguli86 (Viesti 1333542)
Kysehän olikin siitä et pienessä luokassa on +15 autoa ja isossa luokassa on kolme autoa

Sillonhan isossa luokassa on vastaavasti pienempi potti.
Tuollanen turakoitsijan esittämä simppeli cuppi vaan pystyyn!

Pieni lisäjännitys ei ikinä oo pahaks!

turakoitsija 22.01.2017 09:59

Jos mä hommailen kirstun ja muistiinpanovälineitä.
Kirjataan vihkoon kaikki osallistuneet joka kisasta, sijoitukset kullekkin kisan jälkeen ja molemmista luokista voittaja tarkistaa kirstun potin ja sijoitukset että ovat ok,ja allekirjoittaa tiedot oikeiksi.

Mase 22.01.2017 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija (Viesti 1333562)
Jos mä hommailen kirstun ja muistiinpanovälineitä.
Kirjataan vihkoon kaikki osallistuneet joka kisasta, sijoitukset kullekkin kisan jälkeen ja molemmista luokista voittaja tarkistaa kirstun potin ja sijoitukset että ovat ok,ja allekirjoittaa tiedot oikeiksi.

Voishan tänne avata vaikka oman topikin mihin joku päivittäisi pisteitä, tuloksia ja niitä kauheita rahamääriä. Kaikki olis sieltä tarkistettavissa jos haluaa.

Välttäis vaan turhan kakkan jauhamista siinä vitjassa.

turakoitsija 22.01.2017 15:04

Voinhan mä päivitellä vaikka tän vitjan alkuun cupin kokonaistilanteen aina kisojen jälkeen.

Roope K. 22.01.2017 23:28

Kuulostaa hyvältä! Minun mielestä crossin kohdalla rengas koko vapaaksi ja jos jotain pitäis luokitella ni kaksi luokkaa, vajaamoottorit ja V8!
Mukana ollaan!

Huuto ei auta voimaa pitää olla!

Repro 26.01.2017 15:03

Erikoisia luokkajako ehdotuksia. :rolleyes::D
Mutta niihin enempää kantaa ottamatta....

En halua olla ilonpilaaja, mutta kannattaa vakuutusyhtiöstä kysyä minkälainen vakuutus tänä vuonna pitää olla jos kilpaa haluaa ajaa.

Viime viikolla vakuutusyhtiön edustaja kertoi että liikennevakuutus ei korvaa kilpailutapahtumassa käyneessä vahingosta senttiäkään, vaan kilpailukäytössä pitää olla oma erillinen vakuutus.

Muistaakseni Luumäellä viime vuonna muutamalla oli joku kilpailuvakuutus joka ei ollut hinnallakaan pilattu.

Eikä minulla ole tästä sen enempää infoa eikä mielipidettä, kysykää vakuutusyhtiöistä.

mikaelt 26.01.2017 15:37

Juu on ihmeellisiä luokkia! Jos kuitenkin koitettais pitää suurinpiirtein samana, kun nyt ja myös eestin luokkia mukaillen...Eli alle 33", ei portaaleja ja yli 33 ja muutenkin vapaa.

Pajero Evoon syksyllä otin ei rekisteröidyn, elämysajoneuvon vakuutuksen, hintaa vuodessa n. 500e, ei bonusta, vakuutus piti irtisanoa, jos ei sitä halunnut talvikaudella maksella. OP Pohjolasta löytyy, mutta pitää soittaa yrityspuolelle. Muutama muukin yhtiö tarjosi vakuutusta, mm Y-Fennia, 5000€/vuosi, maksettava kerralla, koko vakuutuskauden ajaksi!!!
- Epäselvää on, korvaako em. vakuutus myös kilpailukäytössä sattuneet vahingot. Minun oli vakuutettava, että autolla ei ajeta yleisillä teillä sekä siinä ei ole tehty suuria rakenteellisia muutoksia...

Menee vähä offtopikiksi, mutta kannattais olla yhteyksissä tuonne HaMUun, koska officrossi on aika lähellä sprinttiä tai jokkis racea. Vai onko offareissa jo niin paljon AKK lisenssillisiä, että pelätään kickbannia, jos AKK:n ulkopuolelle lähdetään?

arska4x4 26.01.2017 19:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1334063)
Erikoisia luokkajako ehdotuksia. :rolleyes::D
Mutta niihin enempää kantaa ottamatta....

En halua olla ilonpilaaja, mutta kannattaa vakuutusyhtiöstä kysyä minkälainen vakuutus tänä vuonna pitää olla jos kilpaa haluaa ajaa.

Viime viikolla vakuutusyhtiön edustaja kertoi että liikennevakuutus ei korvaa kilpailutapahtumassa käyneessä vahingosta senttiäkään, vaan kilpailukäytössä pitää olla oma erillinen vakuutus.

Muistaakseni Luumäellä viime vuonna muutamalla oli joku kilpailuvakuutus joka ei ollut hinnallakaan pilattu.

Eikä minulla ole tästä sen enempää infoa eikä mielipidettä, kysykää vakuutusyhtiöistä.

Muistaakseni Luumäellä oli AKK:n vakuutus kilpailutilanteessa sattuneita vahinkoja varten.
En miekää ota kantaa luokkajakoon muuten ku että eikö se vois olla edelleen pienet alle 35" ja isot 35 ja yli, kun sitä on aika monet kisajärjestäjät käyttäneet jo vuosia.

p.jäppinen 26.01.2017 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1334063)
Erikoisia luokkajako ehdotuksia. :rolleyes::D
Mutta niihin enempää kantaa ottamatta....

En halua olla ilonpilaaja, mutta kannattaa vakuutusyhtiöstä kysyä minkälainen vakuutus tänä vuonna pitää olla jos kilpaa haluaa ajaa.

Viime viikolla vakuutusyhtiön edustaja kertoi että liikennevakuutus ei korvaa kilpailutapahtumassa käyneessä vahingosta senttiäkään, vaan kilpailukäytössä pitää olla oma erillinen vakuutus.

Muistaakseni Luumäellä viime vuonna muutamalla oli joku kilpailuvakuutus joka ei ollut hinnallakaan pilattu.

Eikä minulla ole tästä sen enempää infoa eikä mielipidettä, kysykää vakuutusyhtiöistä.

Niin siis ymmärtääkseni vakuutus hommaan tuli sellainen muutos että liikenne vakuutus ei korvaa enään kilpailutilanteessa autossa olioitten henkilövahinkoja mutta ulkopuolisten henkilövahingot korvataan aina tilanteesta riippumatta.

sirP 26.01.2017 20:34

Tuossa asiaa liikennevakuutuksesta
http://www.autourheilu.fi/verkkoleht...maan-1.1.2017/


Sivu luotu: 06:02 (GMT +2).