![]() |
FSJ Käyttöentisöintiä
1 Liiteet
Semmonen 76 Wagoneer on ollut työn alla, lattiaa ja helmoja on korjattu, runko on onneksi säästynyt sateensuojassa.
Laitan varmaan lisää asiasta kun kerkiän. Tulikohan tää oikeaan paikkaan? Meinaan, että siirretään jos lisääkin juttua tulee. Nyt tuli ropleemi ovipanelien irroituksessa, varmaan ihan helppo kun tietää, mutta en löytänyt clipsejä ovipahvin ja kahvan välistä, niinkuin monessa on, eikä siinä keskireiässä ollu mitään sopivaa ruuvia? Miten irtoaa särkemättä? Vinkeistä kiittäen Matti! |
näyttäs nylpätyltä kuusiokololta joku tilkkiny tietysti millisen tuumaseen kantaan ja nylpäyttäny
Torx naputtelemalla pienellä vasaralla vois auttaa asiaan, ellei sitten joku tietävämpi osaa sanoa miten noi veivit on kiinni |
Juu, tuo keskiruuvi auki, niin lähtee.
|
Kiinnitys on juurikin tuolla näkyvissä olevalla kuusiokoloruuvilla.
Toivottavasti saat jonkun avaimen vielä käymään tuohon. Ruuviliikkeestä sitten uutta unc-ruuvia tilalle. Muistelisin alkuperäisten ruuvien olleen ruostumattomia. Kunhan ruuvin saa pois edestä niin kahva lähtee vetämällä akselinsa suuntaisesti. Ei mitään ihmeellistä |
Lainaus:
Täytyypä ensin etsiä siihen täysin sopiva avain, mikähän se mahtoi ollakkaan? Saa kertoa vieläkin, vähän epäselvvyttä. Kuvankin mukaan on semmonen epämääräinen kolo ;-) |
Lainaus:
Siitä valkkaat sopivimman. |
Pyöreäksi nysvättyä kuusiokolokantaa ei kannata yrittää auki kuusiokoloavaimella, edes oikean kokoisellakaan, vaan mieluummin jo tarjotulla Torx'lla. Etsi torx-kärki, joka ei ihan mahdu siihen kantaan (menee "huulille", mutta ei tahdo upota) ja naputtele sitä varovasti pienellä vasaralla syvemmälle. Kärjen terävät kulmat leikkaavat itselleen urat pyöristyneeseen ruuvin kantaan. Naputtelu samalla löysää hiukan ruuvin kierrettä. Sitten kääntö auki päin voimakkaasti kärkeä ruuviin päin painaen.
Jos ruuvi on kovaa tavaraa, niin torx-kärki ottaa siinä varmasti kipeää. Se kannattaa lopuksi hylätä, ettei sillä sitten taas nysvää seuraavaa torx-ruuvia. Kuluneesta tai väärän kokoisesta avaimesta tuollaisen koloruuvin pyöristyminen yleensä johtuu. Kyllä tämä varmasti tuolla projektiosoissa olisi mukavaa seurattavaa, kuvia remonttihommista lisäten? |
Kiitoksia ohjeista! Niin kuin Jiipee kirjoittikin, täytyy torxia kokeilla, se monesti aukasee paremmin kuin "oikea" kuusiokolo. Aattelin vaan varmistaa, etten turhaan nysvää, mutta ei tuossa mitään erikoista sitten olekkaan, paitsi tuommonen onnettoman pieni ruuvi laitettu tuohonkin , vaikka olis sopinut ihan kunnollinenkin ;-)
Edit: 5/32 allen head screw eli kuusiokolo on se, juuri löysin tiedon, milleissä 3,96? voisko olla, no Kouvolassa on pitää tuokin hakea ja pikkutorxeja http://www.motonet.fi/fi/tuote/77405...rja-0050---316 |
1 Liiteet
Lainaus:
|
Täytyy vielä korjata, että ihan sopivankokoinen ja oikea ruuvi se on. Vaatii vaan oikean avaimen, joita onneksi saa. Tuo 5/32 tuumaa on vaan niin kätevä, että 3 mm pyörii ihan läpi ja 4mm pyörii päällä, eikä mikään torxikaan ota. ;-).
|
FSJ:n ruuvi.
Joskun olen saannut moisia auki sopivan kokoisella talttapää ruuvimeiselilläkin kun on vasarallla naputellut tiukasti paikalleen.
Nätti bay blue Wagoneer. t. Ismo Ämmä |
Juu kokeilin naputella talttapäitäkin, tuo ruuvin kolokin on vaan niin matala, ettei oikeen saa otetta ja siellä pimeässsä kolossa huononäköselle ;-)
|
Ilmanoton putsaus ja vesireiät?
Sisäilmanottoritilään kurkistin ja siellähän oli havunneulasia ja muuta roinaa aika paksulti!
Leveä ritilä lähtee kätevästi pois ja sieltä sai käsin ja imurilla hyvin roinat pois, paitsi sivuille alas menee raitisilmaräppänille kanavat, sinne ei käsi yllä, mutta jatkoin imuriin notkeampaa letkua, jolla imuuttelin. Mistähän löytyy veden ulostuloreiät, semmoiset olisi hyvä putsata. Moottoritilasta ei näy, pohjanpuoleltakaan en muista, mutta täytyypä tutkia ja saapi antaa vinkkiä! Jos sieltä pääsee tulvimaan, niin taas on matonalukset kohta märät, jos ulkoilee enemmän. m |
Sivu luotu: 23:18 (GMT +2). |