Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero gen1 ropleema (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=147818)

Jaakkopaa 27.11.2016 14:10

Pajero gen1 ropleema
 
Elikkäs semmone ropleema pajerossa etuperän kytkee päälle ni auto rupee repimään rattia kun ajelee kovempaa molempii suuntii. Takavedolla ajaessa kulkee ilman ongelmia ei vetele. Eessä automaatti napalukot. Voisko ongelma olla etukardaanin ristikoissa ?

cybress 27.11.2016 18:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaakkopaa (Viesti 1326286)
Elikkäs semmone ropleema pajerossa etuperän kytkee päälle ni auto rupee repimään rattia kun ajelee kovempaa molempii suuntii. Takavedolla ajaessa kulkee ilman ongelmia ei vetele. Eessä automaatti napalukot. Voisko ongelma olla etukardaanin ristikoissa ?


Onko edessä ja takana samanarvoiset renkaat?

Jaakkopaa 27.11.2016 19:32

Takana pikkuse kuluneemmat . Tutkin ristikot ei vaikuttanu väljiltä. Entine omistaja vääntösauvat säätäny tappii oisko siinä auraukset sitte muuttunu?

Micco 27.11.2016 21:10

Onko etupää tasaisellakin ollessa ulosjouston rajoittimia vasten?
Millaisella alustalla oireet esiintyy, liukkaalla vai pitävällä alustalla?

Jaakkopaa 27.11.2016 21:29

Tarkistan huomenna valosalla onko. Tuntuu oleva mitä pitävempi alusta sitä enemmä riuhtoo molempii suuntii autoo ja rattia

Jaakkopaa 27.11.2016 21:42

Ja autoha vasta leimattu ei pitäs olla missään väljääkään

Bazeeba 27.11.2016 22:20

Pyörän kulmat ainaki kannattaa kattoa. Rajusti haritusta ni riuhtoo ainaki.

Jaakkopaa 27.11.2016 22:46

Kiitos vastauksista pitääpä käydä tarkistuttaa kulmat

Mika_T 27.11.2016 23:25

Onko etu tai takaperä vaihdettu joskus? Niitä on erillä välityksillä.
Tosin jos siellä on erivälityksiset murikat niin pitävällä alustalla auto tahtoo hyytyä jos ei vedätä reilulla kaasulla.

Jaakkopaa 27.11.2016 23:40

Eioo mitään hajua onko vaihettu. Vasta kävin auton hakemassa . Mistähä välitykset sais selville?

cybress 28.11.2016 16:48

Löysää nyt ekana niitä vääntösauvoja. Jos ei ala vaikuttaa vetelyyn ni vaihda renkaitten paikkoja edestä taakse ja toisinpäin.

pööpöilijä 28.11.2016 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaakkopaa (Viesti 1326286)
Elikkäs semmone ropleema pajerossa etuperän kytkee päälle ni auto rupee repimään rattia kun ajelee kovempaa molempii suuntii. Takavedolla ajaessa kulkee ilman ongelmia ei vetele. Eessä automaatti napalukot. Voisko ongelma olla etukardaanin ristikoissa ?

Sauvojen kiristäminen ei ainakaan aiheuta repimistä. Tulee vaan jäykkä tönkkö keulasta jos tappiin kiristetty. Apu simpukan kunnon katsoisin ensimmäisenä. Se 1gen pajerossa "heiveröinen". Siihen kun tulee välys niin nimen omaan neliveto päällä vetelee ja muljahtelee. Takaveto päällä kulkee ihan hyvin vaikka ois reilustikin väljää.

JJo 02.12.2016 00:51

Tarkasta aurauskulmat. Mulla sama vaiva samanmoisessa kulkineessa. Vääntösauvat tapissa niin tulee aurausta lisää = ei uskalla motarille lähteä kun ei tiedä kumpi eturengas sattuu osoittamaan ajosuunnan milläkin ajan hetkellä.


Sivu luotu: 21:52 (GMT +2).