Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Sprinter kyselyä/tarinointia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=148493)

Pertsi 07.01.2017 12:22

Sprinter kyselyä/tarinointia
 
Tommonen -98 312d teki eilen tepposet ja virtalukko laakista jumiin. Avaimet tulee pois ja menee paikalleen ihan normisti mutta ei pyöri mihinkään. Kuinkas tuo saadaan vaihdettua?

vartiainen 07.01.2017 12:44

Rattipylvään alamuovi pois, virtalukon ulkopuolelta se musta rinkula pois (muistaakseni avain sisään, rinkulasta kääntää ja vetää pois), tämän jälkeen näkyy jo avainpesä jonka ulkoreunassa oleva muoviklipu on yleensä se kanittaja. Muoviklipua painamalla avain kääntyy jonka jälkeen avainpesän voi vetää pois. Tämän jälkeen jos autossa ei ole ajonestoa, sen voi käynnistää talttapääruuvarilla sieltä pohjasta.

Pertsi 20.02.2017 17:44

Jatketaanpas seuraavaalla ropleemalla. Eli mittaristosta on pari taustavalon polttimoo kärvähtäny pimeeks, kuinka purkautuu helpoiten käsiin että pääsee vaihtamaan? Ja onko ne perus 3w polttimoita vai jotain erikoisia?

iroc 20.02.2017 20:35

Sprintterin mittaristo irtoaa, kampeamalla mittariston yläreunaa taaksepäin. Jos ei sormin, niin vaikkapa talttameisselillä.

vartiainen 20.02.2017 21:20

Vaihdoin juuri 312:seen mittaristoon ja lämppärin säätimiin polttimot. Purin irti sen mittariston yläkehyksen (mittarisyvennyksessä pari ruuvia, hanskalokeron takana vas. reunassa kaks, kaiutinritilän takana yks, keskellä nappuloiden peitelevyn takana yks). Sitten mittarin saa käännettyä ihan helposti. Itse en saanut mittaria irti ilman kehyksen purkamista. Taustapolttimot on poteroissa, ite käytin jotain 7mm hylsyä vastaavaa tuumakoon hylsyä ja lyhyttä jatkovartta et sain ne irti. Polttimo on omanlaisensa, ite vaihdoin vain niihin vanhoihin muovirunkoihin T5 hehkulamput. Vaatii näpertelyä. Motonetista löytynee oikeakin polttimotyyppi.

iroc 21.02.2017 00:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen (Viesti 1337529)
Vaihdoin juuri 312:seen mittaristoon ja lämppärin säätimiin polttimot. Purin irti sen mittariston yläkehyksen (mittarisyvennyksessä pari ruuvia, hanskalokeron takana vas. reunassa kaks, kaiutinritilän takana yks, keskellä nappuloiden peitelevyn takana yks). Sitten mittarin saa käännettyä ihan helposti. Itse en saanut mittaria irti ilman kehyksen purkamista. Taustapolttimot on poteroissa, ite käytin jotain 7mm hylsyä vastaavaa tuumakoon hylsyä ja lyhyttä jatkovartta et sain ne irti. Polttimo on omanlaisensa, ite vaihdoin vain niihin vanhoihin muovirunkoihin T5 hehkulamput. Vaatii näpertelyä. Motonetista löytynee oikeakin polttimotyyppi.

Oikeassa olet, katsoin vuosimallin väärin. :(
06 ja siitä eteenpäin, toimii tuo mainitsemani keino. My bad.

Finderi 21.02.2017 17:22

Sprinterin perälautanostin ei mene täysin kiinni kopan pystyreunoihin, jää muutaman sentin rako. Onko säädöistä kiinni vai pääseekö jostain rungon kiinnikeistä nyykähtämään? Tuommoista tässä pohdiskellaan, kellään kokemusta?

JepJap 21.02.2017 18:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Finderi (Viesti 1337620)
Sprinterin perälautanostin ei mene täysin kiinni kopan pystyreunoihin, jää muutaman sentin rako. Onko säädöistä kiinni vai pääseekö jostain rungon kiinnikeistä nyykähtämään? Tuommoista tässä pohdiskellaan, kellään kokemusta?

Onko taitto sylinterin yläpään pusla väljä?

Finderi 24.02.2017 11:05

Pitää tuokin tsekata, kyllä klappia ym. ihmeteltävää on laudassa. Ajan kanssa kummastellaan!


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).